اهمیت پیدا کردن مخاطب اپلیکیشن

چرا پیدا کردن مخاطب برای اپلیکیشن ها اهمیت دارد ؟

امروزه تلفن های همراه جهان را به سلطه ی خود در آورده اند. گوشی های هوشمند به یکی از ابزار های ضروری زندگی بدل شده اند و ادامه ی زندگی بدون آن ها غیر ممکن به نظر می رسد و تقریبا در مورد هر موضوعی اپلیکیشن طراحی شده است.

ما در سرزمینی از اپلیکیشن های متفاوتی(مانند اپلیکیشن فروشگاهی,اپلیکیشن وردپرس)زندگی می کنیم. در این سرزمین پیدا کردن کاربر مورد نظر ضرورت و اهمیت بسیاری دارد. متاسفانه بیشتر سازندگان اپلیکیشن ها سعی می کنند از شیوه های نادرست به دنبال کاربر مورد نظر بگردند.

سوال اصلی این است که چرا پیدا کردن کاربر مورد نظر تا این حد اهمیت دارد؟

تفاوت مهم یک اپ موفق و اپ ناموفق به میزان درک کاربر از آن اپلیکیشن مربوط می شود. دولوپرهایی که به دنبال صفحات شخصی مناسب می گردند بهتر می توانند با کاربران ارتباط برقرار کنند و در نهایت از این راه درآمد کسب کنند.

اگر بتوانید به میزان فعالیت های کاربر، علایق و استفاده ی آن ها از اپ های رقیب پی ببرید دقیقا می دانید که باید چه کاربرانی را هدف قرار دهید. با این که چنین اطلاعاتی کافی نیستند لزوما باید بدانید که مخاطب های واقعی چه کسانی هستند و چه خصوصیاتی دارند. دولوپر ها باید بدانند که کاربرها هنگام استفاده از اپلیکشن ها چگونه رفتار می کنند همچنین علایق کاربر و رفتار های او خارج از اپلیکیشن چه تاثیری در رفتارهای او هنگام استفاده از اپلیکیشن دارد. در اپلیکیشن فروشگاهی اپچار، سعی شده است که رفتار کاربران مدنظر قرار گیرد و در طراحی های اولیه این موارد لحاظ شود.

پیدا کردن کاربرانی که از تلفن همراه استفاده می کنند

پیدا کردن چنین کاربری تنها در شرایطی انجام می پذیرد که علایق و سلایق شخصی کاربر با امکاناتی که اپلیکیشن پیشنهاد می کند همسو باشد. تنها در صورتی کاربر به مخاطب شما تبدیل می شود که نسبت به امکانات و جزئیات اپ شما کنجکاو باشد. اگر بخواهید بدون در اختیار داشتن هیچ اطلاعاتی از کاربر آن ها را به استفاده از اپلیکیشن دعوت کنید، آن ها پس از چندبار استفاده از اپ آن را رها می کنند.

به همین دلیل پیدا کردن کاربرانی که نسبت به شرایط اپ شما مناسب هستند اهمیت زیادی دارد. نباید استراتژی و تمرکز اصلی شما وادار کردن تمام کاربران به نصب اپ باشد. بعضی از فواید پیدا کردن کاربر مورد نظر به شرح زیر می باشد:

  • نرخ پاک شدن اپ ها بصورت کلی کاهش پیدا می کند
  • ارتبط مستحکمی با کاربران برقرار می شود
  • تجربه ی خوبی برای کاربر باقی خواهد ماند
  • درآمدزایی صاحب اپ بیشتر می شود
  • هزینه های جانبی کاهش پیدا می کند

شما نمی توانید بدون در دست داشتن هیچ اطلاعاتی نسبت به علایق کاربر، به دنبال مخاطب های مورد نظر برای کسب وکار خودتان بگردید. تعداد کاربران موبایلی چیزی بیشتر از تنها یک رقم است. اگر قصد دارید آن ها را برای مدت طولانی مشتری خود نگه دارید باید ابتدا آن ها را به خوبی بشناسید.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟