نکاتی برای موفقیت در ساخت اپلیکیشن اندروید ووکامرسی

نکاتی برای موفقیت در ساخت اپلیکیشن اندروید ووکامرسی

طبق آخرین آمار، در حال حاضر حدود 1 میلیارد و 400 میلیون دستگاه اندروید فعال در جهان وجود دارد، و این یعنی تعداد دستگاه اندروید 400 میلیون بیشتر از تعداد دستگاه های اپل است. از این رو، اندروید یک پلتفرم پرطرفدار و رقابت پذیر در جهان است و ساخت اپلیکیشن اندروید فرصت های زیادی را در اختیار توسعه دهندگان و کاربران قرار میدهد.

با این حال، ساخت اپلیکشین برای هر پلتفرمی کار پیچیده و دشواری است و علاوه بر نقاط مشترکی که همه پلتفرم ها با هم دارند، تفاوتهای مهمی نیز بین آنها وجود دارد. بنابراین، جهت ساخت اپلیکیشن برای گوشی و تبلت های اپل باید اصول و قواعد iOS و اپل، و برای ساخت اپلیکیشن برای گوشی و تبلت های اندروید باید اصول و قواعد اندروید و گوگل را حتما رعایت کنید.

هیچگاه نمیتوان به یقین گفت که اپلیکیشن شما حتما موفق خواهد بود و با استقبال کاربران مواجه میشود. با این حال، باید روشها و توصیه های طراحی و ساخت اپلیکیشن اندروید ووکامرسی را بکار گرفت و با استفاده از شیوه های مختلف بهینه سازی برای کسب موفقیت تلاش نمود.

در ادامه، نکات و ترفندهایی را شرح خواهیم داد که میتواند شما را در ساخت اپلیکیشن اندروید ووکامرسی و رسیدن به موفقیت یاری کند.

نکات و ترفندهای ساخت ساخت اپلیکیشن اندروید ووکامرسی:

مسائلی که باید از آن اجتناب کرد

دانستن ویژگی های محیط اندروید و استانداردهای توسعه آن میتواند چالش های شما را کمتر کند. بنابراین، به منظور جلوگیری از واکنش منفی کاربران، به ایرادات و اشکالات متداول در ساخت اپلیکیشن اندروید توجه کنید.

سه نمونه از مسائل و مشکلاتی که باید از آن اجتناب شود عبارتند از:

مصرف بیش از حد باطری.

هیچ کس دوست ندارد شاهد خالی شدن سریع باطری گوشی خود باشد. و بدتر آنکه هنگام انجام یک کار مهم ناگهان دستگاه خاموش شود! بنابراین اگر اپلیکیشن شما پرمصرف باشد، کاربران قطعا آن را حذف خواهند کرد تا ذخیره ارزشمند باطری خود را حفظ کنند.

عدم بررسی اپلیکیشن اندروید ووکامرسی بر روی دستگاه های گوناگون.

با توجه به تنوع بالای دستگاه های اندرویدی و ابعاد گوناگون صفحه نمایش آنها، مهم است که اپ خود را بر روی دستگاه های مختلف، اعم از گوشی و تبلت، اجرا کنید و مطمئن شوید که همه اجزاء آن به درستی نمایش داده میشود.

عدم استفاده از طراحی ناهمگام (آسنکرون).

هنگام طراحی آن دسته از اپ هایی که با کلود کار میکنند نباید تصور شود که گوشی کاربر حتما و در همه حال به اینترنت متصل خواهد بود. بنابراین برای جلوگیری از اختلالات احتمالی، از شیوه آسنکرون استفاده کنید.

استفاده از بهترین روش ها:

با اجتناب از نقاط مشکل ساز و اشتباهات بزرگ میتوانید شانس موفقیت اپلیکیشن موبایل خود را افزایش دهید. اما برای اینکه تجربه متفاوت و لذت بخشی به مشتریانتان بدهید باید حتما دستورالعمل های گوگل برای ساخت اپلیکیشن اندروید ووکامرسی را رعایت کنید.

همچنین میتوانید از تجارب و نقطه نظرات سایر متخصصان توسعه اپلیکیشن و ارائه دهندگان سرویس های اپلیکیشن ساز که خدمات مقرون به صرفه ای ارائه میدهند استفاده کنید.

سه توصیه ای که برای طراحی و ساخت اپلیکیشن اندروید باید رعایت شود بدین شرح است:

اولویت دهی به امنیت کاربر.

با توجه به اینکه هکرها نگاه خود را به اپلیکیشن های اندروید ووکامرسی معطوف کرده اند، بسیار مهم است که هنگام طراحی و پیاده سازی اپ خود به نکات امنیتی دقت کافی داشته باشید.

تسلط بر روی XML و جاوا.

برای ساخت رابط کاربری از XML و برای کدنویسی از جاوا استفاده میشود، و این دو زبان زیربنای اپلیکیشن های اندرویدی را تشکیل میدهند. با اینکه روشهای دیگری نیز برای ساخت اپ اندروید وجود دارد، اما به منظور استفاده حداکثری از پلتفرم اندروید ارزش آن را دارد که در XML و جاوا مهارت کافی کسب کنید.

توجه به ظرفیت حافظه دستگاه.

میزان استفاده اپ از حافظه دستگاه نقش تعیین کننده ای در کارکرد صحیح آن دارد، و این مساله تنها مختص پلتفرم اندروید نیست. طراحی دقیقی که باعث کاهش استفاده از حافظه شود در رضایتمندی مشتریان نقش بسزایی دارد.

ما در اپچار به این مسائل واقفیم و با خیال راحت می توانید اپلیکیشن خود را بسازید.

ساخت اپلیکیشن اندروید ووکامرسی

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟