تمایل کاربر به اپلیکیشن بجای سایت

چرا تمایل کاربر به اپلیکیشن  بیش از  وب سایت است؟

فضای اینترنت می تواند شرایط بسیار خوبی برای معرفی هر نام تجاری فراهم کند. روز به روز تعداد بیشتری از مشتری ها کارهایشان را روی تلفن همراه انجام می دهند به همین دلیل هدایت این مشتری ها به خرید از شما به هیچ ابزار خاصی احتیاج ندارد. فقط باید یک اپلیکیشن و وبسایت سازگار با تلفن همراه طراحی کنید تا دسترسی کاربران را آسان کنید.

این تصور غلط در میان صاحبان کسب وکار های کوچک جا افتاده که ساخت اپلیکیشن ها تنها برای مشاغل بزرگ مفید است. ولی در واقعیت تقریبا هر کسب و کاری، بدون در نظر گرفتن نوع زمینه ی کاری و میزان سرمایه می تواند از طریق ساخت اپلیکیشن درآمدزایی داشته باشد. در واقعا بعضی از کسب و کارها بدون ساخت اپلیکیشن های قدرتمند که برای گوشی طراحی می شوند نمی توانند شاهد هیچ پیشرفتی باشند.

اگر یکی از استراتژی های شما برای توسعه کسب وکارتان این است که وبسایتتان در قسمت نتیجه ی موتورهای جستجو نمایش داده شود، باید کاری کنید که وبسایت شما با تلفن همراه سازگار باشد. اپلیکیشن هایی که برای گوشی طراحی می شوند در فضای بسته قرار می گیرند بطوریکه نمی توانید در موتور جستجو هیچ نشانه ای از آن ها ببینید. به همین دلیل برای جذب کاربران به اپلیکیشن باید از روش های دیگری استفاده کنید.

با این که وبسایت های سازگار با تلفن همراه تجربه ی خوبی برای کاربر باقی می گذارند،  با دیگر امکانات گوشی مثل دوربین و یا GPS هیچ ارتباطی ندارند. شرایط برای اپلیکیشن ها به این صورت نیست. هر چقدر پیچیدگی وبسایت ها بیشتر شود امکان بروز مشکل هم بیشتر می شود و به این ترتیب استفاده از وبسایت تجربه ی خوبی برای کاربر باقی نمی گذارد.

یکی از دلایلی که تمایل کاربر به اپلیکیشن بیشتر است این است که،یک اپلیکیشن امکانات و سرعت ویژه ای در اختیار کاربر قرار می دهد که هیچ وبسایت سازگاری چنین قابلیتی را ندارد. علاوه بر تجربه ی منحصر به فرد استفاده از اپلیکیشن، هر اپلیکیشن می تواند به اطلاعات معینی از کاربر دست پیدا کند. با در دست داشتن این اطلاعات می توانید به کاربر پیشنهاد خرید محصول ارسال کنید و آن ها را به اپلیکیشن وارد کنید.

زمانی که کاربر بر روی اپلیکیشن، صفحه ی شخصی راه اندازی می کند دسترسی و مشاهده اطلاعات مربوط به کاربر بسیار ساده تر می شود. در نهایت تجربه ی بهتر و سریع تری از خرید برای کاربر بوجود می آید. بعلاوه برگزاری مراسم مختلف به آن ها اطلاع داده می شود و می توانند به موسیقی گوش دهند و به فعالیت های دیگر رسیدگی کنند.

اگرچه هزینه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی از سایت فروشگاهی ممکن است بیشتر شود ولی در دراز مدت سودآوری آن برای شما بیشتر است.

یک بررسی در حوزه ی تبلیغات ثابت کرده که مشتری ها نسبت به فروشگاه هایی که مجهز به اپلیکیشن هستند دید بهتری دارند.

ساخت اپلیکیشن ها می توانند کسب و کار شما را معرفی کنند و باعث برقراری رابطه میان شما و مشتری هایتان شوند. به غیر از معرفی و شناساندن کسب و کار،طراحی اپلیکیشن فروشگاهی باعث میشود فرآیند فروش محصولات را ساده تر شود.

یکی دیگر از مشکلات عمده ی وبسایت ها این است که آن ها 100% به گوشی وابسته نیستند چون در صورت نبود اینترنت اصلا نمی توانید با آن ها کار کنید. ولی اپلیکیشن ها بصورت آفلاین هم فعال هستند. یعنی حتی زمانی که ارتباط اینترنت قطع شده باشد باز هم می توانید به امورات رسیدگی کنید.

از روزی که استفاده از اپلیکیشن ها متداول شده، دریافت آن برای مشتری ها ساده شده و تمام فرآیند خرید از طریق خود اپلیکیشن انجام می شود، توانسته 76 درصد از درآمد کسب وکار ها را تشکیل بدهد.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟