عوامل موفقیت در ساخت اپلیکشن فروشگاهی اندروید

عوامل موفقیت در ساخت اپلیکشن فروشگاهی اندروید

طراحی و ساخت اپلیکشن فروشگاهی اندروید یک فرآیند بلند مدت است که به بخش های کوچک تقسیم میشود. در هر بخش، هدف و امکان جدیدی طراحی و عرضه میشود و اپلیکیشن به مرور توسعه پیدا میکند. در این بلاگ اپچار، عوامل موفقیت در طراحی و اجرای فرآیندساخت اپلیکشن فروشگاهی اندروید را توضیح میدهیم.

ساخت اپلیکشن فروشگاهی اندروید کار یک روز نیست

اگر قصد ساخت اپلیکشن موبایل دارید، باید قبل از هر کاری به این سوال پاسخ دهید که «می‌خواهید چه چیزی به مشتریان‌تان بدهید؟» قرار است با ساخت اپلیکشن فروشگاهی اندروید چه مشکلی را حل کنید؟

ایده‌تان هرچه هست، به این فکر کنید که زندگی کاربران‌تان با ساخت اپلیکشن فروشگاهی اندروید چگونه راحت‌تر می‌شود.

به این سوالات پاسخ دهید
چرا کاربر باید بخواهد که از اپلیکیشن‌تان استفاده کنند؟

گردش کار در اپلیکیشن‌تان چگونه است؟

با ساخت اپلیکیشن چه امکاناتی به کاربر می‌دهید؟

چه امکاناتی در نسخه اولیه اپلیکیشن‌تان الزامی است؟

توجه به نیازهای کاربر باعث می‌شود درباره ابزار و امکانات اساسی اپلیکیشن تصمیم بهتری بگیرید. همچنین، هنگام طراحی و ساخت اپلیکشن فروشگاهی اندروید، باید رقبا و خدماتشان را مد نظر قرار دهید. در غیر این صورت، در رقابت با آنها دچار مشکل خواهید شد.

کار اصلی را درست انجام دهید

ساخت اپلیکشن فروشگاهی اندروید به طور کامل و گسترده، به یک باره اتفاق نمی‌افتد. اینستاگرام را به عنوان مثال در نظر بگیرید. بسیاری از امکاناتی که درحال حاضر در اینستاگرام وجود دارد، پنج سال قبل وجود نداشت. اپلیکیشن اینستاگرام ابتدا با هدف مشخص و ساده‌ای، که به اشتراگ گذاری عکس است، روانه بازار اپلیکیشن شد.

سپس، به مرور طی به‌روزرسانی‌های مختلف، امکانات جدیدی به آن اضافه شد. اما از همان ابتدا، اینستاگرام کار اصلی را درست انجام داد و کاربران در به اشتراک گذاری عکس با دشواری و مشکل روبرو نشدند.

شما هم بهتر است در ابتدا هدف و کارکرد اصلی اپیکیشن‌تان را مشخص کرده و آنرا به درستی انجام دهید. در واقع یک محصول کمینه یا MVP که وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد را تولید کنید. سپس برای گسترش آن برنامه ریزی کنید.

اپچار می تواند ابزاری برای سایخت MVP شما باشد. کاربران زیادی بوده اند که ابتدا با اپچار اپلیکیشن خود را راه اندازی کردند اما بعد از اینکه موفق شدند در تجارت الکترونیک جایگاه مناسب خود را بیابند، هزینه های زیادی کردند و اپلیکیشن خود را طراحی نمودند.

سون ارارات فروشگاهی است که این مسیر را طی کرده است.

بدین ترتیب، ابتدا ابزار و امکاناتی که برای مفید و جذاب بودن اپلیکیشن ضروری‌اند را مشخص کنید؛ و شاخ و برگ آن را بگذارید برای بعد. امکانات جانبی و مکمل را می‌توان در آینده و پس از جذب مشتری و دریافت بازخورد ایجاد کرد.

بنابراین، هنگام ساخت اپلیکشن فروشگاهی اندروید، تمرکز خود را معطوف امکانات اساسی و هسته مرکزی آن کنید. امکانات اپلیکیشن‌تان باید به حدی مفید و کارآمد باشد که جای خود را در زندگی روزمره کاربران باز کند. همچنین، پرداختن به امکانات اصلی منجر به ایجاد محصول بهتر در زمان کوتاه‌تری می‌شود.

بازخوردگیری از کاربران

هرچه کار ساخت اپلیکشن فروشگاهی اندروید سریعتر انجام شود، بازخورد آن نیز سریعتر گرفته می‌شود. این بازخوردگیری در طراحی ابزار و امکانات بعدی اپلیکیشن‌تان تاثیرگذار خواهد بود. زیرا از این طریق متوجه می‌شوید که کاربران چگونه از اپ شما استفاده می‌کنند و نقاط ضعف و قوت آن چیست.

بنابراین، موفقیت در طراحی و ساخت اپلیکشن فروشگاهی اندروید در گرو استفاده بهینه کاربران از ابزار و امکانات آن است.

امکانات جدید و متناوب

اگر می‌خواهید ساخت اپلیکشن فروشگاهی اندروید موفقی داشته باشید، ببینید روش کار اپ های بزرگ و معروف چیست، و هر سال چه ابزار و امکانات جدیدی را عرضه می‌کنند. اپلیکیشن های بزرگ و موفق معمولا هر سال یک قابلیت جدید را به مجموعه امکانات خود اضافه می‌کنند.

انجام چنین کاری باعث می‌شود که تعامل کاربران با اپلیکیشن شما حفظ شود، ضمن اینکه در کاهش هزینه هایتان موثر است.

تمرکز بر یک ابزار و امکان جدید در هر بار، به شما زمان کافی می‌دهد که نواقص احتمالی را بطور کامل برطرف کنید. این روش «آهسته و پیوسته» در ساخت اپلیکیشن موبایل در مواقعی که محدودیت بودجه دارید نیز مفید است.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟