قوانین نام گذاری اپلیکیشن

قوانین نام گذاری اپلیکیشن:

بعضی ازصاحبان اپلیکیشن به نام اپلیکیشن  زیاد اهمیت نمی دهند  و تفکر آنها بدین گونه است که مگر هدف از راه اندازی یک اپلیکیشن فروش محصولات بیشتر نیست پس احتیاجی به اینکه خود را درگیر قوانین  نام گذاری  کنند را نمی بینند.

در صورتی که قوانین بازاریابی در چند دهه اخیر دچار تحولات عظیمی شده است و دیگر افزایش توانمندی نیروهای فروش و گسترش کانال های فروش و سرعت تحویل محصول به مشتری ، کیفیت و منحصربفرد بودن محصولات  تنها عوامل پیروزی در میدان رقابت نیست. بلکه  یک نام گذاری مناسب می تواند سهم بزرگتری از بازار فروش را نصیب شما کند، زیرا این نام ها در خاطر مشتری می ماند و شانس پیروزی در بازار به مراتب  نسبت به اسامی غیر استاندارد و تکراری بیشتر می باشد.

نام گذاری اپلیکیشن

نام گذاری اپلیکیشن ، برند و یا شرکت به نظر امری  ساده و ابتدایی می آید ولی در واقع فرآیندی پیچیده ای است  که اگر یکسری قوانین را رعایت نکنید شاید نام غیر مناسبی را انتخاب کنید که در آینده  باعث بروز مشکلات جدی برای شما شود.

در ابتدا باید بدانید  که می خواهید نام شرکت در ذهن مشتریان شما چه معنایی را القا کند این اولین حسی است که کاربر از دیدن نام اپلیکیشن شما  احساس می کند. و اگر حس خوبی همراه با کنجکاوی در او ایجاد کنید مطمئناً مشتاق به دانلود اپلیکیشن شما می شود.

لیست قوانین نام گذاری اپلیکیشن:

1. نام اپلیکیشن باید یک حس خوب همراه با کنجکاویدر کاربر ایجاد کند، اخطار! از نام های منفی استفاده نکنید.

2. نام شما باید منحصر به فرد باشد نام های برگرفته از نامبرندهای معتبرو یا رقیبانتانارزش چندانی ندارد.نام شما باید تک و دارای تلفظ و نگارش راحتی باشد .

3.نام باید آسان باشد استفاده از نام های سخت و پیچیده باعث می شود که در ذهن کاربران کمتر بماند کوتاه بودن نام با آسان بودن آن متفاوت است گاهی نامی نسبتاً بلند است اما بسیار ساده و ماندگار می باشد.

4.نام نباید عملکرد شما را محدود کند شاید شما در آینده قصد داشته باشید مواردی را به اپ خود اضافه کنید از نام های که شما را محصور به یک کار می کنند بپرهیزید.

5.از نام های توصیفی استفاده کنید زیرا در همان ابتدا ذهن مشتری را به سمت خدماتی که شما ارائه می دهید سوق می دهد و این امر تاثیر به سزایی در جذب مشتریان دارد.

6.صوت را فراموش نکنید در نام گذاری اپ خود از اسامی که آهنگ خاصی دارند استفاده کنید زیرا این اسامی شانس بیشتری در تبلیغات خود به صورت موثر خواهند داشت.

7.از نام های که برای مدتی مد هستند بپرهیزید . این نام ها شاید در ابتدا به نظر خیلی خوب بیایند اما چون مد یک جریان گذرا است با به پایان رسیدن آن اسم شما نیز به فراموشی سپرده می شود.

8. نامی را انتخاب کنید که عناصر تشکیل دهنده توانایی های شما را به خوبی نشان دهد.

9.نامی را انتخاب کنید که هنگام تبلیغات کاغذی و گرافیکی بسیار جذاب و گیرا بتوان آنرا طراحی کرد.

10. از آنجایی که قرار است اپلیکیشن شما در اینترنت قرار بگیرد باید بتوانید نامی را انتخاب کنید که اگر خواستید در کنارش وب سایتی نیز داشته باشید اصل نام با آدرس دامنه اینترنتی شما برابر باشد.

11- نام هاییکه در فرآیند نام گذاری اپلیکیشن انتخاب میکنید را بررسی کنید. ممکن است در گویش ها و لهجه های محلی معنای نامناسب و یا توهین آمیز باشد .

و در نهایت تاثیر نام انتخابی شما در جایگاهی که برندتان در بازار خواهد یافت قابل چشم پوشی نیست. به طور خلاصه نام های موفق اند که هیجان انگیز ،ماندگار، دارای هویت و عمیق هستند اما تنها نام یک برند باعث بقای طولانی نخواهد شد بلکه عوامل کلیدی دیگر مثل کیفیت و رضایت کاربران نیز در این امر دخیل هستند. فراموش نکنید نام گذاری اپلیکیشن را سر سری نگیرید.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟