این توصیه ها را در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید به خاطر بسپارید

این توصیه ها را در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید به خاطر بسپارید.

اگر توسعه دهنده یا متخصص طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید هستید، یا قصد ورود به این حرفه را دارید، حتما میدانید که در حال حاضر صدها هزار اپلیکیشن در زمینه های گوناگون در گوگل پلی و دیگر بازارهای اندرویدی موجود است.

بعضی از این اپلیکیشن ها تعداد دانلود بالایی دارند و کاربران نظرات مثبتی درباره آنها نوشته اند، و بعضی دیگر دانلود کمی دارند و کسی درباره آنها نظری نداده است. پس برای اینکه اپلیکیشن فروشگاهی اندروید شما موفق شود و کاربران از آن استقبال کنند چه کار باید کرد؟ در این مقاله شما را با نکات و ترفندهای طراحی اپلیکیشن اندروید موفق آشنا میکنیم.

 از دستورالعمل های طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید پیروی کنید

گوگل مجموعه ای از دستورالعمل ها را تدوین کرده و در دسترس توسعه دهندگان قرار داده است. اگرچه برخی از توسعه دهندگان توجهی به این دستور العمل ها نمیکنند، ولی ما توصیه میکنیم که شما حتما این دستورالعمل ها را جدی بگیرید و آنها را رعایت کنید.

زیرا پیروی از این دستورالعمل ها باعث میشود که کاربرانتان راحت تر بتوانند از اپلیکیشن شما استفاده کنند و لذت بیشتری ببرند. علاوه بر این، رعایت این دستورالعمل ها باعث میشود که اپلیکیشن های اندروید از استاندارد یکسان و یکنواختی برخوردار شده و خیلی هماهنگ و یکپارچه تر شوند. علاوه بر این دستور العمل ها، حتما از نکات و پیشنهادات مفیدی که برای موفقیت در طراحی اپلیکیشن اندروید وجود دارد نیز استفاده کنید.

با جدیدترین روندها و تحولات همگام باشید

گوگل بصورت دوره ای آپدیت هایی برای اندروید منتشر میکند و امکانات جدیدی در اختیار توسعه دهندگان قرار میدهد. بنابراین، با به روز نگه داشتن اپلیکیشن فروشگاهی اندروید خود میتوانید جزو اولین کسانی باشید که این امکانات و ویژگی های جدید را در اختیار کاربران خود قرار میدهد، و بالطبع رضایت آنها را بیش از پیش جلب کنید.

کاربران نه تنها از این به روز رسانی و امکانات جدید استقبال میکنند، بلکه انتظار دریافت آن را دارند. بدین ترتیب، برای موفقیت در دنیای رقابتی اپلیکیشن های موبایل، باید همواره به استقبال تغییر و پیشرفت بروید.

به نظرات کاربران توجه کنید

یکی از بهترین شیوه ها برای بهبود طراحی اپلیکیشن اندروید، گوش دادن به نظرات کاربران است. آنها از اینکه به نظراتشان اهمیت داده شود خوشحال میشوند. بنابراین، راه های ارتباطی مختلف با کاربران تان را به منظور دریافت نظرات آنها ایجاد کنید.

اگر به نظرات کاربران توجه کنید، آنها به ارتباط با شما ادامه میدهند، و این اتفاق خوبی است زیرا اپلیکیشن  موبایل بدون وجود کاربران «هیچ» است. و در نهایت از این طریق به اطلاعات و مشاوره های ارزشمندی دست پیدا میکنید که به بهبود کیفیت اپلیکیشن تان کمک شایانی میکند.

ما در اپچار تمایل داریم، نظرات تان را در مورد سیستم اپچار با ما در میان بگذارید.

تا حد امکان از اندروید استفاده کنید

شاید عجیب به نظر برسد، اما بسیاری از توسعه دهندگان اندروید کمتر از کاربرانشان از دستگاه های اندرویدی استفاده میکنند. شما نه تنها باید از گوشی و تبلت های اندروید استفاده کنید، بلکه باید بطور مستمر تسلط خود بر امکانات و ویژگی های آن را افزایش دهید. همچنین از منابع آنلاین فراوانی که درباره طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید وجود دارد استفاده کنید و توانایی های خود را ارتقاء دهید.

برای دستگاه های مختلف بهینه سازی کنید

یکی از چیزهایی که اندروید را از سایر پلتفرم ها متمایز میکند آزادی استفاده از آن است. برخلاف اپل، از سیستم عامل اندروید در بسیاری از گوشی ها و تبلت ها که هریک برند، امکانات، ویژگی ها، و صفحه نمایش های مختلفی دارند استفاده شده است.

ولی برای شما به عنوان یک توسعه دهنده تقریبا غیر ممکن است که بتوانید عملکرد اپلیکیشن فروشگاهی اندروید خود را بر روی همه دستگاه های اندرویدی ارزیابی کنید. بنابراین، برای اطمینان از نمایش صحیح اپلیکیشن و حفظ یکپارچگی آن میتوانید از dip بجای پیکسل استفاده کنید.

اصطلاح dip مخفف density-independent pixels است و به شما این امکان را میدهد که اپلیکیشن خود را بر اساس dip طراحی کنید. سپس اندروید بطور خودکار کلیه محاسبات و اصلاحات لازم را بر اساس پیکسل های صفحه نمایش تلفن یا تبلت کاربر انجام داده و اپلیکیشن را بصورت صحیح و یکپارچه نمایش میدهد.

کارکرد اپلیکیشن فروشگاهی اندروید را بهینه سازی کنید

کاربران، اپلیکیشن های کند را به هیچ عنوان نمی پسندند، به خصوص آنهایی که فضای زیادی از حافظه دستگاه شان را اشغال میکنند. حجم بالا و سرعت پایین میتواند کاربران را از دانلود اپلیکیشن شما منصرف کند. یکی از کارهایی که میتوانید برای افزایش سرعت اپلیکیش انجام دهید این است که از اشغال غیرضروری فضای حافظه خودداری کنید.

یک اشتباه رایج که بسیاری از توسعه دهندگان مبتدی انجام میدهند این است که از اشیاء و متغیرهای غیرضروری زیادی استفاده میکنند. بنابراین به سرعت و حجم اپلیکیشن فروشگاهی اندروید خود، و نیز نکات موثر در ASO حتما توجه کنید.

مجوزهای دسترسی را کاهش دهید

افزایش بدافزارهای اندرویدی باعث شده است که کاربران هنگام دانلود اپلیکیشن محتاط تر شوند و بیش از پیش به مسائل امنیتی توجه کنند. کاربر ممکن است با دیدن لیست بلند بالای مجوزهای دسترسی اپلیکیشن دچار آزردگی خاطر و عدم اطمینان شود.

بنابراین سعی کنید هنگام طراحی اپلیکیشن اندروید تا حد امکان تعداد مجوزهای دسترسی مورد نیاز را کاهش دهید. اپلیکیشن های زیادی در بازار موجودند که اطلاعات زیادی را از کاربر دریافت میکنند درحالی که به خیلی از آنها نیازی ندارند. این شیوه قابل قبول نیست و باعث بی اعتمادی کاربران میشود.

سعی کنید از کارتان لذت هم ببرید

از بین تمام نکات و ترفندهایی که تا اینجا گفتیم، شاید مهمترین نکته این باشد که همواره سعی کنید در تمامی مراحل طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید از کاری که میکنید لذت ببرید.

 اپلیکیشن فروشگاهی اندروید
 

اگر از آن لذت ببرید علاقه و انگیزه تان بیشتر میشود و کار برایتان به تفریح تبدیل خواهد شد. در طول طراحی و ساخت اپلیکیشن قطعا با مشکلات و موانع مختلفی روبرو خواهید شد، اما نا امید نشوید و با تلاش، پشتکار، اشتیاق، و علاقه، و با بکارگیری نکات و ترفندهای مفید در طراحی اپلیکیشن موبایل، مشکلات را از مقابل بردارید و ادامه دهید.

در این مسیر میتوانید از مشاوره و مساعدت شرکت های توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل و ارائه دهندگان سرویس های اپلیکیشن ساز استفاده کنید.

هدفتان را همواره مدنظر داشته باشید و آن را مرور کنید. اگر موفق به طراحی و ساخت یک اپلیکیشن کارآمد و مفید شوید، هزاران نفر از آن استفاده خواهند کرد و شما حتما از مزایای آن برخوردار خواهید شد. پس، لذت ببرید و موفق باشید.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟