5 قدم طراحی برنامه اندروید و ios

پنج قدم برای طراحی برنامه اندروید و ios

حضور در گوشی های همراه یعنی اینکه در دستان مردم قرار دارید، و این را به یاد بیاورید که مردم بازار را به وجود می آورند و سبب رونق یک کسب و کار یا رکورد آن می شوند. برای اینکه حضور شما در دست های افراد مقتدرانه باشد و برای برند شما اثر بخش باشد و سبب رونق اقتصادی برای مجموعه ذی ربط بشود باید برنامه ای حتما داشته باشید.

طراحی برنامه اندروید و ios

این برنامه ها باید در دو زبان اندورید و ios نوشته شده باشند. حضور یک جانبه در دست مردم آنچنان نمی تواند برای شما مفید باشد. در این مقاله می خواهیم پنج قدم برای طراحی برنامه اندروید و ios را برای کسب و کارتان مرور کنیم، با اپچار همراه باشید.

رفع یک ابهام! اول طراحی برنامه اندروید یا ios

شاید سوال برایتان ایجاد شود که طراحی برنامه اندروید و ios را همزمان انجام بدهیم یا یکی بر آن یکی مقدم است. واقعیت این است که وقتی می خواهید برنامه ای موبایلی منتشر کنید، شما پذیرفته اید که در دست بسیاری از مردم باشید شما چطور می خواهید بین مردم فرق بگذارید؟

این مردم همانند برفی می مانند که در دامنه کوه هستند، شاید به بهمنی تبدیل شوند. انتشار یک برنامه اندروید به تنهایی یعنی دهن کجی به بقیه افرادی که از ios استفاده می کنند.

فکر کنید در خانه یک نفر از گوشی های اپل استفاده می کند و دیگری از گوشی های اندروید، حال اگر شما یک برنامه را تنها منتشر کرده باشید امکان گفتگو مابین اعضای خانواده را در مورد برنامه تان از بین می برید و بهمن شما در همانجا متوقف می شود. حال که به این سوال پاسخ دادیم به سراغ مراحل طراحی برنامه اندروید و ios می رویم.

قدم اول تعیین نیاز

نیاز سنجی اولین قدمی است که می باید در نظر داشته باشید، مردم در برنامه موبایلی شما باید بتوانند نیاز خود را رفع کنند، اولویت اصلی آنها رفع نیاز است پس در این مرحله سعی کنید دقیقا نیاز جامعه هدفتان را مشخص کنید، هر چقدر فعالیت بهینه ای داشته باشید طراحی برنامه اندروید و ios بهتری خواهید داشت.

قدم دوم جمع آوری مشتری!

شاید کمی عجیب باشد در مرحله طراحی برنامه اندروید و ios قدم دوم را جمع آوری مشتری بدانید، ولی واقعیت این است که برنامه های موبایلی باید یک جامعه مخاطب اولیه داشته باشند، بعد از طی کردن مرحله تعیین نیاز سعی کنید همه کانال های لازم برای دسترسی به مخاطبان هدفتان را مشخص کنید به یاد داشته باشید که این مرحله هزینه های توسعه آینده برنامه تان را تضمین می کند.

قدم سوم سفارش برنامه!

بعد از طی این مرحله شما باید تصمیم بگیرید که چطور می خواهید برنامه موبایلتان را بسازید، این مرحله اثر مهمی بر روی طراحی برنامه اندروید و ios شما می گذارد. در این قسمت دو راه دارید، اولین راه استخدام چند فرد برای ساخت برنامه است!

یک نفر برنامه نویس اندروید، یک نفر برنامه نویس ios یک نفر بازاریاب و دیجیتال مارکتینگ برای برنامه، یک نفر کارشناس محصول، یک نفر گرافیست!

همانطور که می بینید استخدام بهینه همچین افرادی که نیروی کار در آنها نایاب است تقریبا محال است، اگر می خواهید یک سازمان و بخشی برای اپلیکیشن و برنامه های موبایلی در سازمان یا شرکت تان راه اندازی کنید حتما این راه را انتخاب کنید ولی  برای یک  طراحی برنامه اندروید و ios این راه منطقی به نظر نمی رسد.

راه دوم این است که به شرکت های حرفه ای مراجعه کنید! شرکت ها را بررسی کنید و ببیند برای چه مجموعه هایی کار کرده اند، سابقه آنها اعتبار آنهاست، برنامه هایشان را استفاده کنید متوجه خواهید شد کدام مجموعه حرفه ای تر است!

قدم چهارم تعامل با شرکت!

اگر به شرکتی طراحی برنامه اندروید و ios را سپرده باشید، مهمترین راه تعیین مسیر همکاری است، اینکه چطور این همکاری شکل بگیرد، شما کجا اعلام نظر می کنید و شرکت باید در چه پروسه زمان بندی به شما محصول را نشان بدهد.

قدم پنجم انتشار بهینه محصول

انتشار بهینه محصول یعنی اینکه این برنامه را تا جایی که می توانید در مارکت های مختلف (گوگل پلی، اپ استور و کافه بازار و مایکت و اناردونی و ….) ثبت کنید و در آنجا عرضه کنید، از ایمیل مارکتینگ برای انتشار برنامه تان استفاده کنید. بازاریابی محتوا را به طور کلی در نظر داشته باشید و ….

طراحی برنامه  اندروید و ios را هر چقدر جدی تر دنبال کنید قطعا سود بیشتری برای شما به ارمغان خواهد آورد.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟