هر چند وقت یکبار پوش نوتیفیکیشن ارسال کنم؟

هر چند وقت یکبار باید پوش نوتیفیکیشن ارسال کنم؟

هر چند وقت یکبار باید پوش نوتیفیکیشن ارسال کنم؟ این یکی از سوالات متداولی است که بسیاری از مشتریان از ما می‌پرسند. پاسخ ما این است: به انتظارت مشتریان‌تان بستگی دارد.

برای تعیین نحوه و تناوب ارسال پوش نوتیفیکشن، به این سه سوال اساسی پاسخ دهید:

1- آیا مشتریان‌تان خواستار دریافت پوش نوتیفیکشن هستند؟

باید راه و روشی ایجاد کنید که مشتریان‌تان به شما بگویند که آیا خواستار دریافت پوش نوتیفیکیشن هستند یا خیر. و اگر این تمایل را دارند، ترجیح می‌دهند پیام‌های‌تان در چه زمینه‌هایی باشد؛

جدیدترین محصولات، تخفیفات، فروش فوق‌العاده، مطالب مفید، یا اخبار فوری؟ یا همه آنها؟ و اینکه ترجیح می‌دهند هر چند وقت یکبار از شما پوش نوتیفیکیشن دریافت کنند. هر روز، یک روز در میان، هر هفته، یا هر ماه؟

برای این کار می‌توانید فرم یا گزینه‌هایی را در بخش تنظیمات اپلیکیشن خود ایجاد کنید تا کاربران بتوانند از طریق آن خواسته‌ها و ترجیحات خود را درباره‌ی دریافت پوش نوتیفیکیشن تعیین کنند.

2- آیا مشتری توقع این نوع اطلاع‌رسانی را دارد؟

اغلب مشتری‌ها انتظار و توقع این را دارند که به‌عنوان مثال، وقتی از یک اپلیکیشن فروشگاهی خرید می‌کنند یا خدمتی مانند رزرو بلیط هواپیما یا هتل را از یک اپلیکیشن گردشگری دریافت می‌کنند، پیامی مبنی بر تایید سفارش، اطلاعات رزرواسیون، یا تاییدیه حمل سفارش را دریافت کنند.

یکی از روش‌های مناسب برای اطلاع‌رسانی چنین پیام‌هایی، پوش نوتیفیکیشن است. اگر مشتری از شما کالایی را خریداری کرده می‌توانید با ارسال پوش نوتیفیکیشن جزئیات سفارش، مانند شرح کالا، تعداد، قیمت، اطلاعات پرداخت، و غیره را به او اطلاع دهید.

و هنگامی که سفارش را ارسال می‌کنید می‌توانید از طریق پوش نوتیفیکشن مشتری را مطلع کنید. در مجموع، هرگونه تاییدیه تراکنش مالی و تجاری را می‌توانید با پوش نوتیفیکیشن اطلاع رسانی کنید.

همچنین، مشتری شما ممکن است توقع داشته باشد که هر از چند گاهی، مثلا هر هفته، از شما خبر و اطلاعاتی دریافت کند؛ مثلا درباره جدیدترین محصولات، تخفیفات و فروش ویژه، نحوه استفاده بهتر از محصولات، خبر و مطالب مفید و جذاب، و غیره. بنابراین، با ارسال پوش نوتیفیکشن می‌توانید این توقع مشتری را نیز برآورده کنید.

3- آیا پیام شما مفید است؟ آیا کمکی به مشتری می‌کند؟

اپلیکیشن شما چه امکان، فایده، و سودی برای مشتری‌تان دارد؟ چطور می‌توانید با اپلیکیشن‌تان مشتری را راضی و خشنود کنید؟

اگر نوتیفیکیشنی که ارسال می‌کنید ارزش و منفعتی برای مشتری داشته باشد، قطعا از آن استقبال می‌کند. اما اگر نوتیفیکیشنی که ارسال می‌کنید قرار است فقط برای شما منفعت داشته باشد، مثلا صرفا تبلیغ محصول باشد بدون آنکه نظر مشتری را جلب کند، یا چیزی باشد که مشتری علاقه‌ای به آن نداشته یا درخواست نکرده باشد، بهتر است در ارسال آن محتاط بوده و این‌گونه پیام‌ها را کمتر بفرستید.

زیرا زیاده‌روی در ارسال پیام تبلیغاتی، بدون درنظر گرفتن انتظارات مشتری، ممکن است باعث نارضایتی مشتری و بستن پوش نوتیفیکیشن شود. بنابراین سعی کنید در پیام‌های‌تان به انتظار، توقع، و منفعت مشتری‌تان توجه داشته باشید.

افزونه‌های پوش نوتیفیکیشن اپچار را اینجا ببینید:

نوتیفیکیشن پیشرفته

تاریخچه نوتیفیکیشن ها

در نهایت توجه داشته باشید که برای ارسال پوش نوتیفیکیشن نیاز به برنامه و استراتژی است. ارسال بی‌محابا و بی‌برنامه پوش نوتیفیکیشن باعث دلزدگی و نارضایتی مشتری می‌شود و شما هم به نتیجه مطلوب نخواهید رسید.

ضمن اینکه پوش نوتیفیکشن باید بخشی از استراتژی کلی شما برای تبلیغات و بازاریابی باشد. بنابراین باید از پوش نوتیفیکیشن در کنار سایر روش‌های اطلاع‌رسانی و بازاریابی بهره برده و یک استراتژی کامل و دقیق برای این کار داشته باشید.

 

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟