7 روش هوشمندانه برای تعامل با مخاطبان اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios

7 روش هوشمندانه برای تعامل با مخاطبان اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios

آیا می‌دانید که طبق برخی مطالعات، 20% از اپلیکیشن‌های موبایل تنها یک مرتبه توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند و پس از آنها رها می‌شوند؟

اغلب دارندگان گوشی‌های هوشمند بیش از 50 اپلیکیشن روی گوشی‌شان دارند. به همین خاطر، خیلی راحت است که اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios را، در این بازار پررقابت اپلیکیشن‌های موبایل، فراموش کنند.

برندهای معروف جهان به خوبی از اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios خود برای تعامل با مخاطبان، افزایش اعتماد و وفاداری مشتریان، افزایش فروش، و بهبود تجربه‌ی خرید مشتری استفاده می‌کنند. اما خیلی از برندهای دیگر در این کار چندان موفق نبوده‌اند و در یافتن استراتژی مناسب برای استفاده از اپلیکیشن موبایل‌شان با مشکل روبرو شده‌اند.

بنابراین، دیگر صرفا داشتن اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios برای کسب‌وکارها کافی نیست. بلکه اپلیکیشن باید با اهداف کلی شرکت همسو گردد و از یک استراتژی قوی بازاریابی برخوردار باشد.

ایجاد رابطه بلندمدت با مشتری، در دنیای امروز که تنوع محصولات زیاد شده و رقابت فشرده گردیده، کار راحتی نیست. اما اگر درک بهتری از مخاطب خود کسب کنید، به اهمیت داشتن یک استراتژی موبایلی خوب واقف باشید، و به تجربه کاربری توجه کنید، بهتر می‌توانید این رابطه را ایجاد کنید.

به همین خاطر، ما تصمیم گرفتیم در این مقاله 7 نکته و ترفند را برای جلب نظر مشتریان، تعامل با مخاطبان، و درآمدزایی از طریق اپلیکیشن موبایل، که یقینا برای ساخت آن وقت و هزینه صرف کرده‌اید، شرح دهیم. با ما همراه باشید.

1- مطمئن شوید که عملکرد اپلیکیشن‌ فروشگاهی اندروید و iosتان عالی است

عملکرد اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios شما عامل مهمی در ایجاد یا عدم ایجاد ارتباط قوی و تعامل با مخاطبان است. تحقیقات نشان داده که اگر کاربر در استفاده از اپلیکیشن شما دچار مشکل شود دیگر از آن استفاده نخواهد کرد.

بنابراین، برای اینکه کاربر اپلیکیشن مشتری‌تان شود، باید مطمئن شوید که سرعت آن خوب است و به‌خوبی و بدون هیچ اشکال یا خطایی کار می‌کند.

2- اولین تجربه کاربری بسیار مهم است

این واقعیت که بسیاری از کاربران تنها یک بار از اپلیکیشن استفاده می‌کنند نشان می‌دهد که طراحی تجربه کاربری کار بسیار مهمی است و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios باید توجه خاصی به حس و تجربه کاربر، وقتی که برای اولین بار با اپلیکیشن کار می‌کند، داشته باشند.

به تازگی، بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios، یک راهنما یا تور معرفی را در اولین مرتبه‌ای که کاربر از اپلیکیشن استفاده می‌کند در داخل اپلیکیشن پیاده‌سازی می‌کنند و در آن کارکردها و امکانات اپلیکیشن را به کاربر معرفی می‌نمایند.

3- فرآیند ثبت‌نام کاربران جدید باید ساده باشد

خیلی از کاربران از ثبت نام و عضویت در سرویس‌های مختلف فراری هستند. اما برای اینکه بتوان خدمات مطلوبی به کاربر ارائه داد، باید اطلاعات بیشتری درمورد او دریافت کرد. بنابراین، ثبت‌نام و عضویت کاربر ضروری است.

پیشنهاد می‌کنیم که گزینه‌های مختلف ثبت‌نام و عضویت را امتحان کنید. مانند عضویت از طریق شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، و حتی ثبت‌نام نکردن (در صورت امکان) و مطئن شوید که فرآیند ثبت‌نام تا حد امکان بسیار راحت، ساده، و روان است.

برای ساده کردن فرایند ثبت نام در اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios اپچار، ما افزونه ی لاگین پیامکی را ایجاد کرده ایم. ساده ترین نوع فرایند ثبت نام برای کاربران می باشد.

اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios

4- اختیار دریافت پوش‌نوتیفیکیشن را به کاربر دهید

پوش‌نوتیفیکشن‌ها پیام شما را به شکل هدفمند به کاربر می‌رسانند. طبق تحقیقاتی که اخیرا انجام شده، 68% از کاربران امکان دریافت نوتیفیکشن را فعال می‌کنند و 70% آنها پیام‌هایی که از طریق نوتیفیکیشن ارسال می‌شوند را مفید می‌دانند.

می‌دانیم که از طریق پوش‌نوتیفیکیشن می‌توان کارهای زیادی انجام داد؛ اما این را هم باید بدانیم که کاربران علاقمندند که همه چیز را در اختیار و تحت کنترل خودشان داشته باشند.

یادمان نرود که ارسال بیش از حد و بی‌موقع پیام می‌تواند کاربر را ناراضی کند. به همین خاطر، باید همیشه اختیار دریافت پوش‌نوتیفیکیشن و فعال‌سازی یا غیرفعال‌سازی آن را به کاربر بدهیم تا بداند هرموقع که خواست می‌تواند پوش‌نوتیفیکیشن را خاموش کند.

باید با ارسال پیام‌های مفید و ارزشمند، و ارائه گزینه‌ی غیرفعال‌سازی پیام‌ها، اعتماد مخاطب را جلب کنید.

5- مخاطبان‌تان را بخش‌بندی کنید

هیچکس دوست ندارد پیام‌های بی‌فایده وبی‌ربط دریافت کند. بنابراین، مخاطبان‌تان را براساس سلایق، علایق، نحوه استفاده از اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios، زمان استفاده، و ویژگی‌های فردی بخش‌بندی کنید و برای هر بخش پیام مرتبط و مناسب آن بخش را ارسال کنید.

بخش‌بندی مخاطبان و ارسال پیام‌های شخصی‌سازی شده نه تنها باعث افزایش تعامل با مخاطبان و بهبود تجربه کاربری می‌شود، بلکه به درآمدزایی اپلیکیشن و افزایش نرخ بازگشت سرمایه‌تان نیز کمک می‌کند.

6- به کاربران هدیه دهید

یک آمار جالب که ما را شگفت‌زده کرد این بود که متوجه شدیم بیش از نیمی از کاربران، اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios را فقط برای این دانلود می‌کنند که از تخفیفات و فروش‌های فوق‌العاده مطلع شوند.

بنابراین، ارائه هدیه و تخفیفات از طریق اپلیکیشن نه تنها کاربران تازه‌وارد را خوشحال می‌کند بلکه به افزایش دانلود اپلیکیشن و حفظ مشتریان قدیمی نیز کمک می‌کند.

اگر کاربرانی دارید که مدت‌هاست از اپلیکیشن‌ فروشگاهی اندروید و ios  استفاده نکرده‌اند، آنها را با ارائه مشوق، تخفیف، یا هدیه ترغیب کنید که مجددا از اپلیکیشن‌تان استفاده کنند.

7- به مخاطبان‌تان گوش دهید

یکی از مهمترین استراتژی‌ها در جذب و حفظ مشتری این است که به حرف و نظرات او گوش دهید. وقتی به کاربران‌تان گوش می‌دهید، نه تنها وارد تعامل با مخاطبان می‌شوید، بلکه شانس دریافت امتیاز اپ‌استور از کاربران را افزایش می‌دهید. همچنین، می‌توانید چیزهایی که کاربران نمی‌پسندند را اصلاح کنید.

جمع‌بندی
هیچ راه میان‌بر یا فرمول معجزه‌آسایی برای بهبود تعامل با مخاطبان وجود ندارد. کسانی که در این کار موفق بوده‌اند همواره نیازها و علائق کاربران را تجزیه و تحلیل کرده‌اند، و طبق آن استراتژی بازاریابی خود را شکل داده‌اند. با این حال، به این 7 نکته‌ای که در این مقاله توضیح دادیم عمل کنید و خواهید دید که ارتباطتان با مشتریان و علاقه آنها به برندتان افزایش خواهد یافت.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟