سیستم عامل اندروید بهتر است یا ios؟محدودیت ها،معایب و مزایا

اندروید بهتر است یا ios؟

مقدمه:

به منظور ارائه خدمات،فروش مصولات و معرفی شرکت ها راه های مختلفی وجود دارد، از ساخت وبلاگهای ساده گرفته تا تولید سایتهای فروشگاهی و واکنش گرا.اما تحقیقات ثابت کرده که یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد و تجارت الکترونیکی استفاده از اپلیکیشن های موبایل تجاری است. پلتفورم های مختلفی برای ساخت و ارائه اپلیکیشن های موبایل وجود دارد.

اندروید و ios از جمله قدرتمند ترین پلتفورم های مورد استفاده در موبایل های بیش از 90 درصد کاربران است.در هنگام تولید اپلیکیشن های موبایل یکی از بزرگترین و مهمترین سوال ها برای دارندگان کسب کار این است که : اندروید بهتر است یا ios ؟در این مقاله ما به بررسی محدودیت ها،مزایا و معایب استفاده از اندروید یا ios می پردازیم.

تیم اپچار(اپلیکیشن ساز آنلاین) مفتخر به ارائه خدمات برای ساخت انواع اپلیکیشن های موبایلی چه اندروید و چه ios است.با استفاده از اپلیکیشن ساز آنلاین اپچار شما می توانید در کمترین زمان اپلیکیشن مورد نظر خود با هر پلتفورم را تهیه کرده و به منظور استفاده کاربران خود در مارکتهای مختلف اندرویدی و ios به انتشار برسانید.

تیم ما از ابتدا تا انتها برای رفع هر گونه مشکل،طرح هر گونه سوال و ارائه خدمات شخصی سازی در خدمت شما عزیزان هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه سفارش محصول مراجعه کرده یا با تیم پشتیبانی ما از طریق شماره های 09130846260 و 09198275642 تماس حاصل نمایید.

سیستم عامل اندروید بهتر است یا ios؟

اندروید بهتر است یا ios

برخلاف باور عامیانه که iOS را پلتفرم برتر میداند انتخاب پلتفرم مناسب به نیازهای شرکت شما بستگی دارد نیازهایی از قبیل نوع دسترسی (برنامه های اجتماعی، برای مصرف بومی، یا مصرف جهانی و بین المللی)، زمانی که برای تجارت انتخاب کرده اید ، نوع مخاطبان اثر و استراتژی های بلند مدت موبایلی.

با اینکه شواهد دال بر محبوب بودن پلتفرم iOS دارند اما هدف این مقاله بررسی همه گزینه هایی است که قبل از انتخاب پلتفرم باید در نظر بگیرید. بعد از خواندن این مقاله به راحتی میتوانید دست به انتخاب بزنید و دلیل انتخابتان برای شما روشن خواهد بود.فاکتور هایی برای انتخاب بهترین پلتفرم،اندروید یا ios؟

فاکتورهایی برای انتخاب پلتفرم ساخت اپلیکیشن:

مخاطبان شما غالبا از کدام کشورها/ مناطق هستند؟

اطلاعات مربوط به جمعیت هدف را بررسی کنید،تعداد کاربران برای شما مهم تر است یا سودهی کار؟چقد زمان صرف ساخت برنامه میکنید؟ تجارت خود را چه زمان آغاز میکند؟ تفاوت های کلیدی محیط های توسعه یکپارچه هر دو پلتفرم روی زمانی که میخواهید صرف کار کنید موثر است.

تفاوت های عمده توسعه برنامه در دو پلتفرم کدام است؟ سیستم عامل اندروید بیش از 7نسخه دارد در حالی که  iOS تنها 3 نسخه دارد.. آیا این تفاوت ها روی کار شما تاثیر گذار است؟

سیاست های کلی دو پلتفرم چقدر روی کار شما اثر گذار است؟ آیا برنامه شما به اپدیت منظم نیاز دارد؟

به انتشار تدریجی نیاز دارید یا خیر؟

آیا باید برنامه را روی هر دو پلتفرم پیاده سازی کنید؟

لیست بالا سوالات اولویت بندی شده ایست که قبل از انتخاب پلتفرم باید به آن پاسخ دهید. در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم گفت تا در انتخاب پلتفرم مناسب به شما کمک کنیم.

1.مخاطبان شما اهل کدام کشور یا منطقه هستند؟

ابزار خانگی آنالیز به شما در یافتن مخاطبان و نوع ابزاری که آنها برای استفاده از اپ شما استفاده میکنند کمک میکند.

بهترین گروهی که برمبنای آن میتوانیدساخت اپلیکیشن موبایل خود را پیاده سازی کنید گروه مخاطبان شماست به طور مثال اگر شما وب سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده اید با استفاده از ابزار آنالیزی سایت میتوانید از طیف مخاطبان و پلتفرمی که از آن استفاده میکنند آگاه شوید.و در نهایت با راه اندازی اپ رضایت طیف وسیعی از مخاطبان خود را تحت پوشش قرار دهید.

یکی دیگر از راه های پیشنهادی این است که :

تعداد کاربران اندروید/iOS و سودی که از هرکدام عایدتان میشود را در هم ضرب کنید و ببینید کدام یک بصرفه تر است.

2.ویژگی ها جمعیت هدف کدام است؟

کاربران iOS در مقایسه با کاربران اندرویدی پولدارتر و خوش خرج تر هستند.

جای بحث نیست که کدام طیف پول بیشتری بدست می آورند و از آن طرف پول بیشتری صرف خرید برنامه های موبایلی میکنند. اپل برنده بلامنازع این رقابت است. میانگین کاربران امریکایی iOS 85,000 دلار در سال درآمد دارند این درحالی است که درآمد کاربران اندرویدی 40 درصد کمتر است یعنی چیزی حدود 61,000 دلار در سال درآمد دارند.

نظر دیگری بر این باور است که بیش از 41 درصد از کاربران امریکایی iOS بیش از 100000دلار در سال درآمد دارند این رقم برای کاربران اندرویدی 24 درصد است. علاوه بر این 60 درصد از کسانی که 150000دلار درآمد دارند به جای ابزار اندرویدی به ایفون متمایل هستند .(منبع آمارهای منتشر شده ورتو انالیزر)

شرکت هوش تجاری App Annie واقع در سان فرانسیکسو گزارشهای فصلی از تفاوت های تجاری اپلیکیشن های اندروید و iOS ارائه میکند. طبق گزارش سوم سال 2015 این شرکت کاربران iOS  80 درصد بیشتر از کاربران اندرویدی برای خرید برنامه هزینه میکنند علی رغم اینکه درصد کمی از جمعیت مصرف کننده را تشکیل میدهند.

3. مقایسه دانلودها در دو پلتفرم

ترجیح می دهید جمعیتی از کاربرانی که برای خرید برنامه هزینه می کنند مخاطب شما باشند یا نه همین که جمعیت زیادی از برنامه شما استفاده کنند کافی است.

با اینکه بیشتر صاحبان تلفن های هوشمند در امریکا از پلتفرم اندروید استفاده میکنند اما کاربران iOS پول بیشتری صرف خرید برنامه میکنند.

هدف نمودار بالا تنها نشان دادن خرید بیشتر کاربران iOS نیست. اگرچه کاربران iOS هزینه بیشتری صرف خرید برنامه میکنند اما فاصله بین دانلودهای گوگل پلی و iOSهمچنان رو به افزایش است. البته با در نظر گرفتن این واقعیت که گوگل 80 درصد از بازار جهانی تلفن های هوشمند را در اختیار خود دارد این موضوع تعجب بر انگیر نخواهد بود.

تلفن های هوشمند اپل 42 درصد از بازار امریکا را در اختیار دارد ( این سومین سالی است که اندروید عمده بازار امریکا را در اختیار خود دارد.) این نسبت در بازارهای جهانی به مراتب متفاوت تر است به طوری که اندروید گاهی 80 تا 99 درصد از بازارهای خارجی را تحت کنترل دارد. برخی این اختلاف را به قیمت تلفن های هوشمند سازگار با این دو پلتفرم نسبت میدهند، قیمت تلفن هایی که با پلتفرم اندروید سازگاراند از  100 دلار شروع میشود در حالی که قیمت ایفون بیش از 600 دلار است.

خلاصه کلام اینکه اگر بدنبال درآمد بالا هستید با توجه به خوش خرج بودن کاربران iOS، iOSهمان چیزی است که شما به آن نیاز دارید.

4. مدل کسب و کار

مدل ارائه برنامه در ازای دریافت وجه اپل به اندازه مدل دریافت تدریجی هزینه در اندروید درآمد زا است. اکثر نرم افزار های محبوب رایگان هستند و از طریق تبلیغات درون برنامه درآمد زایی میکنند.

درآمد iOS از طریق فروش برنامه های کاربردی بسیار چشم گیر است اما دو روش کسب درآمد دیگر نیز وجود دارد اولی مدل فریمویم(مدل رایج در پلتفرم اندروید) و دیگری مدل درآمد زایی خارج از برنامه که قبلا به آن اشاره ای نکرده ایم. در ادامه هر دو روش را بررسی میکنیم.

دلایل روشنی برای تبدیل شدن اندروید به بزرگترین پلتفرم جهان و گوگل پلی به پلت فرمی با بیشترین حجم دانلود وجود دارد. این دلایل را میتوان در دو دسته طبقه بندی کرد یکی دلایلی که به مصرف کنندگان مربوط است و دیگری دلایلی که به توسعه دهندگان این پلتفرم بر میگردد. مصرف کنندگان، تلفن ارزان قیمت تر و برنامه های رایگان و ارزان گوگل پلی را خریداری میکنند. و بدین ترتیب معامله برد بردی برای مصرف کننده به حساب میآید هم گوشی و هم برنامه های ارزان قیمت را در اختیار دارد با این تفاسیر بهترین راه برای کسب درآمد در گوگل پلی مدل فریمیوم به حساب می آید.

مدل پیش فرض بخر و برو ی اپل بسیار ساده است: کاربر برنامه را پیدا میکند و در ازای پرداخت هزینه کمی آن را خریداری میکند. اپل 30 درصد از درآمد حاصل از فروش را برای خود بر می دارد و بقیه آن را صرف توسعه برنامه میکند. نکته مثبت این مدل این است که به ازای هر دانلود در آمد کسب شده بیشتر میشود. اما مشکلات این روش در مقایسه با مزایا چند برابر است. اولا که حتی اگر برنامه مارک ستاره را داشته باشد مشتریان کمی برای خرید اقدام میکنند مگر اینکه:

1. کسی به شدت این برنامه را توصیه کرده باشد و

2. بتوانند قبل از خرید آن را شخصا تست کنند

و درست اینجاست که اندروید وارد میشود و قوانین را تغییر می دهد. شما میتوانید برنامه را رایگان دریافت کنید و هرچقدر میخواهید با آن کار کنید اما اگر بدنبال آپ دیت های جدید آن هستید باید مبلغی را بپردازید. ممکن است که برای اپگرید هر بخش مجبور باشید هزینه ای پرداخت کنید اما در غیر این صورت خود برنامه تبلیغاتی دارد که به واسطه آن به ازای هر دیدن و هر کلیک درآمد زایی میکند.

اگر کاربر بخواهد از شر تبلیغات مزاحم خلاص شود یا واقعا به ویژگی های دیگر برنامه علاقه مند است میتواند برنامه را با خرید نسخه پولی آن به روز کند. این روش به خصوص در دنیای بازی سازی بسیار محبوب است.

فلسفه روش بسیار ساده است: در روش کسب و کار اپل اول پول و بعد برنامه  و در روش کسب و کار اندروید شخص برنامه را به صورت رایگان دریافت میکند و در نهایت چه فرد نسخه پولی را بخرد و چه نه ، برنامه ساز به سود خود می رسد چرا که در صورت نخریدن برنامه شخص آنقدر با تبلیغات مواجه میشود که به برنامه ساز فرصت بازاریابی ROI در طول زمان داده خواهد شد.

البته برنامه های هر دو پلتفرم قابلیت خرید درون برنامه را دارند اما استراتژی اندروید متفاوت از اپل است.

به طور خلاصه، اگر به دنبال بزرگترین جامعه کاربران هستید اندروید بهترین گزینه است، اندروید کنترل 85 درصد از بازارهای جهانی و 52 درصد بازار امریکا را دراختیار دارد.

واگر نگران بازده اقتصادی برنامه خود هستید روش فریمیوم و برنامه های تبلیغ محور اثبات کرده اند که توانایی خوبی در درآمد زایی دارند علی رغم اینکه در گزارش های اقتصادی که روش کار اپل و اندروید را مقایسه کرده اند به آن ها اشاره نشده است.

5. قصد دارید چقدر برای تولید برنامه وقت بگذارید؟

ساخت و انتشار برنامه های اندرویدی در مقایسه با برنامه های iOS زمان بر تر است.

برخی از برنامه نویسان معتقدند که ساختن برنامه های اندروید 2-3 برابر ساختن برنامه های iOSزمان میبرد. یکی از مهندسان با پیاده سازی برنامه مشابه ای درهر دو پلتفرم نشان داد که برای ساخت برنامه در اندروید باید 40 درصد بیشتر کد بزند.

6. تفاوت اصلی توسعه برنامه برای iOS و اندروید در چیست؟

فن آوری استک اندروید دنیایی از انعطاف پذیری را برای توسعه دهندگان به وجود آورده است. محیط توسعه اپل محدود است اما کار با آن ساده تر است.

اگر شما iOS کارید از XCodeبه عنوان پلتفرم IDE و از زبان برنامه سازی سویفت استفاده میکنید. و اگر اندروید کارید سروکار شما با اندروید استدیو خواهد بود. اگرچه اندروید سیستم متن باز و تطبیق پذیری است و دست توسعه دهندگان را به شدت باز گذاشته است اما الزاما پلتفرم برتر نیست. یکی از مهندسانی که با شرکت TechCruch همکاری میکند اصرار دارد که اپل IDE واقعا بهتر است.

او اپل را اینگونه توصیف میکند” کار با اپل واقعا لذت بخش است، قدرتمند، روان ومفید است و شما را به دردسر نمی اندازد.”

بسیاری از توسعه دهندگان iOS، XCode را محیطی ساده با رابط کاربری خوب و سریع و کلیدهای میانبر کارآمد میدانند که  کار را برای ساخت قالب ها و کنترل برنامه بسیار ساده تر کرده است . برعکس با تکیه بر نظرات کاربران در Quora اینگونه به نظر میرسد که درک اندروید استدیو چیزی در حد غیر ممکن است. با این تفسیر گوگل قصد دارد محیط اندروید استدیو را تغییر بدهد و ارتباط کاربر و محیط را مشکل تر سازد.

از دید تجاری تا اندروید استدیو به بلوغ XCode برسد کار با XCode عاقلانه تر است به علاوه دیگر با مشکلات یک محیط در حال توسعه نیز روبه رو نخواهید شد.

7. توجه به نسخه های برنامه و تاثیرات آن بر برهه ای که به منظور تجارت انتخاب کرده اید.

iOS آپدیت های کمتری دارد و همین هزینه عملیاتی اپدیت برنامه  را کاهش می دهد و شما مجبور نیستید سیستم عامل ها و ابزارهای مختلف را بررسی کنید. اکثر کاربران iOS اپدیت هستند و طبق آماردرحال حاضر 98 درصد از کاربران از iOS7و8 استفاده میکنند. با این تفاسیر تصییم گیری کار سختی نیست. اگر برنامه خود را سازگار با آخرین ورژن یا نهایتا دو ورژن آخر پیاده سازی کنید 98 درصد کار انجام شده است.

به طور کلی اگر قرار است برنامه ای بسازید باید به گونه ای باشد که نیازهای 80 درصد از مخاطبان شما را در بر بگیرد با این تفاسیر iOSبسیار فراتر از انتظارات ظاهر شده است.

اما در مورد اندروید اوضاع به گونه ای دیگر است. متاسفانه بسیاری از کاربران اندرویدی اپدیت نیستند به طوری که تا ژانویه 2016 تنها 9.% از کاربران اندرویدی به آخرین نسخه اندروید مجهز بودند. این اوضاع نابسامان به خاطر طبیعت چند پاره بازار اندروید است که در آن تولید کنندگان تعیین کننده نسخه سیستم عامل هستند.

علاوه بر این  تمایل کاربران اندرویدی به اپدیت سیستم عامل واقعا ناامید کننده است. ده ماه بعد از انتشار آخرین نسخه iOS، 83 درصد از کاربران iOS به آخرین نسخه مجهز شدند این در حالی است که اندروید یک ماه پس از iOS آخرین نسخه خود را منتشر کرد اما بعد از 8 ماه تنها 12 درصد از کاربران اندرویدی سیستم عامل خود را به روز کرده بودند.72 درصد از کاربران اندرویدی از نسخه هایی استفاده میکنند که قدمت آنها به دوسال هم میرسد!

برای درک عمق فاجعه موضوع باید بگوییم که 40 درصد از کاربران اپل تنها یک ماه پس از انتشار نسخه جدید سیستم عامل خود را به روز میکنند. این درحالی است که اندروید در بهترین حالت هم به این آمار نزدیک نشده است.جهت مشاهده آمار کلیک کنید.

خلاصه کلام اینکه اگر قصد دارید برنامه خود را روی اندروید پیاده سازی کند باید پیه بررسی نسخه های مختلف، امتحان برنامه های متخلف و سروکله زدن با باگ های مخصوص هر نسخه را به بدن بمالید. به علاوه ما اختلاف 40 درصدی کد ، بین اندروید و iOS راهم در نظر نگرفتیم. برنده بلا منازع این بخش با اختلافی چشمگیر iOS است.

8.سیاست های کلی که توسط دو پلتفرم اعمال میشود و نقش آن روی کار شما

اندروید اجازه اپدیت های پی در پی را به شما میدهد اما  iOS در این باره محدودیت هایی اعمال کرده که دامنه عمل شما را محدود تر میکند.

انتشار برنامه روی پلتفرم اندروید به آسانی آب خوردن است. به راحتی برنامه را روی گوگی پلی قرار دهید و بعد از آن برای همه در دسترس است. به علاوه گوگل پلی به شما این اجاره را میدهد که روزی چند بار برنامه خود را اپدیت و نواقص احتمالی را رفع کنید.

علاوه بر این گوگل پلی این امکان را برای شما به وجود اورده که برنامه را در دو نسخه الفا و بتا منتشر کنید و همزمان برنامه را تست و مشکلات احتمالی ان را رفع کنید و بعد از آماده سازی آن را در معرض دید عموم قرار دهید.

برعکس منتشر کردن برنامه در iOS به کابوس می ماند. این کار به سطوح مختلف تایید از طرف تیم iOS نیاز دارد با احتساب بررسی بوروکراتیک برنامه  و مستقر شدن آن این کار یک هفته ای به طول میانجامد. برای شرکت های بزرگ این زمان کوتاه تر است شاید یک روز اما هر شرکتی تنها حق ثبت 2-3 برنامه در ماه را دارد.

9. انتشار تدریجی

اندروید با محیا کردن این امکان ، برنده این بخش است بدین ترتیب شرکت ها میتوانند برنامه خود را ابتدا برای گروه کوچکی از افراد منتشر کنند و بعد از تست برنامه به تدریج دسترسی را افزایش دهند.

گوگل پلی امکان نشر تدریجی برنامه را برای متقاضیان فراهم اورده است این گزینه بیشتر به درد دلالان بورس، متخصصان تجزیه و تحلیل و مدیران تولید می خورد. انتشار تدریجی به شما اجازه میدهد تا برنامه را برای درصد مشخصی از کاربران منتشر کنید و به مرور زمان این درصد را افزایش بدهید.

به طور مثال نسخه جدیدی از برنامه تنها برای 5درصد از کاربران منتشر شده است و این عدد به تدریج به 25،50،75 و درنهایت 100 درصد میرسد.

این گزینه بیشتر برای تجارت های بزرگی که باگ کوچکی در برنامه می تواند تاثیر بزرگی بر میزان درامد آنها داشته باشد حائز اهمیت است. بازی کندی کرش را در نظر بگیرید اگر قصد داشته باشند که 5 فصل دیگر را به برنامه اضافه کنند گزینه نشر تدریجی را انتخاب میکنند.

یا شرکت های تجاری بزرگ که با انتخاب این گزینه از فاجعه ای که باگ کوچکی در برنامه ممکن است به بار بیاورد جلو گیری به عمل میاورند. با انتشار برنامه برای 1-5 درصد از مخاطبان میتوان ایرادات را بررسی و رفع کرد. با وجود این گزینه مشکلات تنها روی درصد کمی از کاربران تاثیر خواهد داشت. درحال حاضر  iOS چنین امکانی را برای کاربران فراهم نیاورده است.

10. ساختن برنامه روی هر دو پلتفرم

یک پلتفرم را انتخاب کنید و برنامه خود را روی آن امتحان کنید. از لحاظ استراتژیک توسعه  برنامه برای هر دو پلتفرم عاقلانه نیست. بسیاری از شرکت ها ضرورت ساخت اپلیکیشن های را درک کرده اند. ما نیز به خوبی به این موضوع واقفیم. اما کاری که بهتر است سراغ ان نروید همین ساخت همزمان برنامه روی هر دو پلتفرم است.

درست است که با توسعه همزمان برنامه روی هر دو پلتفرم با بازار96 درصدی کاربران مواجه خواهید شد اما پروسه ساخت اولیه برنامه و رفع تدریجی نواقص به خوبی پیش نخواهد رفت چرا که توسعه برنامه رو هر دو پلتفرم به صورت همزمان ROI شما را بشدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تمام حرکت های نرم افزاری موفق الگوریتم زیر را دنبال کرده اند:

شناسایی نیازهای تجاری ، طراحی، طراحی ترکیبی درست، ازمایش گروه مصرف کنندگان، توسعه برنامه بر اساس آخرین نکات، انالیز کیفیت، انتشار نرم افزار و در نهایت سنجش عملکرد نرم افزار. اگر بعد از انتشار باز هم به اصلاحات نیاز هست به ابتدای الگوریتم باز میگردند و تمام مراحل را بر حسب اطلاعاتی که کسب کرده اند باز نویسی میکنند..

انحراف ازاین مسیر غالبا به اتلاف بهره وری(پول و زمان)، سردرگمی کاربران، سرخوردگی کاربران و در نهایت از دست رفتن درامد منجر میشود. در مورد توسعه برنامه های موبایلی، توسعه همزمان برنامه روی هر دو پلتفرم کار عاقلانه ای نیست چرا که نهایتا در مرحله باز بینی کارها دوبرابر خواهد شد.

به همین دلیل است که از لحاظ استراتژیک پیاده سازی اولیه برنامه روی یک پلتفرم حال خواه  اندروید و خواه iOS توصیه شده است. و بعد از تعامل با کاربران و رفع نواقص، اعمال تغییرات ضروری، رساندن برنامه به حد نهایی خود و جلب رضایت مشتری (از لحاظ کاربردی، مدیریت پروفایل و…) میتوانید به فکر توسعه آن روی پلتفرم دوم باشید.

نرخ حفظ برنامه در اندروید

دلیل دوم توسعه برنامه روی یک پلتفرم : مهم نیست برنامه شما چقدر کامل باشد طبق امار برنامه های اندرویدی 77درصد از کاربران پایه را سه روز بعد از دانلود برنامه از دست میدهند و بعد از 3 ماه 95 درصد از کاربران برنامه را کنار میگذارند. در مورد کاربران iOS هم اوضاع به همین منوال است.

و این موضوع در مورد میانگین برنامه های صادق است حال تصور کنید چقدر زمان و هزینه صرف ساخت یک برنامه روی هر دو پلتفرم میکنید و به یک باره همه مخاطبان خود را از دست میدهید. راه حل هوشمندانه این است که برنامه را تنها روی یک پلتفرم پیاده سازی کنید. نواقص را حل کنید و بعد از ارتقا کار به پلتفرم دوم روی بیاورید.

به طور مثال اینستاگرام برنامه را ابتدا روی پلتفرم iOS پیاده کردند و بعد از دوسال نسخه اندروید برنامه  را عرضه کردند. قبل از ارائه کار روی اندروید نسخه iOS را تاجایی که امکان داشت ارتقا دادند.

نکته پایانی: علی رغم تمامی مزیت های اندروید iOS انتخاب بهتری است.

قبول : تعداد کاربران iOS خیلی کمتر است(80درصد کمتر از کاربران اندرویدی)، به خاطر وجود قوانین سخت گیرانه UX توسعه برنامه روی iOS کار حضرت فیل است، خو گرفتن به SDK iOS زمان بر است. و البته اندروید از مقبولیت عمومی بیشتری بر خوردار است، اما، با در نظر گرفتن بازار iOSدر برابر اندروید، خصوصیات مخاطبان دو پلتفرم، قدرت خرید کاربران، زمان تجارت، سادگی نسبی iOS SDK و IDE بهتر است که ابتدا برنامه خود را روی iOS پیاده کنید.

مطمئنا گوگل دست روی دست نمیگذارد و جهت کاهش موانع ورود ، ارائه کدهای انعطاف پذیر و قابل حمل تلاش خواهد کرد اما تا گوگل راه حلی برای مشکل به روز نبودن کاربران، ارتقای SDK و چهارچوب های توسعه پیدا کند iOS بار خود را بسته است. چه از لحاظ استراتژیک چه اقتصادی و چه تاکتیکی iOS بهترین انتخاب برای پیاده سازی اولین اپلیکیشن است. متاسفیم گوگل ، ما به تو ایمان داریم اما هنوز آنقدرها که باید خوب نیستی!

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟