برای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی iOS چه کارهایی باید انجام داد؟

برای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی iOS چه کارهایی باید انجام داد؟

شرکت اپل با در اختیار گذاشتن محیط توسعه ای Xcode و زبان برنامه نویسی Swift و همچنین ابزار و امکانات متنوعی مانند Metal، امکان طراحی اپلیکیشن فروشگاهی iOS برای آیفون و آیپد را تسهیل کرده است. ممکن است طراحی اپلیکیشن فروشگاهی iOS در ابتدا خیلی پیچیده و دشوار به نظر برسد، اما با توجه به منابع آموزشی و ترفندهای گوناگونی که امروزه در دسترس قرار دارد، این کار ساده تر شده است.

مطالب فراوانی در ارتباط با طراحی اپلیکیشن iOS وجود دارد که صحبت درباره همه آنها در اینجا مقدور نیست. بنابراین، ما در ادامه به کارهای مهمی که لازم است انجام دهید میپردازیم.

نقطه شروع توسعه دهندگان اپلیکیشن فروشگاهی ios

اگر از دانش و مهارت کافی در زمینه برنامه نویسی برخوردار نیستید و در عین حال تصمیم دارید وارد حوزه طراحی و توسعه اپلیکیشن فروشگاهی  ios اپل شوید، اولین قدم، یادگیری Swift است. اما پیش از آنکه به دنبال یادگیری Swift بروید، پیشنهاد میکنیم این مقاله را تا پایان بخوانید تا تصویر واضح تری از طراحی اپلیکیشن  فروشگاهی iOS بدست آورید.

ثبت نام در بخش توسعه دهندگان اپل

اولین کاری که باید انجام دهید این است که در بخش توسعه دهندگان اپل ثبت نام کنید. پس از آنکه به عنوان یک توسعه دهنده در سایت اپل ثبت نام کردید به اطلاعات و امکانات مختلف و مفیدی دسترسی پیدا خواهید کرد که شما را قادر میسازد اپلیکیشن بسازید، آن را تست کنید، و سپس منتشر نمایید.

ثبت نام در بخش توسعه دهندگان اپل رایگان است، و از طریق آن میتوانید اقدام به طراحی و تست اپلیکیشن کنید. اما برای انتشار یا فروش اپلیکیشن باید حق اشتراک آن را، که در حدود 100 دلار است، پرداخت کنید.

برنامه ریزی پیش از شروع طراحی

پیش از آغاز طراحی اپلیکیشن فروشگاه iOS باید نقشه آن را ترسیم کنید. برای این کار هیچ قانون یا دستورالعمل خاصی وجود ندارد. پیشنهاد ما این است که ابتدا این موارد را مشخص و مکتوب کنید:

امکانات.

کلیه ویژگی ها و امکاناتی که اپلیکیشن شما باید داشته باشد را تعیین کنید. مراقب وسوسه افزودن ویژگی ها و امکانات جدید در طول پیاده سازی باشید، زیرا بسیاری از افراد دچار آن میشوند و حین کار هدف اصلی را فراموش میکنند. بنابراین پیش از طراحی و پیاده سازی مشخص کنید که اپلیکیشن شما چه امکانات و ویژگی هایی خواهد داشت و به آن پایبند باشید.

طرح و سبک.

میخواهید اپلیکیشن iOS شما چه حس و حالی را به مخاطب منتقل کند؟ طرح و سبک آن قرار است چگونه باشد؟ آیا یک اپلیکیشن شاد و دوستانه است، یا آنکه رسمی و منظم است؟ درباره طرح و سبک اپلیکیشن خود، با توجه به نوع مخاطب و امکاناتی که قرار است ارائه دهد، تصمیم بگیرید.

ترسیم رابط کاربری.

طراحی اپلیکیشن، مانند ساختمان سازی، به نقشه نیاز دارد. همان گونه که در نقشه یک آپارتمان، محل قرار گیری اتاق ها، آشپزخانه، حمام و دستشویی، و دیوار و پنجره ها مشخص میشود، نقشه اپلیکیشن شما هم باید کلیه بخش ها و اجزاء اپلیکشن، اعم از مکان های قرارگیری تصویر و متن، عناوین، دکمه ها، منوها، لوگو، و سایر گزینه ها را نشان دهد. بنابراین رابط کاربری اپلیکشن خود را روی کاغذ یا داخل نرم افزار ترسیم کنید.

تهیه محتوا.

اپل مجموعه ای از آیکون ها و دکمه های از پیش طراحی شده را برای استفاده داخل اپلیکیشن در اختیارتان قرار میدهد. اما محتوای اپلیکیشن، مانند تصاویر، متن ها، لوگو، عناصر گرافیکی، و فایل های صوتی و تصویری را باید از قبل آماده کنید.
تجهیزات و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز را نیز در برنامه ریزی خود پیش بینی کنید و آنها را قبل از شروع کار تهیه نمایید.

برنامه نویسی و توسعه اپلیکیشن iOS

اگر قصد دارید وارد حوزه طراحی اپلیکیشن فروشگاهی iOS شوید لازم است برنامه نویسی آن را بدانید. حال آنکه برنامه نویسی چقدر برایتان سخت یا آسان باشد به دانش، تجربه، و علاقه شما بستگی دارد. البته زبان Swift اپل بسیاری از نواقص و محدودیت ها را برطرف کرده و کار برای برنامه نویسان راحت تر شده است.

برای ساخت اپلیکیشن آیفون و آیپد از برنامه Xcode که یک «محیط یکپارچه توسعه نرم افزار» است استفاده میشود، و این برنامه متعلق به خود شرکت اپل است. برای آشنایی بیشتر با محیط توسعه ای اپل پیشنهاد میکنیم منابع آموزشی مقدماتی و پیشرفته زبان برنامه نویسی Swift را بررسی و مطالعه کنید.

استخدام توسعه دهنده اپلیکیشن فروشگاهی iOS

اگر تبدیل شدن به «توسعه دهنده اپلیکیشن فروشگاهی iOS» را در خود نمیبینید، یا آنکه با روحیات و تمایلاتتان سازگار نیست، میتوانید با یک فرد یا یک تیم توسعه دهنده همکاری کنید. البته، استخدام یک متخصص توسعه دهنده اپلیکیشن کار ساده ای نیست؛ چه از لحاظ یافتن فرد مناسب و چه از لحاظ هزینه های آن. ب

ا این حال اگر ایده تان جذاب و درآمدزا باشد ارزش آن را دارد که جدی تر به همکاری با توسعه دهندگان فکر کنید. حتما نباید فرد یا افرادی را به طور تمام وقت استخدام کنید. بلکه میتوانید با شرکت های توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل همکاری کنید.

استفاده از سرویس «اپلیکیشن ساز» گزینه دیگری است که به آن هم میتوانید فکر کنید. اما قبل از استخدام نیروی انسانی یا عقد قرارداد با شرکت های توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل یا اپلیکیشن ساز، حتما سطح دانش، مهارت، و سوابق کاری آنها را بررسی کنید.

انتشار اپلیکیشن در اپ استور اپل

پس از طراحی اپلیکیشن فروشگاهی iOS و پشت سرگذاشتن مراحل تست و کنترل کیفیت، باید آن را جهت انتشار در اپ استور برای اپل ارسال کنید. شرکت اپل در این رابطه «دستورالعمل جامع ارسال اپلیکیشن» دارد که اپلیکیشن های متقاضی ثبت در اپ استور را بر اساس آن بررسی میکند.

تا یکی دو سال پیش، فرآیند بررسی و تایید اپلیکیشن در اپ استور حدود یک هفته طول میکشید. اما اخیرا این مدت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده، و شرکت اپل مدعی است که ظرف 24 ساعت اپلیکیشن را بررسی و نتیجه را اعلام میکند. هنوز مشخص نیست که اپل چگونه مدت زمان بررسی را تا این حد کاهش داده است. اینکه تعداد مواردی که کنترل میکند را کاهش داده یا شیوه های دیگری را بکار گرفته هنوز معلوم نیست.

با این حال، برخی اوقات اپل درخواست های ثبت اپلیکیشن در اپ استور را به دلایل مختلف رد میکند. بنابراین لازم است اسناد و توضیحات کافی در مورد اپلیکیشن خود را ارسال کنید و اطمینان دهید که در اپلیکیشن تان از محتوای غیراخلاقی و توهین آمیز استفاده نشده است.

اکنون که از موارد مهمی که باید پیش از طراحی اپلیکیشن iOS مد نظر قرار دهید مطلع شدید باید طرح و برنامه خود را تدوین و مکتوب کنید. سپس درباره اینکه آیا خودتان دست به کد شوید یا با افراد و شرکت های توسعه دهنده اپلیکیشن iOS همکاری کنید تصمیم بگیرید.

نکته ی مهمی که برای کاربران ایرانی وجود دارد، تحریم های اپل نسبت به ایران می باشد. اگر شما قصد طراحی اپلیکیشن فروشگاهی  ios برای داخل کشور را دارید برای انتشار آن در اپ استور دردسرهای زیادی خواهید داشت (البته مشتریان اپچار با صرفه هزینه مسیر سختی نخواهند داشت)

 

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟