10 قانون مهم ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و iOS

هرگز این 10 قانون را هنگام ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و iOS فراموش نکنید.

معمولا هنگام ساخت اپ اندروید و iOS به حدی درگیر مباحث فنی و پیچیدگی های آن میشویم که هدف اصلی را فراموش میکنیم. البته چنانچه اقدامات مورد نیاز پیش از ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios را به درستی انجام دهید کمتر از مسیر اصلی منحرف میشوید. از این رو، در این مقاله، 10 قانونی که باید در فرآیند ساخت اپلیکیشن به خاطر داشته باشید را شرح میدهیم.

بیش از هر چیز بر روی محتوا تمرکز کنید

چنانچه محتوای سودمند و کارآمدی نداشته باشید، مشتریان از اپلیکیشن شما استفاده نمیکنند و آن را به دیگران نیز پیشنهاد نخواهند داد. بنابراین، محتوا و امکاناتی که به مشتری میدهید بسیار مهم است و باید هنگام طراحی و ساخت اپ اندروید و iOS خیلی به آن توجه کنید.

هدف شما باید این باشد که کار مشتری را آسان کنید، یا او را در انجام کاری یاری دهید. اگر محتوا و امکاناتی که ارائه میدهید ارزشمند باشد مشتری از اپ شما استفاده خواهد کرد، در غیر اینصورت برای حذف آن از گوشی خود تردید نخواهد کرد.

بدانید مشتریان اپ شما را چگونه دریافت میکنند

آیا میدانید افراد از چه طریق اپ شما را دریافت میکنند؟ آیا آنها لینک دانلود اپ را از دوستانشان گرفته اند؟ یا QR کد حاوی لینک دانلود اپ را داخل مغازه یا شرکت تان دیده و اسکن کرده اند؟ آیا رتبه و تعداد دانلود بالایی در اپ استور اندروید یا اپل دارید؟

دانستن اینکه مشتریان چگونه از ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios شما مطلع میشوند و آن را دانلود میکنند ضروری است. در غیر این صورت نمیتوانید برنامه ریزی درستی برای فعالیت های آینده خود داشته باشید.

حرکت و جابجایی داخل اپلیکیشن فروشگاهی را تسهیل کنید

کاربران ایده و ذهنیتی درباره امکانات اپ شما و نحوه استفاده از آن ندارند. آنها نمیدانند بخش ها و اطلاعات مورد نظرشان کجاست. بنابراین، صفحه خانگی مهمترین قسمت اپ شماست که باید در آن، دکمه های بزرگ و مشخصی برای راهبری و ورود به قسمت ها و صفحات مختلف ایجاد کنید.

از رنگ ها به درستی استفاده کنید

اپلیکیشن های فروشگاهی اندروید و  ios زیادی را میبینیم که رنگ های بکار رفته در آن متناسب با لوگو و دیگر عناصر گرافیکی آن برند نیست. هیچ چیز ناشیانه تر از آن نیست که رنگبندی اپ شما ضعیف و بی ربط باشد. در آن صورت، افراد قطعا اپ شما را غیرحرفه ای خواهند یافت.

فونت مناسب را فراموش نکنید

تاثیرگذاری فونت در اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios  کمتر از وب سایت است. با اینحال، پیشنهاد میکنیم هنگام ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و iOS از فونت های مختلف استفاده کنید و تاثیرات هر یک از آنها را ارزیابی نمایید. در نهایت فونتی را انتخاب کنید که با فعالیت شما متناسب تر است و شخصیت شما را بهتر منعکس میکند.

طرح باید زیبا، متناسب، و هماهنگ باشد

دکمه ها نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشند. فونت ها باید با شخصیت و فعالیت شما تناسب داشته باشند. از عکس های جدید و مرتبط با کارتان استفاده کنید. خلاصه آنکه دائما به فکر بهینه سازی و ارتقاء اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios  باشید و زیباسازی آن را در اولویت قرار دهید. پیشنهاد میکنیم نگاهی هم به ویترین اپچار بیندازید.

ساخت اپلیکیشن فروشگاهی

حتما از دکمه های «فراخوان برای اقدام» استفاده کنید

شما قطعا از ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و iOS هدفی دارید، و برای رسیدن به این هدف نیاز است که مخاطب شما اقدام مورد نظرتان را انجام دهد. مثلا کالا یا خدمات شما را بخرد، عضو خبرنامه تان شود، یا فرمی را پر کند. بنابراین، خیلی واضح و شفاف به مشتری بگویید چه کار کند. و آن را بوسیله دکمه های «فراخوان برای اقدام» بگویید.

تبلیغ و بازاریابی را نادیده نگیرید

هدف از تبلیغ و بازاریابی رساندن پیام و جذب مخاطبان بیشتر است. برای این کار روش های متنوع و موثری وجود دارد؛ از ایمیل و QR کد گرفته تا بهینه سای اپ استور. مشتریان مهم و اصلی شما باید حتما اپلیکیشن فروشگاهی شما را نصب کنند.

بنابراین، اگر وب سایت پربیننده ای دارید و یا افراد زیادی به محل کارتان مراجعه میکنند، میتوانید به بهترین شکل از آن برای تبلیغ اپلیکیشن اندروید و iOS خود استفاده کنید.

کاربران را جذب و سپس درگیر کنید

بسیاری از شرکت ها فراموش میکنند که بطور مستمر با مشتریانشان ارتباط و تعامل داشته باشند. بنابراین، شما باید آنجایی که مخاطبانتان حضور دارند حتما حضور داشته باشید. امروزه بسیاری از مخاطبان شما بوسیله موبایل های خود در شبکه های اجتماعی حضور پیدا میکنند.

اگر شما هم در شبکه های اجتماعی حضور فعالی داشته باشید میتوانید آنها را جذب کنید، و سپس آنها را بدون اینکه لازم باشد دستگاه شان را تغییر دهند، با همان موبایل شان، به سوی اپلیکیشن تان هدایت کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید.

شاخ و برگ های اضافی را حذف کنید

ویژگی ها و طرح های گرافیکی اضافی را حذف کنید، زیرا اغلب اوقات به آنها نیازی نیست. این بر روی زیبایی اپلیکیشن فروشگاهی تان هم تاثیر بسزایی دارد. این روزها مشتریان در جستجوی سادگی و راحتی هستند. بنابراین، هوشمندانه است که اپلیکیشن فروشگاهی خود را بصورت ماهانه چک کنید و با حذف موارد اضافی آن را ساده تر کنید.

و نکته پایانی اینکه، برنامه زمانبندی مستمر و دقیقی برای ارزیابی دوره ای اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios خود و بهینه سازی آن داشته باشید. متاسفانه بسیاری از شرکت ها پس از ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios، دیگر آن را ارزیابی و به روز رسانی نمیکنند. اجازه ندهید این اتفاق برای شما هم بیفتد.

پس، 10 قانونی که در بالا شرح داده شد را همواره در ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و iOS مورد توجه قرار دهید و ارزیابی دوره ای اپلیکیشن و به روز رسانی آن را از یاد نبرید.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟