آنالیز وب‌سایت: اطلاعات حیاتی

آنالیز وب‌سایت: اطلاعات حیاتی

افرادی که آشنایی کافی با آنالیز وب‌سایت ندارند همواره می‌خواهند یک چیز را بدانند:

چرا به آنالیز وب‌سایت نیاز داریم؟

برای پاسخ بهتر به این سوال، می‌توانیم «وب‌سایت» را به «خودرو» تشبیه کنیم. فرض کنید وب‌سایت شما یک خودرو است، و آنالیز وب‌سایت شما پشت‌آمپر خودرو.

پشت‌آمپر خودرو چه اطلاعاتی به شما می‌دهد؟

پشت‌آمپر خودرو اطلاعات بسیار مهمی را درباره عملکرد خودرو در اختیارتان قرار می‌دهد. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید ببینید که آیا همه چیز به خوبی کار می‌کند یا خیر. اطلاعاتی که آمپرهای خودرو به ما می‌دهند عبارتند از:

سرعت شما چقدر است
خودرو چند کیلومتر کار کرده است
دور موتور خودرو چقدر است
چقدر بنزین دارید

علاوه بر این، چراغ‌ها و علائم هشداری نیز در پشت‌آمپر خودرو تعبیه شده‌اند که به شما می‌گویند بخش‌های مهم خودرو در چه وضعیتی قرار دارند. برخی از این علائم هشداری عبارتند از:

چراغ هشدار موتور
چراغ هشدار باطری و دینام
چراغ هشدار ترمزها
چراغ هشدار روغن موتور

چرا این چیزها اهمیت دارد؟
اگر خودروی شما آمپر نداشت به هیچ وجه نمی‌توانستید از عملکرد آن مطلع شوید. تصورش را بکنید! چگونه می‌خواستید بفهمید خودرویی که در حال راندن آن هستید در چه وضعیتی قرار دارد؟ از کجا می‌فهمیدید با چه سرعتی در حال حرکتید؟ یا اینکه آیا موتور خودرو نیاز به سرویس دارد یا خیر؟

بدون  آمپر، شما نمی‌توانید اطلاعاتی درباره وضعیت خودرو کسب کنید.

پشت‌آمپر خودرو تنها وسیله‌ای است که اطلاعات کارکرد خودرو را در لحظه به شما ارائه می‌دهد. همچنین، به شما نشان می‌دهد که چه قطعاتی نیاز به تعویض و سرویس دارند. بنابراین، پشت‌آمپر خودرو برای سالم ماندن خودرو و عملکرد مطلوب آن ضروری است.

آنالیز وب‌سایت مانند پشت‌آمپر خودروست
وب‌سایت شما، مانند خودرو، برای ارائه اطلاعات مهم درباره عملکرد خود به پشت‌آمپر نیاز دارد. این یک موضوع حیاتی برای وب‌سایت است. به خصوص اگر کسب‌و‌کار اینترنتی دارید و از طریق وب‌سایت‌تان درآمدزایی می‌کنید.

آنالیز وب‌سایت

حال، از کجا باید بفهمیم که آیا عملکرد وب‌سایت‌مان اثربخش و کارآمد هست یا نه؟ از طریق آنالیز وب‌سایت

ابزار آنالیز وب‌سایت، مانند گوگل آنالیتیکس، معیارها و سنجه‌های مهم برای تحلیل عملکرد وب‌سایت را در اختیارتان قرار می‌دهند. ابزار آنالیز وب‌سایت اطلاعات مهمی، از قبیل مبدا ترافیک سایت، ساعات بیشترین بازدید، صفحات و بخش‌هایی که مورد بازدید قرار می‌گیرند، و سیستم‌هایی که کاربران بوسیله آن از سایت‌تان بازدید می‌کنند (مانند نوع دستگاه و سیستم عامل)  را در اختیارتان قرار می‌دهند.

همچنین، اگر بخشی از وب‌سایت‌تان کارش را به خوبی انجام ندهد، ابزار آنالیز وب‌سایت به شما هشدار می‌دهد تا نسبت به رفع مشکل اقدام کنید. به عنوان مثال:

وقتی کاربر در جایی که نباید از سایت شما خارج شود، خارج می‌شود
کاربر آن کاری که مورد نظر شماست را انجام نمی‌دهد
کاربر صفحه‌ای که ترجیح می‌دهید بازدید کند را بازدید نمی‌کند
کاربر نمی‌تواند سایت یا صفحه شما را در موتورهای جستجو پیدا کند

مراقب سایت‌تان باشید

حتما شما پول زیادی بابت خودروی‌تان پرداخته‌اید. هزینه خرید خودرو، بیمه و عوارض، سرویس، و تعمیر آن بالاست. خودرو وسیله‌ی مهمی در زندگی ماست، زیرا ما را به جاهایی که می‌خواهیم می‌برد.

وب‌سایت نیز در کسب‌و‌کار شما اهمیت زیادی دارد و می‌تواند شما را به جایی که می‌خواهید برساند. پس، آیا نباید همان اهمیتی که به خودروی‌تان می‌دهید به وب‌سایت‌تان هم بدهید؟ بنابراین، به وب‌سایت‌تان اهمیت دهید و مراقب آن باشید. از ابزار آنالیز وب‌سایت استفاده کنید تا ببینید عملکرد آن چگونه است. و اگر دیدید سایت‌تان در جایی نیاز به اصلاح دارد، آن را اصلاح کنید.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟