شش قاعده مهم طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید

شش قاعده مهم که باید در مورد طراحی اپلکیشن فروشگاهی اندروید بدانید

در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید قواعدی می بایست رعایت شود تا منجر به اپلیکیشن فروشگاهی اندرویدی بشود که در استاندارد بالایی از کاربری و زیبایی قرار بگیرد و بتواند خود به جذب کاربر بپردازد. در ادامه شش قاعده مهم برای اینکه یک طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندرویدی خوبی داشته باشد ارائه می کنیم.

1. همه چیز باید در صفحه طراحی در یک شبکه قرار بگیرد

در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید باید هر صفحه را مشبک دید، این مشبک دیدن کمک می کند متناسب با اندازه صفحه موبایل و همچنین ساختار صفحه گوشی های همراه طراحی بهینه ای داشت.

2. به حجم المان ها در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید دقت کنید

صفحه موبایل کوچک است برای همین باید بهترین استفاده از المان های که در صفحه قرار می دهید داشته باشید پس در وهله اول باید به حجم المان ها دقت کنید. این حجم را متناسب با انگشت های استاندارد و همچنین جامعه هدفتان انتخاب کنید اگر اپ شما برای بانوان طراحی شده است استاندارد را بیشتر دست خانم ها در نظر بگیرید.

3. طیف رنگی خود را انتخاب کنید

در طراحی اپلکیشن فروشگاهی اندروید رنگ نقش بسیار مهمی در المان های طراحی دارد. شما باید بتوانید طیف رنگی خود را انتخاب کنید، در این انتخاب باید به هارمونی ایجاد شده دقت کنید و همنشینی رنگ ها را با یکدیگر در نظر داشته باشید. در انتخاب رنگ و طیف رنگی در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید این نکته را مد نظر داشته باشید که رنگی که انتخاب می کنید باید بر پایه برند شما باشد و نه علاقه شخصی!

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید

در اپچار سعی شده است که طیف های رنگی مطابق متریال دیزاین باشد. این انتخاب رنگ مطابق استاندارهای به روز در این زمینه است و پیشنهاد طیف رنگی تست نشده را به کاربران نمی کنیم.مثلا با انتخاب رنگ اصلی قرمز، طیف رنگی را خود سیستم انتخاب می کند.

4. برای صفحات عنوان بگذارید

بسیار دیده شده که صفحات بدون عنوان منتشر می شوند در هر صفحه باید کاربر بداند برای چه چیزی در آن صفحه قرار دارد، پس برای صفحات عنوان بگذارید.

نکته دیگری که باید رعایت کنید عدم گذاشتن اطلاعات بسیار طولانی در  صفحه است از این کار اجتناب کنید.

بهتر است از جدا کننده ها در متن خود استفاده کنید مخاطب در این صورت انتخاب می کند کجای متن را بخواند.

5. بگذارید مخاطب انتخاب کند

توهم انتخاب کردن برای مخاطب ایجاد کنید در این صورت می توانید امیدوار باشید که او انتخاب کند. گوشی های همراه باید آزادی ایجاد کنند بگذارید او انتخاب کند برای انتخاب های او گزینه های زیادی ارائه بدهید

بهترین ساختار را می توان لیستی ارائه کردن گزینه ها دانست

6. فونت در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید

اپلیکیشن شما با فونت های بهتر زیبا تر خواهد بود از فونت های عجیب و غریب دوری کنید اگر لازم شد فونت را دستکاری کنید ولی سعی نکنید بیش از اندازه فانتزی باشید فانتزی بودن بیش از حد شما را از رسمیت دور می سازد.

در اپلیکیشن ساز اپچار، ما ابعاد فونت را مطابق استاندارهای طراحی قرار داده ایم و سعی می کنیم این مورد را رعایت کنیم تا کاربران اپلیکیشن بتوانند اطلاعات را مطالعه کنند.

شش قاعده ای که با شما در میان گذاشتیم از قاعده های مهم در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بود. این قاعده ها متناسب با اپلیکیشن شما شاید دچار دستخوش تغییراتی شوند ولی تا آنجا که می شود این قاعده ها را نشکنید هر ساختار شکنی بی مورد فقط هزینه به بار می آورد و شاید اپلیکیشن شما را با شکست روبه رو سازد. البته خلاقیت را از خود دور نسازید چون که بدون خلاقیت دیده نخواهید شد. ساختن و طراحی اپلیکیشن اندروید کسب و کار خود را به حرفه ای ها بسپارید.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟