اپلیکیشن وردپرس مهم است؟ چگونه آن را بسازم؟

چگونه اپلیکیشن وردپرس بسازم؟

امروزه بسیاری از وب سایت ها و وبلاگ ها بر پایه وردپرس طراحی و ساخته میشوند. وردپرس یک CMS یا سیستم مدیریت محتوای متن باز و کارآمد است که از مزایای فراوان آن میتوان برای مدیریت و بهینه سازی وب سایت و نیز ساخت اپلیکیشن وردپرس یا اپلیکیشن ووکامرس استفاده کرد.

اگر بلاگ یا وب سایت دارید، قاعدتا به دنبال این هستید که مخاطبان بیشتری را جذب کرده و ارتباط بهتری با آنان برقرار کنید. اما صرف داشتن یک وب سایت خوب و بهینه برای جذب مخاطب و برقراری ارتباط با او کافی نیست.

برای این کار باید دایره مخاطبان خود را گسترش دهید و با کاربران از طریق دستگاه ها و ابزارهای مختلف ارتباط برقرار کنید. و امروزه چه دستگاه یا ابزاری را سراغ دارید که از گوشی موبایل فراگیرتر باشد؟

در این مقاله‌ «اپ‌چار» ما ابتدا مزایای وردپرس را، به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا، بررسی خواهیم کرد. سپس درباره امکانات و فرصتهایی که اپلیکیشن موبایل پیش روی شما قرار میدهد صحبت میکنیم. درنهایت، روش های ساخت اپلیکیشن وردپرس برای وب سایت و بلاگ تان را معرفی خواهیم کرد و نحوه تبدیل وردپرس به اندروید و iOS را توضیح خواهیم داد. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چرا وردپرس

وردپرس در کنار برخی دیگر از CMS ها، به عنوان یکی از کاربردی ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در سطح جهان شناخته شده است. شما میتوانید به وسیله وردپرس به راحتی وب سایت یا وبلاگ خودتان را طراحی و پیاده سازی کنید.

منابع زیادی نیز در زمینه آموزش، راه اندازی، و استفاده از وردپرس وجود دارد؛ و با کمی آشنایی درباره طراحی سایت و برنامه نویسی میتوانید وب سایت جدیدتان را راه اندازی کنید. البته میتوانید یک فرد متخصص و آشنا به وردپرس را استخدام کنید که سایتتان را برایتان راه اندازی کند، یا آنکه با یک شرکت طراح سایت قرارداد ببندید تا این کار را برایتان انجام دهند.

صرف نظر از اینکه چه روشی را برای راه اندازی وب سایت وردپرستان انتخاب میکنید، مزایا و امکانات فراوان وردپرس به شما در مدیریت وب سایت، ارتباط و تعامل با مخاطب، و حفظ و نگهداری آن کمک میکند.

و همین مزایا باعث شده است که بیش از 8% وب سایت های جهان از طریق وردپرس طراحی و راه اندازی شده باشند. در ادامه این مقاله اپچار، برخی از مزایای وردپرس را نام میبریم که میتواند به شما برای شناخت بهتر این CMS کمک کند.

قالب های گرافیکی

برای وردپرس قالب هال گرافیکی زیاد و متنوعی وجود دارد. اغلب این قالب ها استاندارد هستند و UX خوبی دارند. علاوه بر این، تقریبا همه این قالب ها ریسپانسیو (واکنش گرا) هستند و خود را با ابعاد صفحه نمایش منطبق میکنند، که این باعث میشود به درستی در موبایل و تبلت نمایش داده شوند. بدین ترتیب، از این طریق میتوانید یک وب سایت موبایلی هم راه اندازی کنید.

افزونه های وردپرس

برای وردپرس افزونه های بسیاری وجود دارد که به شما اجازه میدهد امکانات وب سایتتان را گسترش دهید. با استفاده از افزونه های متنوع و کاربردی ورپرس میتوانید بدون نیاز به برنامه نویسی از امکانات بسیار زیادی برخوردار شوید.

افزونه ها در زمینه بهبود عملکرد سایت، دسترسی به شبکه های اجتماعی، سئو، مدیریت انواع محتوای متنی، گرافیکی، صوتی و تصویری، و دیگر زمینه های فنی و کاربردی هستند و امکانات وب سایتتان را به سرعت و سادگی گسترش میدهند.

مدیریت ساده

مدیریت و به روز رسانی وب سایت های وردپرس بسیار ساده و راحت است. از منظر فنی، به طور متناوب نسخه های به روزرسانی وردپرس منتشر میشود و در دسترس شما قرار میگیرد که بوسیله آن میتوانید وب سایتتان را آپدیت کنید.

علاوه بر این، بسیاری از تولیدکنندگان قالب های گرافیکی نسخه های به روز رسانی قالب را نیز منتشر میکنند که ایرادات احتمالی آن را برطرف میکند. درج محتوا و مطالب جدید، تغییر منو و بخش های صفحه، و ایجاد اصلاحات در وب سایت نیز بسیار ساده و راحت است.

سئو پسند

گوگل و دیگر موتورهای جستجو به سایت های وردپرسی علاقه نشان میدهند. زیرا این سایت ها معمولا ساختار استانداردی دارند و به خوبی بهینه سازی شده اند.

بنابراین چنانچه وب سایتتان را از طریق وردپرس طراحی و راه اندازی کرده باشید، در سئوی آن از سایرین چند قدم جلوتر خواهید بود. ضمن آنکه افزونه هایی برای کنترل سئوی محتوای سایت وجود دارد که به مطالب شما از منظر سئو-پسندی امتیاز میدهد، ایرادات و مشکلات را به شما گوشزد میکند، و به صفحه تان کمک میکند که رتبه بالاتری در سئو کسب کند.

جامعه وردپرس

کاربران، طراحان، و توسعه دهندگان وردپرس بسیار زیادند و میتوانند به شما در حل مشکلاتتان کمک کنند. در ایران نیز متخصصان و شرکت های خوبی وجود دارند که در زمینه وردپرس فعال اند و میتوانید با آنها برای راه اندازی و پشتیبانی وب سایتتان همکاری کنید.

مقرون به صرفه

وردپرس یک CMS یا سیستم مدیریت محتوای کارآمد، ساده، متن باز، و مقرون به صرفه است. نصب این سیستم تقریبا رایگان است و لازم نیست پولی برای آن پرداخت کنید. برخی قالب های گرافیکی رایگان نیز در دسترس است که اگرچه ممکن است چندان جذاب و به روز نباشند، اما در برخی مواقع کار شما را راه می اندازند.

ضمن آنکه شرکت های زیاد و معتبری وجود دارند که قالب گرافیکی برای وردپرس تولید میکنند و به فروش میرسانند. هزینه این قالب ها متغیر است اما خیلی بالا نیست و اغلب بین 20 تا 100 دلار است. شرکت هایی که در زمینه طراحی وب سایت های وردپرسی فعالند نیز معمولا بین 2 تا 5 میلیون تومان برای راه اندازی یک وب سایت وردپرس استاندارد دریافت میکنند.

چرا اپلیکیشن وردپرس

پس از اینکه وب سایت و وبلاگ تان را با استفاده از وردپرس ساختین، قاعدتا انتظار دارید که مخاطبان را جذب و بازدیدکنندگان تان را افزایش دهید. برای این کار باید از روشهای بازاریابی استفاده کنید. بازاریابی در فضای دیجیتال دو نوع است: بازاریابی برونگرا، و بازاریابی درونگرا.

هریک از این روش های بازاریابی ویژگی های خاص خود را دارند و به منابع و امکانات مختلفی نیازمندند. اما بازاریابی محتوا، که نوعی بازاریابی درونگرا است، میتواند به شما در جذب مخاطب برای وب سایتتان کمک کند. در بازاریابی محتوا شما باید وب سایتتان را برای نمایش در دستگاه های مختلف بهینه سازی کنید.

امروزه حجم قابل توجهی از افراد با استفاده از موبایل وب گردی میکنند. بنابراین وب سایت شما برای اینکه بتواند این بخش قابل توجه از بازدیدکنندگان را جذب کند باید برای موبایل بهینه سازی شده باشد.

البته اغلب سایتها و قالب های گرافیکی وردپرس با موبایل سازگارند، و در اصطلاح، طراحی ریسپانسیو (واکنش گرا) دارند. اما قطعا شما هم دیده اید که سایت های معتبر، علاوه بر وب سایت واکنش گرا، اپلیکیشن وردپرس  هم دارند و اغلب هنگام مرور سایتشان با موبایل، آیکون دانلود اپلیکیشن شان را نیز نمایش میدهند.

استفاده از اپلیکیشن وردپرس( یا اپلیکیشن ووکامرس) مزایای زیادی دارد. ما در ادامه این مقاله به برخی از این مزایا اشاره میکنیم. اما قطعا شما با کمی مطالعه و جستجو در گوگل به سایر امکانات و مزایای فراوان اپلیکیشن های وردپرس پی خواهید برد.

سریع است

سرعت اپلیکیشن وردپرس بالاست و کاربران نباید منتظر لود شدن صفحات شود. همچنین، به دلیل اینکه اپلیکیشن از حافظه و پردازشگر گوشی موبایل استفاده میکند میتواند سریعتر دستورات کاربر را اجرا کند و این باعث بهبود تجربه کاربری میشود. همچنین، اپلیکیشن موبایل را معمولا میتوان علاوه بر حالت آنلاین، در حالت آفلاین نیز استفاده کرد.

تعامل با کاربر

از طریق اپلیکیشن وردپرس میتوانید ارتباط و تعامل بهتری با کاربر داشته باشید. سرعت اپلیکیشن وردپرس بر تعامل با کاربر تاثیر مثبت میگذارد. اپلیکیشن وردپرس میتواند علاوه بر حافظه و پردازشگر، از دیگر امکانات و ابزار گوشی نیز، نظیر موقعیت یاب، نقشه، دوربین، و ابزار ارتباطی استفاده کند و کاربر از این طریق میتواند تعامل بهتری با اپلیکیشن وردپرس شما داشته باشد.

تمایز از رقبا

اپلیکیشن وردپرس یک امکان نسبتا جدید است و بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها یا هنوز از مزایا و امکانات آن مطلع نیستند، یا اقدام به طراحی و عرضه اپ موبایل نکرده اند.

بنابراین شما با طراحی و عرضهاپلیکیشن وردپرس میتوانید از رقبایتان پیشی بگیرید. و اگر رقبایتان قبلا اپلیکیشن خود را عرضه کرده اند، شما هم میتوانید با انجام این کار از قافله عقب نمانید.

برندسازی

شما از طریق اپلیکیشن وردپرس میتوانید در یکی از شخصی ترین وسایل افراد، یعنی گوشی موبایلشان، حضور داشته باشید. از این طریق، مشتریان همیشه لوگو و نام کسب و کار شما را روی گوشی موبایلشان میبینند. بدین ترتیب، اطلاع و آگاهی مشتری نسبت به برند و فعالیت های کسب و کارتان افزایش میابد. همچنین، اپلیکیشن موبایل باعث افزایش وفاداری مشتریان میشود.

ارسال نوتیفیکیشن

شما از طریق اپلیکیشن میتوانید پیام های مهمتان را بر روی گوشی موبایل مخاطب بفرستید. امکان ارسال نوتیفیکیشن، یا اعلان، یکی از اصلی ترین امکانات و مزایای اپلیکیشن وردپرس است و میتوان از آنها برای ارسال آخرین اخبار و رویدادها، کمپین های بازاریابی، و اطلاعات ارزشمند استفاده کرد.

افزایش کاربران

تعداد دارندگان گوشی های هوشمند در حال افزایش است، و این یعنی مخاطب بالقوه بیشتر. بنابراین با طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن وردپرس برای پلتفرم های اصلی موبایل، یعنی اندروید و iOS، میتوانید روز به روز با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کنید و محصولاتتان را به آنها معرفی کنید.

اشتراک گذاری مطالب

بسیاری از وب سایت های وردپرس در زمینه بازاریابی محتوا و وبلاگ هستند. در این سایتها خیلی مهم است که افراد بیشتری مطالب سایت را ببینند. بنابراین ابزاری که بتواند اشتراک گذاری مطالب را راحت کند بسیار مفید است. کاربران موبایل از طریق اپلیکیشن وردپرس به راحتی میتوانند مطالب شما را با دیگران به اشتراک بگذارند و به دیده شدن بیشتر آن کمک کنند.

چگونه بسازم

حال که با مزایا و امکانات CMS وردپرس و نیز اپلیکیشن موبایل بیشتر آشنا شدید، شاید برایتان سوال باشد که چگونه میتوانید وب سایت وردپرسی خود را به اپلیکیشن موبایل تبدیل کنید. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه توضیح میدهیم.

استخدام نیرو

یک روش برای ساخت اپلیکیشن وردپرس، استخدام نیروی متخصص است. این کار البته دردسرهای خودش را دارد. باید ابتدا فراخوان بدهید و کسانی که در این زمینه تخصص دارند را پیدا کنید. بعد باید با آنها مصاحبه کنید، سوابق کاری و نمونه کارهایشان را ارزیابی کنید و بعد از بین آنها بهترین را انتخاب کنید.

سپس باید فضایی را در دفتر کارتان به او اختصاص دهید و حقوق ماهانه او را بپردازید. البته در این روش، نیروی متخصص همواره در کنار شماست و میتواند بلافاصله کارهای اپلیکیشن وردپرس تان را انجام دهد.

برون سپاری

روش دیگر برای ساخت اپلیکیشن وردپرس برای سایت وردپرس تان، برون سپاری آن به شرکتهایی است که این خدمات را ارائه میدهند. برون سپاری نیز، مانند استخدام نیرو، نیازمند بررسی و ارزیابی شرکت ها و انتخاب بهترین آنها، و سپس عقد قرارداد است.

البته این شرکت ها به دلیل تیم متخصص و تجربه بالایی که دارند میتوانند پروژه را به خوبی انجام داده و در زمان مقرر تحویل دهند. اما معمولا هزینه قابل توجهی نیز بابت این خدمات دریافت میکنند.

اپلیکیشن ساز آنلاین اپلیکیشن وردپرس

روش مناسب دیگری که برای ساخت اپلیکیشن وردپرس برای سایت وردپرس وجود دارد، استفاده از سرویس های اپلیکیشن ساز آنلاین است. این سرویس های اپلیکیشن ساز، بستر و ابزار مورد نیاز برای ساخت اپلیکیشن وردپرس را در دسترس شما قرار میدهند و شما خودتان میتوانید به سادگی اپلیکیشن مورد نظرتان را بسازید.

برای این کار افزونه تبدیل سایت وردپرس به اپلیکیشن موبایل در اختیارتان قرار میگیرد که با نصب آن در وردپرس، اپلیکیشن وردپرس ساخته میشود و فایل آن در اختیارتان قرار میگیرد. این روش بسیار مقرون به صرفه و کارآمد است و ما در حال حاضر در اپ‌چار این سرویس را نیز به مشتریانمان ارائه میدهیم.

جمع بندی

برای راه اندازی یک وب سایت یا وبلاگ میتوانید از سیستم های مدیریت محتوا و قالب های گرافیکی استفاده کنید، که هم ساده است و هم مقرون به صرفه. ضمن اینکه در  حال حاضر سیستم های کارآمد زیادی برای این کار وجود دارد، که شاید بتوان گفت معروف ترین آن وردپرس است.

اما سایت وردپرس تان نیز برای اینکه دیده شود و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند باید گستره بیشتری از مخاطبان را دربر بگیرد. بسیاری از مخاطبان شما با موبایل از وب سایت ها بازدید میکنند. پس سایت وردپرس شما باید روی موبایل هم به خوبی کار کند.

مناسب ترین ابزار کاربردی موبایل هوشمند، اپلیکیشن وردپرس است که امکانات و مزایای آن را برشمردیم. بنابراین، با ساخت اپلیکیشن وردپرس برای وب سایت وردپرس تان میتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید و با آنها وارد تعامل شوید.

برای شروع، با توجه به اینکه تعداد گوشی های اندروید بیشتری است میتوانید با ساخت اپلیکیشن وردپرس اندروید برای سایت وردپرس شروع کنید. برای طراحی و ساخت اپلیکیشن وردپرس نیز راهکارهای مختلفی وجود دارد، نظیر استخدام نیرو، برون سپاری، و اپلیکیشن ساز. که البته در اغلب مواقع، اپلیکیشن ساز کارآمدتر است.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟