3 روش نصب گوگل آنالیتیکس در سایتهای وردپرس

نصب گوگل آنالیتیکس در سایتهای وردپرس

در مقاله‌های قبلی اپچار درباره اهمیت آنالیز وب‌سایت صحبت کردیم و توضیح دادیم که سرویس گوگل آنالیتیکس پرطرفدارترین سرویس آنالیز وب‌سایت است که بطور رایگان در دسترس مدیران سایت‌ها قرار دارد.

در این مقاله قصد داریم روش‌هاینصب گوگل آنالیتیکس در سایتهای وردپرس را توضیح دهیم.

نحوه نصب گوگل آنالیتیکس در سایتهای وردپرس

روش‌های مختلفی برای نصب گوگل آنالیتیکس در سایت‌های وردپرس وجود دارد. ما در این مقاله، سه روش مختلف برای نصب گوگل آنالیتیکس در سایت‌های وردپرس را توضیح خواهیم داد. روش اول راحت‌ترین روش است، و روش آخر سخت‌ترین روش. شما می‌توانید با استفاده از روشی که برای‌تان مناسب‌تر است گوگل آنالیتیکس را در سایت وردپرس‌تان نصب کنید.

1- نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس با MonsterInsights

پلاگین MonsterInsights پرطرفدارترین پلاگین نصب گوگل آنالیتیکس در سایت‌های وردپرس است. بیش از 1 میلیون وب‌سایت، شامل سایت‌های معروفی چون بلومبرگ و پلی‌استیشن، از این پلاگین استفاده می‌کنند.

این روش، ساده‌ترین و بهترین راه برای نصب گوگل آنالیتیکس در سایت‌های وردپرس (برای همه کاربران از مبتدی تا متخصص) است.

پلاگین MonsterInsights دارای نسخه‌های رایگان و پولی است. در این مقاله ما نسخه رایگان آن را توضیح می‌دهیم. اگر می‌خواهید از امکانات پیشرفته‌تر آن استفاده کنید می‌توانید نسخه پولی را تهیه کنید. نحوه راه‌اندازی نسخه پولی و نسخه رایگان یکسان است.

برای نصب گوگل آنالیتیکس در سایت‌های وردپرس با استفاده از پلاگین MonsterInsights باید ابتدا این پلاگین را نصب و فعالسازی کنید. پس از فعالسازی پلاگین، یک منوی جدید به نام Insights به منوهای ادمین وردپرس اضافه می‌شود. شما با ورود به بخش Settings آن می‌توانید تنظیمات مورد نظر را انجام دهید.

در صفحه تنظیمات، روی دکمه‌ی Authenticate with your Google account کلیک کنید تا ارتباط بین وردپرس و گوگل آنالیتیکس برقرار شود. سپس بطور خودکار به صفحه لاگین گوگل ارجاع داده خواهید شد. در اینجا لازم است که وارد حساب کاربری گوگل‌تان برای سرویس آنالیتیکس شوید و روی دکمه Next کلیک کنید.

در این مرحله از شما خواسته می‌شود که به MonsterInsights مجوز دهید تا به حساب کاربری گوگل آنالیتیکس‌تان دسترسی داشته باشد. برای پذیرش مجوز روی دکمه Allow کلیک کنید.

در مرحله آخر، روی پروفایلی که می‌خواهید رهگیری شود کلیک کنید. اینجا باید وب‌سایت‌تان را انتخاب کنید و سپس برای ادامه روی دکمه Complete authentication کلیک کنید. اکنون به سایت وردپرس‌تان بازگردانده خواهید شد.

بدین ترتیب با موفقیت می‌توانید سرویس گوگل آنالیتیکس را در سایت وردپرس‌تان نصب کنید. به خاطر داشته باشید که معمولا یک مقدار زمان می‌برد تا گوگل آنالیتیکس آمار و اطلاعات سایت‌تان را نمایش دهد.

خوبی MonsterInsights این است که می‌توانید گزارش گوگل آنالیتیکس را داخل داشبورد وردپرس ببینید. برای این کار لازم است به صفحه Insights و Reports بروید و پیش‌نمایش داده‌های آنالیتیکس‌تان را مشاهده کنید. همچنین، می‌توانید به تب Tracking بروید و بر اساس نیازتان تنظیمات رهگیری را تعیین کنید.

این اولین راه نصب گوگل آنالیتیکس در سایتهای وردپرس بود.

2- استفاده از پلاگین Insert Headers and Footers Plugin

این روش به خوبی و راحتی MonsterInsights نیست؛ زیرا نمی‌توانید تنظیمات پیشرفته رهگیری را داشته باشید، و امکان نمایش داده‌های گوگل آنالیتیکس در داشبورد وردپرس‌ نیز وجود ندارد. اما به‌هرحال برای نصب گوگل آنالیتیکس در سایت‌های وردپرس می‌توانید از این روش نیز استفاده کنید.

ابتدا باید پلاگین Insert Headers and Footers را نصب و فعالسازی کنید. پس از فعالسازی باید به صفحه Settings و بعد Insert Headers and Footers بروید. اینجا باید کد رهگیری گوگل آنالیتیکس را، که در حساب کاربری‌تان ایجاد کرده‌اید، در بخش Header وارد کنید.

به خاطر داشته باشید که روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا تنظیمات‌تان اجرا شود. این هم دومین روش نصب گوگل آنالیتیکس در سایتهای وردپرس بود

3- نصب گوگل آنالیتیکس در قالب سایت‌های وردپرس

این روش برای کاربران حرفه‌ای است که با کدنویسی آشنایی دارند. البته این روش زیاد قابل اطمینان نیست؛ زیرا درصورت تغییر یا بروزرسانی قالب (و پوسته گرافیکی) کد شما ناپدید خواهد شد. معمولا استفاده از این روش را توصیه نمی‌کنیم، ولی چون این روش وجود دارد در اینجا آن را توضیح می‌دهیم.

افزودن کد به فایل header.php
فایل header.php در قالب وردپرس را ویرایش کرده و کد رهگیری که در حساب کاربری گوگل آنالیتیکس‌تان ایجاد کرده‌اید را بلافاصله بعد از تگ body اضافه کنید.

سپس تغییراتی که در فایل ایجاد کرده‌اید را ذخیره نموده و آن را مجددا در سرورتان آپلود کنید.

افزودن با فایل Functions
شما می‌توانید کد رهگیری گوگل آنالیتیکس را به فایل functions وردپرس اضافه کنید. سپس کد رهگیری به‌طور خودکار به همه‌ی صفحات سایت وردپرس‌تان افزوده خواهد شد.

شما باید این کد را به فایل functions.php قالب‌تان اضافه کنید:

این هم روش سوم نصب گوگل آنالیتیکس در سایتهای وردپرس بود.

مشاهده گزارش‌ها در وب‌سایت گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس قادر است اطلاعات بسیار ارزشمندی را، که از سایت شما دریافت کرده، نمایش دهد. شما می‌توانید با مراجعه به داشبورد گوگل آنالیتیکس و کلیک روی تب گزارش، این اطلاعات را مشاهده کنید.

نصب گوگل آنالیتیکس در سایتهای وردپرس

شما می‌توانید گزارش‌های پیش‌ساخته‌ی گوگل آنالیتیکس را در ستون سمت چپ مشاهده کنید. هر بخش به تب‌های مختلف تقسیم شده و با کلیک روی هر تب می‌توانید آن را باز کنید و اطلاعات بیشتر را ببینید.

تب مخاطبان (Audience) گزارش‌های مرتبط با کاربران را به شما نشان می‌دهد.
تب Acquisition به شما می‌گویند که کاربران از چه جاهایی وارد سایت‌تان شده‌اند.
گزارش Behavior رفتار کاربر را نشان می‌دهد و به شما می‌گوید کاربران پس از ورود به سایت‌تان چه‌کارهایی انجام می‌دهند.
گزارش Conversion نشان می‌دهد تا چه حد در رسیدن به اهداف تعیین شده موفق بوده‌اید.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده و توانسته باشید با نحوه نصب گوگل آنالیتیکس در سایت‌های وردپرس آشنا شوید. در صورت تمایل می‌توانید مقاله ما درباره سئو و اهمیت آن را نیز مطالعه بفرمائید.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟