آیا پلاگین‌های غیرفعال باعث کند شدن وردپرس می‌شوند؟

آیا پلاگین‌های غیرفعال باعث کند شدن وردپرس می‌شوند؟

آیا پلاگین‌های غیرفعال در سایت وردپرس باعث کند شدن سرعت آن می‌شوند؟ آیا باید این پلاگین‌های غیرفعال را حذف کرد؟ این سوال بسیاری از مدیران سایتی است که سایت‌شان را با وردپرس راه‌اندازی کرده‌اند. بسیاری از این کاربران پلاگین‌های مختلف را با هدف تست و آشنایی با روش کار آن نصب می‌کنند و بعد از مدتی آن را غیرفعال می‌کنند.

در این مقاله ما به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا پلاگین غیرفعال باعث کندی سایت می‌شود؟ و آیا با حذف پلاگین غیرفعال مشکلی برای سایت ایجاد نمی‌شود؟

پلاگین غیرفعال چیست؟

یکی از خوبی‌های وردپرس این است که می‌توان با استفاده از پلاگین‌های آن کارایی و امکانات سایت را گسترش داد. زمانی که پلاگین وردپرس را در سایت‌تان نصب می‌کنید، وردپرس فایل‌های آن پلاگین (افزونه) را در سرور هاست‌تان دانلود می‌کند.

برای شروع به استفاده از پلاگین لازم است که آن را فعال کنید. شما در هر زمان می‌توانید پلاگینی را دانلود و فعال کنید. همچنین می‌توانید پلاگین‌های غیرضروری و بی‌استفاده را غیرفعال کنید.

شما می‌توانید فهرست کاملی از پلاگین‌های نصب شده در سایت‌تان را (هم فعال‌ها و هم غیرفعال‌ها) در صفحه افزونه‌ها، در بخش ادمین وردپرس، مشاهده کنید. پلاگین‌های فعال دارای رنگ پس‌زمینه آبی روشن هستند، و پلاگین‌هایی که غیرفعال‌اند لینک «پاک کردن» قرمز رنگ دارند.

آیا پلاگین‌های غیرفعال باعث کاهش سرعت سایت می‌شوند؟
خیر. پلاگین‌های غیرفعال باعث کاهش سرعت سایت نمی‌شوند. برای درک بهتر این مطلب، خوب است که ببینیم وردپرس در پشت صحنه چگونه کار می‌کند.

هربار که کاربری قصد بازکردن صفحه‌ای از سایت وردپرس شما داشته باشد، وردپرس یک فرآیند بارگذاری صفحه را آغاز می‌کند. در این فرآیند، تنها پلاگین‌های فعال سایت بارگذاری می‌شوند و پلاگین‌های غیرفعال تماما نادیده گرفته شده و بارگذاری نمی‌شوند.

حتی اگر ده‌ها پلاگین غیرفعال روی سایت‌تان داشته باشید، هیچ تاثیری در سرعت و عملکرد سایت‌تان نخواهند داشت و باعث کندی آن نمی‌شوند.

تنها جایی که وردپرس به پلاگین‌های غیرفعال نگاه می‌کند، خود صفحه پلاگین‌ها (افزونه‌ها) در بخش ادمین وردپرس است. حتی در آنجا هم، صرفا به دنبال عنوان فایل پلاگین می‌گردد، و خود پلاگین را بارگذاری نمی‌کند.

اگر سرعت سایت وردپرس‌تان پایین است، دلیل آن قطعا پلاگین‌های غیرفعال نیست. می‌توانید با بررسی دقیق‌تر سایر بخش‌ها و استفاده از برخی ابزار و پلاگین‌ها، سرعت و عملکرد سایت وردپرس‌تان را بهبود ببخشید.

آیا باید پلاگین‌های غیرفعال را از وردپرس حذف کرد؟

دلیل اینکه وردپرس به شما اجازه می‌دهد که به‌جای حذف پلاگین، آن را غیرفعال کنید، این است که شاید شما در برخی از مواقع قصد داشته باشید که صرفا، بطور موقت، جلوی فعالیت پلاگین را بگیرید.

اگر به زودی می‌خواهید از پلاگین استفاده کنید، و نگران هستید که حذف پلاگین باعث به هم ریختن تنظیمات آن شود، بهتر است که پلاگین را نگه دارید.

در غیر این‌صورت، واقعا دلیلی ندارد که بخواهید پلاگین غیرفعالی را روی سایت‌تان نگه دارید. در واقع، گاهی اوقات، ممکن است نگه داشتن پلاگین غیرفعال باعث بروز مشکلاتی شود.

به عنوان مثال، چه پلاگین فعال باشد و چه غیرفعال باشد، وردپرس همچنان آپدیت‌ها و نسخه‌های به‌روزرسانی شده پلاگین‌ها را برای‌تان نمایش خواهد داد. این می‌تواند آزاردهنده باشد، به‌خصوص اگر تعداد زیادی پلاگین روی سایت‌تان دارید و مدام آپدیت‌های جدید آنها منتشر می‌شود.

پلاگین‌های غیرفعال ضرر و آسیبی برای سایت‌تان ندارند. اما با این‌حال، فایل‌های اجرایی هستند. بنابراین، چنانچه سایت شما مورد حمله هکرها قرار بگیرد، این فایل‌ها هم می‌توانند آلوده شوند، یا برای نصب بدافزارها مورد استفاده قرار گیرند. به‌عنوان یک احتیاط امنیتی وردپرس، توصیه می‌شود که هر پلاگین غیرفعالی که قرار نیست در آینده مورد استقاده قرار گیرد را پاک کنید.

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله به سوالات شما درباره پلاگین‌های غیرفعال، تاثیر آنها در سرعت سایت، و لزوم حفظ یا حذف آنها پاسخ دهیم. می‌توانید سایر مقالات ما را درباره وردپرس و ووکامرس، بازاریابی دیجیتال، و طراحی اپلیکیشن موبایل مطالعه کنید و سوالات‌تان را در این زمینه با ما مطرح کنید.

 

 

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟