صفحه آغازین اپلیکیشن

چگونه Splash screen  یا صفحه آغازین اپلیکیشن جذاب ایجاد کنیم؟

امروزه در اکثر اپلیکیشن های حرفه ای از صفحه ای به نام splash screen استفاده می شود. این صفحه ،که صفحه آغازین اپلیکیشن می باشد درحین لود شدن اپلیکیشن ، شامل اطلاعاتی مانند لوگو اپلیکیشن ،نام سازنده آن،حتی شعار سازنده و حتی  می تواند دارای جلوه های ویژه ای نیز باشد مثلاً می تواند هنگام اجرا همراه با موسیقی یا افکت های منحصر به فردی باشد. این صفحه معمولاً زمانی از جلوی دیدگان کاربر می رود که برنامه اصلی لود شده باشد.

بنابراین می توان گفت اهداف  ایجاد این صفحه اطلاع رسانی به کاربر و همچنین برای تحریک احساس کاربر می باشد.

شما می توانید با تنها سه گام  اصلی صفحه آغازین بی نظیری را طراحی کنید:

گام اول :

نمایش این صفحه فقط چند ثانیه زمان می برد بنابراین شما با کمی خلاقیت و در اوج سادگی می توانید با استفاده از لوگو و نام برند خود و یا هرچیزی که بتواند اپلیکیشن شما را تعریف کند تصویری که بهتر از عمودی باشد را تهیه کنید والبته از آن جایی که سایز صفحات تلفن های همراه متفاوت است بهتر  است در وسط صفحه طراحی شود.

گام دوم:

از آنجایی که راه اندازی اپلیکیشن با توجه به پردازشگر گوشی و یا سرعت اینترنت کاربر رابطه مستقیم دارد و اگر هر کدام از آنها به کندی عمل کند سرعت بارگذاری اپلیکیشن  کاهش می یابد در نتیجه کاربر ممکن است زمانی طول بکشد تا بتواند با اپلیکیشن ارتباط برقرار کند بنابراین اطلاع رسانی بارگذاری اپ می تواند به کاربر حس اطمینان ببخشد.

گام سوم:

همان طور که می دانید صفحات تلفن های همراه مختلف دارای سایزهای متفاوتی هستند هنگامی که شما صفحه ای را ایجاد می کنید باید وضوح تصویر را درتمام سایزهای صفحات چک کنید و مطمئن شوید که با کوچک و بزرگ شدن صفحه از کیفیت تصویر شما کاسته نمی شود.

صفحه آغازین در اپلیکیشن ساز اپچار:

در اپچار یک حالت پایه وجود دارد که شامل یک پس زمینه ی رنگی به همراه لوگو اپلیکیشن و شعار اصلی و فرعی (شعار اصلی و فرعی می تواند حذف شود. همانند تصویر زیر.

صفحه آغازین

دو حالت ویژه وجود دارد.

1- تصویر متحرک از پایین صفحه: همانند اپلیکیشن مستر دیجیتال

2- لوگو انیمیشن دار: همانند اپلیکیشن نی نی لند

 

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟