برون‌سپاری اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios: به این 6 توصیه عمل کنید

برون‌سپاری اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios: به این 6 توصیه عمل کنید

این روزها شرکت‌ها و کسب‌و‌کارها به دلایل مختلفی به طراحی و ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و  ios  نیاز پیدا می‌کنند. حتی شرکت‌های کوچک نیز اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و  ios خود را دارند تا بتوانند با مشتریان‌شان راحت‌تر تعامل کرده و فروش‌شان را افزایش دهند.

با توجه به اینکه امروزه بسیاری از کاربران از طریق موبایل به اینترنت وصل می‌شوند، داشتن اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و  ios  باعث می‌شود که کاربران بهتر و راحت‌تر بتوانند از خدمات شرکت‌ها استفاده نموده و محصولات مورد نظرشان را خریداری کنند.

شرکت‌های بزرگ به دلیل اینکه در مقایسه با شرکت‌های کوچک و متوسط از منابع و سرمایه‌های بیشتری برخوردارند، می‌توانند اقدام به استخدام نیروی فنی متخصص کنند و تیم برنامه‌نویسی خود را تشکیل دهند تا اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و  ios  مورد نیازشان را توسعه دهد.

اما شرکت‌های کوچک و متوسط بهتر است برون‌سپاری اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios را انجام دهند. بدین ترتیب، نیازی به استخدام برنام‌نویس نخواهند داشت.

آنها می‌توانند با یک شرکت نرم‌افزاری همکاری کنند تا اپلیکیشن‌فروشگاهی اندروید و  ios شان  را برای‌شان طراحی کند. این شرکت نرم‌افزاری می‌تواند عهده‌دار مسئولیت طراحی، توسعه، پیاده‌سازی، به‌روزرسانی و پشتیبانی از اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و  ios شود.

برون‌سپاری اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios روش مقرون به‌صرفه‌تری است، و برای شرکت‌هایی که از منابع مالی قوی برخوردار نیستند راهکار مناسبی است.

اما یافتن یک شرکت صلاحیت‌دار برای برون‌سپاری اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios کار ساده‌ای نیست و می‌تواند چالش‌بر‌انگیز باشد. بنابراین، برای برون‌سپاری پروژه‌تان به این 6 توصیه که در ادامه توضیح می‌دهیم عمل کنید.

1- بودجه و ضرب‌الاجل مشخصی برای پروژه برون‌سپاری اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios داشته باشید

وقتی مسئولیت پروژه‌تان را به یک شرکت توسعه‌دهنده می‌سپارید، و در واقع آن را برون‌سپاری می‌کنید، باید جزئیات پروژه‌تان را بطور دقیق و شفاف شرح دهید. نیاز و خواسته‌‌های‌تان را دقیق و روشن توضیح دهید و مهلت معینی برای پایان پروژه مشخص کنید.

برنامه‌نویس‌ها معمولا این خصلت را دارند که اگر آزاد گذاشته شوند و تحت فشار ضرب الاجل معینی نباشند، پروژه را به کندی پیش می‌برند، در ابعاد و امکانات آن تغییراتی بوجود می‌آورند، و کار را با تاخیر تحویل می‌دهند.  بنابراین، ابعاد و حیطه خدمات، بودجه، و زمان تحویل پروژه را به‌طور دقیق مشخص کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

2- آنچه می‌خواهید را دقیقا مشخص کنید

در برون‌سپاری پروژه، باید نیاز و خواسته‌تان را به‌طور روشن و دقیق برای شرکت توسعه‌‌دهنده شرح دهید. باید از طریق گفتگو، مشورت، و تبادل نظر با شرکت توسعه‌دهنده کلیه خواسته و انتظارات‌تان را کاملا روشن بیان کنید تا در نهایت اپلیکیشنی را تحویل بگیرید که دقیقا مطابق خواسته و نیازتان باشد.

شرکت توسعه‌دهنده باید قبل از آغاز پروژه برای شما شرح دهد که بابت مبلغی که پرداخت می‌کنید چه امکانات و خدماتی را دریافت می‌کنید. در ابتدای کار، امکانات، ویژگی‌ها، کارکردها، رابط کاربری، و دیگر موارد مورد نیازتان را دقیقا مشخص کنید تا سوء‌تفاهم ایجاد نشود. اپلیکیشن‌های موبایل جزئیات فراوانی دارند و باید قبل از آغاز پروژه همه آنها را مشخص کرد.

3- هوشمندانه انتخاب کنید

تعداد شرکت‌های توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل زیاد هستند. برای همین، باید در انتخاب شرکت برای برون‌سپاری پروژه‌تان دقت کنید. شرکتی را انتخاب کنید که هم توانمند باشد و هم قابل اعتماد.

سوابق و نمونه کارهای آن را بررسی کنید، نظرات مشتریان قبلی‌اش را جویا شوید، و اطمینان یابید که از عهده انجام پروژه بر می‌آید. به هر حال، شما دارید برای پروژه‌تان هزینه می‌کنید و باید مطمئن شوید که خدمات قابل قبولی را دریافت خواهید کرد.

4- سند مشخصات فنی پروژه را ارائه دهید

سند مشخصات فنی کاملی را، با همه جزئیات، درباره‌ی اپلیکیشن مورد نیازتان در اختیار شرکت توسعه‌دهنده قرار دهید. باید نحوه نمایش و طرح اپلیکیشن‌تان را ارائه دهید. همه مشخصات و کارکردها را مدنظر قرار دهید تا بعدا اختلاف نظری به‌وجود نیاید.

فهرست کاملی از کارکردهای اپلیکیشن‌تان را به‌همراه طرح و چیدمان آن تهیه کنید. چیزهای زیادی در اپلیکیشن موبایل وجود دارد که باید مدنظر قرار دهید: دکمه‌ها، منو، رنگها، نحوه و محل قرار گرفتن عکس و متن، و غیره. همه چیز را باید در این سند مشخصات فنی مشخص کنید.

5- از نمونه اولیه بازخورد بگیرید

معمولا در مراحل پایانی پروژه و پیش از تحویل نهایی آن، نسخه آزمایشی اپلیکیشن‌تان، که به آن نسخه بتا هم می‌گویند، توسط شرکت توسعه‌دهنده برای تست و رفع اشکال در اختیارتان قرار می‌گیرد. این مرحله بسیار مهمی در تولید اپلیکیشن موبایل است.

شما باید اپلیکشن را به‌طور کامل امتحان کنید، تمام بخش‌ها و کارکردهای آن را با تمام جزئیات ارزیابی نمایید، و بازخوردتان را به شرکت توسعه دهنده اطلاع دهید. در این مرحله تا جایی که امکان دارد از اپلیکیشن استفاده کنید و تمام بخش‌ها، امکانات، و کارکردهای آن را مورد بررسی قرار دهید.

6- اپلیکیشن را در بازارهای اپ منتشر کنید

بازارهای اپلیکیشن، مانند گوگل‌پلی و اپ‌استور، استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای را برای انتشار اپلیکیشن‌های فروشگاهی اندروید و  ios دارند. آنها هر اپلیکیشنی که می‌خواهد در بازارشان منتشر شود را از نظر فنی، کارکرد و محتوا مورد ارزیابی قرار می‌دهند و به اپلیکیشن‌های غیر‌استاندارد و مشکل‌دار اجازه انتشار نمی‌دهند.

بنابراین، پیش از تحویل پروژه و تسویه حساب با شرکت، از او بخواهید که اپلیکیشن را در بازارهای معتبر منتشر کند. البته این کار معمولا هزینه هایی را به همراه دارد. بنابراین، یا باید انتشار در بازارهای اپ را در قرارداد برون‌سپاری گنجانده و آن را جزو تعهدات شرکت توسعه‌دهنده لحاظ کرده باشید، یا هزینه اضافی آن را جداگانه بپردازید.

جمع بندی
برون سپاری دارای مزایای فراوانی است، مشروط بر اینکه به درستی انجام شود. بنابراین، پیش از عقد قرارداد، کلیه جوانب کار، من‌جمله مواردی که در بالا گفته شد را، به‌طور کامل مد نظر قرار دهید. هم چنین میتوانید از اپلیکیشن ساز آنلاین اپچار هم استفاده کنید.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟