استفاده از اپلیکیشن ساز آنلاین اندروید و iOS مقرون به صرفه تر است

چرا استفاده از اپلیکیشن ساز آنلاین اندروید و iOS مقرون به صرفه تر است؟

اگر شما مالک یا مدیر یک شرکت یا کسب و کار کوچک هستید ممکن است تا به حال به فکر ساخت اپلیکیشن موبایل افتاده باشید، و احتمالا این سوال برایتان پیش آمده است که هزینه این کار چقدر است. خب، این سوال خیلی کلی است و باید دقیق تر پرسیده شود.

این سوال مانند این است که بپرسیم هزینه خرید خانه چقدر است؟ خب، این کاملا بستگی به متراژ خانه، محله، تعداد اتاق، سال ساخت، امکانات، و موارد دیگر دارد. اپلیکیشن موبایل نیز همین گونه است. ممکن است شما به یک اپلیکیشن موبایل ساده ای نیاز داشته باشید که بجز تعدادی فرم برای دریافت اطلاعات مشتریان امکانات دگیری نداشته باشد.

یا آنکه به اپلیکیشنی نیاز داشته باشید که دارای امکانات متنوع و پیچیده ای باشد، اطلاعات فراوانی از کاربر بگیرد، و خدمات گوناگونی ارائه دهد. نحوه ساخت اپلیکیشن نیز در قیمت آن تاثیر گذار است. آیا اپلیکیشن را خودتان میسازید؟ یا نیروی انسانی متخصص برای این کار استفاده میکنید؟ و یا اینکه از روش های دیگری مانند «برون سپاری» و یا «اپلیکیشن ساز آنلاین اندروید و iOS» استفاده میکنید؟

در نتیجه، با توجه به متغیرهای مختلفی که از لحاظ امکانات و نحوه ساخت گفته شد، قیمت اپلیکیشن ها با یکدیگر بسیار متفاوت خواهد بود.

هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل

هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل برای شرکت ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط معمولا در حدود 1 تا 30 میلیون تومان است، که این به ویژگی ها و امکانات آن بستگی دارد. البته ممکن است شرکت یا فردی را پیدا کنید که این کار را با مبلغ کمتری انجام دهد. اما در مجموع، شرکت های توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل مبالغ قابل توجهی را دریافت میکنند.

البته با پیشرفت فناوری، هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل نیز کاهش میابد. با این وجود، هزینه ساخت اپلیکیشن از طریق استخدام نیروی انسانی متخخص و یا برون سپاری همچنان بیش از چند میلیون تومان است، و پرداخت این مبلغ برای برخی از شرکت های کوچک دشوار است. هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل بوسیله «اپلیکیشن ساز آنلاین اندروید و iOS» از سایر روش ها مقرون به صرفه تر است.

برون سپاری و هزینه های هر مرحله ساخت اپلیکیشن

بسیاری از شرکت ها برای ساخت اپلیکیشن در همان ابتدای کار به فکر استخدام نیروی انسانی متخصص می افتند. گرچه خوب است که یک نفر به صورت تمام وقت در شرکت شما حضور داشته باشد و بطور اختصاصی بر روی پروژه اپلیکیشن تان کار کند، ولی در نهایت با توجه به زمان و حجم کار، هزینه و مشکلات این روش بیشتر از روش «برون سپاری» است.

از این رو، بسیاری از شرکت ها ترجیح میدهند یک شرکت توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل که خوش سابقه و کارآمد است را پیدا کنند و پروژه خود را به او بسپارند. البته ممکن است این حالت در مقایسه با روش استخدام نیروی انسانی، کنترل آنها بر روی پروژه را کمی کاهش دهد. اما مسلما پروژه ای که در نهایت تحویل میگیرند از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

و اما، هزینه ای که شرکت های توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل دریافت میکنند بابت انجام این مراحل است:

برنامه ریزی
طراحی گرافیکی
طراحی ویژگی ها و امکانات
ایجاد زیر ساخت ها
مدیریت اپلیکیشن
کنترل و ارزیابی
پیاده سازی

بنابراین با توجه به هزینه هر یک از این مراحل، ممکن است قیمت پیشنهادی ساخت اپلیکیشن بیشتر از برآورد اولیه تان باشد. در آن صورت، شاید نتیجه بگیرید که فعلا به اپلیکیشن نیاز ندارید! اما صرف نظر کردن از اپلیکیشن موبایل و امکانات فراوان آن کار راحتی نیست.

امکاناتی نظیر «نوتیفیکیشن» جهت تعامل موثر با مخاطبان، و یا «موقعیت یاب» برای یافتن مشتریانی که در نزدیکی شما حضور دارند کمک شایانی به رشد و توسعه کسب و کارتان میکند. علاوه بر اینها، مشتریان با استفاده از اپلیکیشن میتوانند راحت تر با شما تماس بگیرند، و کالا و خدمات شما را به نحو موثرتری دریافت کنند.

استفاده از اپلیکیشن ساز آنلاین اندروید و iOS

همانطور که گفتیم، پیشرفت تکنولوژی باعث کاهش هزینه ها میشود. بنابراین، گزینه مناسب برای شرکت های کوچک این است که با شرکت هایی همکاری کنند که سرویس «اپلیکیشن ساز» ارائه میدهند. همانگونه که سرویس های «سایت ساز» برای ساخت وب سایت موجود است، سرویس های « اپلیکیشن ساز اندروید و iOS» نیز برای ساخت اپلیکیشن ایجاد شده است که با پرداخت هزینه کمتر میتوان به مجموعه کاملی از ابزار و قالب های ساخت اپلیکیشن دست یافت.

استفاده از اپلیکیشن ساز آنلاین در مقایسه با استخدام نیروی انسانی متخصص مزایای فراوانی دارد. به عنوان مثال، لازم نیست ماهانه بیش از 2 میلیون تومان حقوق و دستمزد پرداخت کنید؛ میتوانید کنترل کاملی بر روی پروژه ساخت اپلیکیشن خود داشته باشید؛ و به ابزار، امکانات، و قالب های متنوعی دسترسی پیدا کنید.

حال، ممکن است این سوال پیش آید که چگونه شرکت هایی مانند اپچار هزینه کمتری بابت توسعه اپلیکیشن دریافت میکنند؟ و چرا استفاده از اپلیکیشن ساز آنلاین اندروید و iOS مقرون به صرفه تر است؟ دلیل آن این است که در اپلیکیشن ساز، همه چیز با استفاده از زیرساخت هایی که قبلا بوجود آمده ساخته میشود.

مجموعه ای از قالب های گرافیکی غیراختصاصی از پیش ساخته شده موجود است و میتوان از آن برای ساخت اپلیکیشن استفاده کرد. همچنین، یک بستر و پلتفرم استاندارد برای ساخت اپلیکیشن وجود دارد که در اختیار مشتری قرار میگیرد. هزینه نگهداری و پشتیبانی این پلتفرم از طریق حق اشتراکی که مشتریان میپردازند تامین میشود. بدین ترتیب، شما میتوانید از اپلیکشن ساز آنلاین برای شخصی سازی اپ و ایجاد تنظیمات مورد نظرتان استفاده کنید.

خلاصه آنکه، شرکت هایی مانند اپ چار دلیلی برای اختراع دوباره چرخ نمی بینند. اکثر اپلیکیشن های شرکت های کوچک امکانات و کارکردهای مشابهی دارند. بنابراین، پلتفرم و زیرساخت استانداردی آماده شده است که کارهای اصلی را قبلا انجام داده است، و همه افراد میتوانند اپلیکیشن مورد نیاز خود را از طریق آن با هزینه کم بسازند.

حال که از هزینه، امکانات، مزایا و معایب روش های گوناگون ساخت اپلیکیشن مطلع شدید میتوانید بهتر تصمیم بگیرید. درست است که برخی از شرکت ها هزینه های میلیونی بابت ساخت اپلیکیشن میپردازند، اما آنها یا حجم کار و دامنه فعالیت گسترده ای دارند، یا اینکه اپلیکیشن موبایل نقش محوری در کسب و کارشان دارد.

همچنین، توجه داشته باشید که داشتن یک اپلیکیشن خوب با امکانات فراوان به تنهایی عامل موفقیت محسوب نمیشود. در کنار آن حتما به تبلیغ و بازاریابی و ASO که بهینه سازی اپ استور است نیاز خواهید داشت.

شرکت های کوچکتر امکان استفاده از «اپلیکیشن ساز آنلاین اندروید و iOS» را دارند، که هزینه کمتر و امکانات فراوانی دارد. با ساخت اپلیکیشن از این طریق، میتوان با مشتریانتان تعامل خوبی داشت و از کلیه امکانات اپلیکیشن موبایل بهره برد.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟