نکات مهم در ساخت اپلیکیشن

در هنگام ساخت اپلیکیشن چه نکاتی دارای اهمیت می باشد؟

امروزه اپلیکیشن ها رو به گسترش می باشند و هر کس با دانش اندک خود میتواند دست به ساخت اپلیکیشن ها و توسعه آنها  بزند همچنین استفاده از این تکنولوژی نیاز به سرمایه زیادی ندارد ولی برای اینکه بتوانیم اپلیکیشنی بازار پسند تولید کنید باید یکسری نکات را مد نظر داشته باشید .

1.شناسایی نیاز کاربران:

مهمترین مرحله در ساخت اپلیکیشن بررسی و شناسایی نیاز روز کاربران می باشد  شما در این مرحله باید به بررسی و تحقیق در بازار بپردازید و اگر دارای کسب وکار فیزیکی هستید با طرح پرسشنامه های در بین مشتریان وفادارخود نظرو سلایق آنها را جویا شوید . با این کار شما با دیدی باز وارد مسیری می شوید که تا انتهای مسیر برایتان روشن و واضح می باشد.

2.ترسیم ایده اولیه:

بعد از اینکه به شناخت مناسبی از بازار اپلیکیشن ها رسیدید در این مرحله شما ایده کلی اپلیکیشنی که در ذهن دارید را بر روی کاغذ میاورید و سپس به بررسی تمام زوایای آن میپردازید.

3.ساخت اپلیکیشن باابزارهای مرتبط:

بعد از اینکه تصمیم خود را برای ساخت اپلیکیشن مورد نظرتان گرفتید سه راه پیش رو دارید 1.اگر به دانش برنامه نویسی تسلط داریدکه خود شروع به نوشتن برنامه اپلیکیشن خود کنید 2. اگر  تسلط  کامل به زبان برنامه نویسی ندارید با یکسری ابزار که بعضی از سایت ها به صورت رایگان در اختیارتان قرار می دهد  می تواند شما را در ساخت اپلیکیشن به شما کمک کند .این روش ساخت اپلیکیشن بسیار مقرون به صرفه می باشد.3.میتوانید از  سایت های مثل سایت http://appchar.com استفاده کنید  که شما را در جهت طراحی و پشتیبانی از اپلیکیشن تان یاری می نماید.

4.ساخت اپلیکیشن برای دو پلتفرم معروف اندروید و ios :

همان طور که میدانند گوشی های موبایل دارای پلتفرم های مختلفی می باشند یکی از این دو پلتفرم ها معروف و شناخته شده اندروید و ios  می باشد.که دقیقا 96.8 درصد کاربران از این دو پلتفرم سرویس می گیرند.حال شما اپلیکیشن برای یکی از این دو پلتفرم بسازید نیمی از مخاطبان خود را از دست می دهید بنابراین با اینکه ساخت اپلیکیشن برای هردو پلتفرم به علت ساختار متفاوتشان وقت گیر می باشد اما سودآور می باشد.

در اپلیکیشن ساز اپچار، شما می توانید هم اپ اندروید داشته باشید و هم اپ  ios.

5.ساخت نسخه آزمایشی:

قبل از انتشار نسخه اصلی ابتدا یک نسخه آزمایشی از نمای اپلیکیشن  منتشر کنید تا بتوانید بازخورد افراد در خصوص ظاهراپلیکیشن تان را مورد بررسی قرار دهید و در صورت وجود مشکل آن را برطرف نمایید.

6.انتشار اعلان در زمان عدم حضور کاربر در اپلیکیشن :

شاید خود شما هم در تلفن همراه تان اپلیکیشن های داشته باشید که مدت زمان طولانی است که به آنها سری نزده اید. این امر برای سازندگان اپلیکیشن ها خوشایند نیست و آنها را متضرر می کند . برای اینکه اپلیکیشن شما دچار این فراموشی نشود شما باید حتی در زمانی که کاربر در اپلیکیشن تان حضور ندارد اعلان های به کاربر پیام داده شود تا مجددا به اپلیکیشن باز گردد همچنین فراموش نکنید که امکان به اشتراک گذاری اطلاعات در اپلیکیشن موجب آشنایی افراد بیشتری با اپلیکیشن  شما می شود.

7.استفاده از فناوری روز برای بالا رفتن سرعت اپلیکیشن  :

با اینکه ظاهر اپلیکیشن در جذب مشتری بسیار مهم می باشد اما فراموش نکنید که سرعت بالای آن می تواند بسیار مهم تر باشد . شما می توانید برای این امر از فناوری رایانش ابری استفاده کنید این فناوری باعث می شود که شما در کنار حجم بالای اطلاعات اشتراک گذاری شده بتوانید سرعت قابل قبولی نیز داشته باشید و از طرف دیگر فضای کمتری برای ذخیره سازی اطلاعات در سمت کاربر نیاز داشته باشید  البته روش دیگری به نام  MBasS Back-end وجود دارد که می توانید در کدهای اپلیکیشنی که اطلاعات را در سمت کاربر نگه داری می کند استفاده کنید.

8.بررسی دقیق اپلیکیشن قبل از انتشار:

پس از اینکه مراحل ساخت اپلیکیشن به اتمام رسید باید یک بار به طور دقیق تمامی قسمت ها مورد تست قرار گیرد. اگر برای دو پلتفرم اندروید و ios طراحی کرده اید یادتان باشد روی هر دو پلتفرم تست کنید .در این میان نسل های ipadو تبلتهای اندرویدی را فراموش نکنید.

9.برطرف کردن اشکالات احتمالی:

اگر اپلیکیشن شما در مرحله تست دچار اشکالاتی حتی جزئی هم بود در رفع مشکلات آن تلاش کنید و تا رفع کامل مشکل ،از انتشار اپلیکیشن تان خودداری کنید.

10.ایجاد اشتیاق در کاربران قبل از انتشار اپلیکیشن:

قبل از اینکه دست به انتشار اپلیکیشن خود بگذارید می توانید با تبلیغات حس اشتیاق و کنجکاوی کاربران را بر انگیزید برای اینکار می توانید از تبلیغات در نشریات انلاین و یا مجلات استفاده کنید.ایجاد این دو حس در کاربران اینترنت مطمئناً تأثیر زیادی در جذب تعداد بیشتری کاربر دارد.

به غیر از موارد فوق نباید از طراحی مناسب برای اپلیکیشن غافل بود چه بسا اپلیکیشن های که از نظر فنی مشکلی نداشتند ولی به علت اینکه جذابیت بصری خاصی برای کاربر نداشتند کاربر رغبتی به ادامه کار با آنها را نداشته است شما باید در طراحی به سه امر توجه ویژه ای داشته باشید:

1.انتخاب رنگ مناسب :
رنگ اپلیکیشن شما نشانه حال و هوای اپ شما می باشد باید در انتخاب رنگ بندی تلاش کنید که رنگ بندی متعادلی را استفاده کنید.

2.انتخاب آیکون مناسب:
آیکون اپلیکیشن اولین چیزی است که کاربر با آن در ارتباط می باشد و در اصل باعث جذب یا دفع کاربران می باشد. آیکون شما باید گویای کار اپلیکیشن تان باشد و دارای رنگ بندی جذاب باشد(در این مقاله  به طور کامل در مورد نکات طراحی آیکون اپلیکیشن صحبت کرده ایم).

3.داشتن محتوی مناسب:
اپلیکیشن شما باید دارای محتوا مناسب و مرتبط با کار اپلیکیشن تان داشته باشد  و همچنین باید  تمام نکات نوشتاری را با دقت رعایت کنید.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟