ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و iOS پایان کار نیست! قدم بعد، بازاریابی است!

ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و iOS پایان کار نیست! قدم بعد، بازاریابی است!

شما احتمالا از ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و iOS اهداف مختلفی را دنبال میکنید. این اهداف ممکن است حضور موثرتر در فضای موبایلی، جذب مشتریان جدید و تعامل با آنها، و یا افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به شرکت و محصولاتتان باشد. اما ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و  ios به معنای پایان کار و دستیابی قطعی به این اهداف نیست.

چرا که بلافاصله پس از پایان ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و iOS کار معرفی و تبلیغ آن، و به عبارت دیگر «بازاریابی» آن، آغاز میشود.

بدین ترتیب، ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و iOS برای گوشی های هوشمند اولین قدم در مسیر دستیابی به موفقیت است و همه شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ و کوچک باید ساخت برنامه اپلیکیشن موبایل را بطور جدی مورد بررسی قرار دهند.

اما پس از آنکه اپلیکیشن خود را در فروشگاه های اندروید و اپل منتشر کردید چه اتفاقی می افتد؟ برخی از افراد بطور اتفاقی اپلیکیشن شما را میبینند و آن را دانلود میکنند. اما شما نباید در پی این نوع مخاطب غیرمرتبط باشید. زیرا چنین مخاطبانی پس از دانلود و نصب اپلیکیشن، به تدریج آن را فراموش میکنند و نهایتا پس از مدتی از روی گوشی خود پاک خواهند کرد.

بنابراین باید در پی مخاطبانی باشید که به محصولات و خدمات شما علاقمندند و در پی کسب اخبار و اطلاعات بیشتر هستند. هدف، یافتن مشتریان و مخاطبانی است که اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و  ios شما برایشان ارزشمند بوده و به دنبال اطلاعات محصولات، شرایط ویژه فروش، و تخفیفات باشند.

در ادامه با توجه به آنچه گفته شد، به بررسی روش های مختلف معرفی و بازاریابی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید میپردازیم.

روش های بازاریابی بعد از ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios :

اطمینان از صحت کارکرد اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios

گاهی اوقات اشتیاق زیاد برای معرفی اپلیکیشن به خانواده، دوستان، و مشتریان باعث میشود از تست و کنترل نهایی آن غافل شوید. ممکن است فکر کنید که چون گرافیک برنامه تان زیباست و همه چیز خوب کار میکند، پس هیچ مشکلی وجود ندارد و میتوان با خیال آسوده آن را معرفی و تبلیغ نمود.

اما چنانچه پیش از بازبینی و ارزیابی دقیق کلیه بخش های نرم افزار و کسب اطمینان از صحت کارکرد آن، اپلیکیشن خود را معرفی و تبلیغ کنید به احتمال زیاد به دردسر خواهید افتاد.

اگر نکاتی که قبل از ساخت برنامه اندروید و iOS باید مورد توجه قرار گیرد را به خوبی رعایت کرده اید، پس برنامه موبایل شما نباید ایراد یا مشکل اساسی داشته باشد. با این حال توصیه میکنیم که پیش از معرفی و بازاریابی، حتما آن را روی گوشی تان نصب کرده و با آن کار کنید.

همه دکمه ها، صفحه ها و بخش های آن را بررسی کنید و مطمئن شوید همه چیز به خوبی کار میکند. همه قسمت ها را امتحان کنید و مطمئن شوید همه رنگ ها درست است، عکس ها کشیده یا فشرده نشده اند، و همه صحفات دارای محتوا و ابزار کاربردی هستند. سپس، با اطمینان خاطر، برنامه خود را با روش هایی که در ادامه توضیح میدهیم معرفی کنید و از موفقیت خود لذت ببرید!

تبلیغ بر روی وب سایت

وب سایت شما اولین مکان برای نمایش و معرفی برنامه موبایلی است که ساخته اید. اگر وب سایت استانداردی دارید و از قدرت موتورهای جستجو و سئو به خوبی بهره گرفته اید، پس به احتمال زیاد ترافیک و حجم بازدید وب سایت تان بالاست. پس، از این ظرفیت برای معرفی اپلیکیشن خود بهره ببرید.

پیشنهاد میکنیم که یک «صفحه فرود» جداگانه ای برای معرفی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios در وب سایتتان ایجاد کرده و بازدیدکنندگان را به سوی آن هدایت کنید. البته میتوانید از بنرهای تبلیغاتی معرفی اپلیکیشن نیز در نقاط مختلف وب سایتتان استفاده کنید. اما بهتر است که تمرکز اصلی بر روی یک صفحه فرود مخصوص اپلیکیشن موبایل تان باشد.

علاوه بر روش های ارگانیک، میتوانید از تبلیغات کلیکی و «گوگل ادز» نیز برای جذب و هدایت ترافیک به صفحه فرود اپلیکیشن استفاده کنید.

استفاده از شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی، از اینستاگرام و تلگرام گرفته تا توییتر، فیسبوک و لینکدین، رسانه های موثر و کارآمدی برای انتشار و به اشتراک گذاری مطالب است. بنابراین، حتی اگر اعضاء یا دنبال کنندگان زیادی در شبکه های اجتماعی ندارید، از این رسانه برای معرفی اپلیکیشن خود استفاده کنید.

مزیت شبکه های اجتماعی به این است که افراد میتوانند مطلب شما را با دیگران به اشتراک بگذارند، و این اشتراک گذاری به جریان می افتد و افراد بیشتری مطلب شما را میبینند.

ارسال ایمیل تبلیغاتی

یک روش موثر دیگر آن است که اطلاعات اپلیکیشن موبایل و لینک دانلود آن را از طریق ایمیل برای افراد ارسال کنید. برای این کار میتوانید یک ایمیل ساده یک خطی، یا یک ایمیل ساختار یافته HTML همراه با عکس، عنوان، تیر، توضیحات ترغیب کننده، و «دکمه فراخوان دانلود» ایجاد کنید و برای مخاطبانتان بفرستید. موضوع ایمیل را جذاب و هیجان انگیز انتخاب کنید.

همچنین، اگر بصورت متناوب «خبرنامه» میفرستید میتوانید لینک دانلود نرم افزار موبایل خود را به همراه توضیحاتی درباره مزایا و امکانات آن در قسمتی از خبرنامه قرار دهید و ارسال کنید. بهرحال، شما برای ساخت برنامه اندروید و iOS وقت و هزینه صرف کرده اید، بنابراین از امکانات موجود خود برای معرفی و تبلیغ آن به بهترین شکل استفاده کنید.

ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios

ارسال پیامک تبلیغاتی

اگر برنامه یا کمپین پیامکی دارید یا به طور متناوب پیام کوتاه ارسال میکنید، میتوانید از طریق آن لینک دانلود اپلیکیشن تان را برای مخاطبانتان ارسال کنید. همچنین، اگر شماره موبایل مشتریان کنونی خود را دارید لینک دانلود را برای آنان هم بفرستید. این روش در عین سادگی بسیار موثر است، زیرا افراد با دریافت لینک دانلود بر روی تلفن همراه شان میتوانند بلافاصله به راحتی و با یک اشاره نرم افزار موبایل شما را دانلود و نصب کنند.

تهیه مقاله و رپورتاژ

نوشتن مقاله (بلاگ) معمولا به عنوان یک روش بازاریابی محتوا برای وب سایت شناخته میشود. اما از آن میتوان برای بازاریابی اپلیکیشن موبایل نیز به خوبی استفاده کرد. نوشتن یک مقاله درباره اهداف تان از ساخت نرم افزار اندروید و iOS، و امکانات، ویژگی ها، و مزایای آن، و سپس انتشار این مقاله بر روی وب سایت، ایمیل، و شبکه های اجتماعی باعث میشود افراد با اپلیکیشن شما آشنا شوند و برای دانلود آن اقدام کنند.

همچنین وب سایت های خبری، تحلیلی، و اطلاع رسانی زیادی وجود دارند که دارای ترافیک بالا و کاربران هدفمند هستند. این وب سایت ها معمولا حاضرند مقاله شما را روی وب سایت خود منتشر کنند. البته معمولا این کار را به صورت رایگان انجام نمیدهند و باید با آنها وارد مذاکره شوید.

چاپ QR کد بر روی ست اداری، بروشور و کاتالوگ

شما میتوانید QR کد حاوی لینک دانلود اپلیکیشن تان را چاپ کنید و آن را داخل شرکت یا فروشگاه تان، در نقطه ای که مقابل دید افراد باشد، نصب کنید. همچنین، میتوانید آن را روی کارت ویزیت، سربرگ، پاکت، و سایر اقلام چاپی و تبلیغاتی خود مانند کاتالوگ، بروشور، فولدر، و سررسید چاپ کنید. افراد با اسکن QR کد بوسیله تلفن همراه، لینک دانلود اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios را دریافت کرده و میتوانند به راحتی آن را نصب کنند.

همانطور که ملاحظه کردید، روش های مختلف و موثری برای بازاریابی و تبلیغ اپلیکیشن موبایل وجود دارد که با استفاده از آن میتوان به موفقیت رسید. علاوه بر روش های فوق، روش موثر دیگری نیز وجود دارد که به آن ASO یا «بهینه سازی اپ استور» میگویند و باعث میشود نرم افزار شما هنگام جستجوی کاربران در اپ استور بهتر دیده شود. پیشنهاد میکنیم مقاله ما درباره ASO را نیز مطالعه نمایید.

در نهایت اینکه، حتما پس از ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و iOS برای گوشی های هوشمند و پیش از تبلیغ و بازاریابی آن، از صحت کارکرد برنامه موبایل خود کاملا مطمئن شوید.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟