نحوه تبلیغ اپلیکیشن فروشگاهی

چگونه می توانم اپلیکیشن فروشگاهی خود را تبلیغ کنم؟

نحوه ی تبلیغ اپلیکیشن فروشگاهی ممکن است با دیگر اپلیکیشن ها متفاوت باشد. بهتر است ابتدا مقدمه ی مقاله را مطالعه نمایید و سپس راهکارها ارائه می شود.

امروزه زندگی انسانها با ربات ها و اپلیکیشن ها پیوند خورده است به طوری که افراد به علت دغدغه های فراوان با کمبود وقت برای یکسری کارها مثل خرید کردن مواجه هستند . در این بین ایجاد اپلیکیشن های فروشگاهی به کمک این افراد آمده اند که فرد در هر مکان و در هر زمان از شبانه روز می تواند محصولات را از طریق این اپلیکیشن ها رصد کند و در صورت نیازآنها را خریداری کند.

اما یکی از بزرگترین دغدغه های سازندگان اپلیکیشن های فروشگاهی این است که چگونه و کجا اپلیکیشن خود را معرفی کنند تا کاربران با آن آشنا شوند و اقدام به خرید و یا دانلود  کنند.

همان طور که در کسب و کارهای فیزیکی تبلیغات سهم بزرگی در فروش دارد نمی توان از تأثیر آن در کسب و کارهای اینترنتی نیز  چشم پوشی کرد.

شاید شما جز دسته افرادی باشید که قصد دارید با این موج بزرگ اپلیکیشن ها همراه شوید ولی نمی دانید که چگونه می توانید از این فرصت بکر استفاده کنید و یکی از دغدغه هایتان این باشد که بعد از ساخت اپلیکیشن خود کجا و به چه شکلی آن را منتشر و تبلیغ کنید ؟

روشهای تبلیغ اپلیکیشن فروشگاهی:

روشهای زیادی برای معرفی و توزیع و تبلیغ اپلیکیشن فروشگاهی وجود دارد که دراین مقاله به معرفی بعضی ازآنها می پردازیم.

1. وسواس در مورد مشکلات نرم افزاری:

یک اپلیکیشن فروشگاهی خوب به  غیر از طراحی و محتوی مناسب باید بدون هیچ نقص نرم افزاری باشد در صورتی که کاربر در کار با اپلیکیشنی به نقص های مکرر نرم افزاری(باگ ها) برخورد کند مطمئنا از ادامه همکاری با اپ شما اجتناب می کند.قبل از هر گونه انتشاری به این مورد با حساسیت بالا توجه کنید.

2.اشتراک گذاری اپلیکیشن فروشگاهی در اپ استور ها :

شما می توانید اپلیکیشن فروشگاهی یا بازی یا خدماتی خود را در اپ استورهای مثل بازار ارائه دهید در این اپ استورها کاربران می توانند به صورت رایگان یا با پرداخت وجه اپلیکیشن شما را دریافت کنند و در صورتی که اپلیکیشن شما معیارهای یک اپلیکیشن خوب را داشته باشد خود کاربران، بازاریابان شما خواهند شد.البته باید به بهینه سازی اپ خود در این استورها دقت لازم را داشته باشید.

3.اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

امروزه شبکه های اجتماعی دارای محبوبیت خاصی بین کاربران گوشی های هوشمند هستند . شما می توانید با ساخت یک اکانت در این شبکه های اجتماعی عضو شوید و با توجه به قوانین مربوط به این شبکه ها اپلیکیشن فروشگاهی خود را معرفی و توزیع کنید. بهترین این شبکه های اجتماعی برای توزیع اپلیکیشن به ترتیب :اینستاگرام ،فیس بوک ،توییتر می باشند.

4.تبلیغ در شبکه های اجتماعی دیگران:

درشبکه های اجتماعی محبوب مثل :اینستاگرام و فیس بوک و یا تلگرام و…. شما به غیر از اینکه می توانید صفحه بسازید و خود مبلغ خود باشید می توانید از صفحات ادمین های که تعداد فالورهایشان زیاد است بخواهید که اپلیکیشن فروشگاهی شما را معرفی کنند.

5.ساخت وب سایت :

برای اپلیکیشن فروشگاهی خود وب سایتی را تهیه کنید در این وب سایت می توانید تصاویری جذاب از محصولات یا خدمات خود البته با ذکر قیمت و جزئیات مورد نیاز قرار دهید و همچنین وب سایت خود را   ثبت موتورهای جستجوی شناخته شده بکنید به این گونه قدمی مثبت در توزیع اپلیکیشن خود بردارید.

6.وبلاگ نویسی:

امروزه در اکثر سایتها قسمتی به نام وبلاگ وجود دارد که درآن وبلاگ نویسان  اقدام  به نوشتن مطالبی مرتبط با فعالیت سایت  می کنند .این کار باعث می شود افراد بیشتری به وب سایت شما سر بزنند و در نتیجه شما بتوانید اپلیکیشن فروشگاهی خود را در حد وسیع تری گسترش دهید.

7.گذاشتن مسابقه و جایزه در سایت :

می توانید برای کاربران سایت تان و یا اپلیکیشن فروشگاهی تان  مسابقه یا بازی طراحی کنید و به برندگان جایزه دهید. به این صورت هم ایجاد حس وفاداری  کاربران قدیمی میکنید  و دوم اینکه این کاربران وفادار خودشان بازاریابان  کاربران جدید  می شوند و در نهایت اپلیکیشن شما معرفی و دانلود می شود.

8.اطلاع رسانی از طریق روزنامه ها و مجلات:

امروزه یکسری مجله و روزنامه به طور اختصاصی به کار معرفی اپلیکیشن ها می پردازند کافی است با آنها در ارتباط باشید و از طریق آنها خبر تولید اپلیکیشن فروشگاهی و مزایای آپ خود  را بدهید.

9.اطلاع رسانی از طریق ایمیل یا پیامک :

در این امر می توانید از آدرس ایمیل افرادی که به سایتتان سر زده اند و یا شرکت های که از طریق پیامک وایمیل  پیام رسانی می کنند کمک بگیرید.

10. مسابقه دهید:

در طول سال مسابقاتی در ایران برای اپلیکیشن ها در دسته های مختلفی برگزار می شود که شما می توانید با یک سرچ کوچک در موتورهای جستجو در این مسابقات شرکت کنید و به معرفی اپلیکیشن خود بپردازید.

11.ساخت ویدئو تبلیغاتی:

شما می توانید با ساخت یک ویدئو تبلیغاتی خلاق از اپلیکیشن تان و انتشار آن در سایتهای مانند یوتیوب ، آپارات مخاطبان زیادی را جذب کنید.

12.از انتقاد نترسید:

سایتهای وجود دارد که با نقد و بررسی اپلیکیشن های موبایل می پردازد برای آنها اپلیکیشن موبایل خود را ارسال کنید .چه بسا در این نقد و بررسی ها شما به  ایده های جدیدی در مورد آپ خود برسید و به غیر از آن می توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

13.شرکت در همایشها:

یکسری همایش و کنفرانس در سال، در ایران برگزار می شود که شما می توانید در این همایش ها شرکت کنید و به معرفی و دفاع از اپلیکیشن خود بپردازید و تبلیغ کننده آپ خود باشید.

 14.داشتن حراج های ویژه:

در صورتی که اپ شما خدمت یا محصولی را ارائه می دهد می توانید گاهی به مناسبات مختلف یک تخفیف ویژه ای داشته باشید . و آن را در سایت تان اطلاع رسانی کنید  خیلی ها به دنبال چنین حراج های هستند.

 15.امکان اشتراک گذاری اپلیکیشن:

در صورتی که اپلیکیشن شما این امکان را دارد که افراد بتوانند محصولات و اطلاعات شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند معطل نکنید با فعالسازی این امکان مشتریان جدیدی را جذب می کنید.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟