25 راه برای افزایش ترافیک سایت‌

25 راه برای افزایش ترافیک سایت‌

اگر از یک بازاریاب یا صاحب کسب‌وکار بپرسید در دنیا چه چیزی را بیشتر دوست دارد احتمالا پاسخ می‌دهد که «مشتریان بیشتر». دیگر چه چیزی؟ «افزایش ترافیک سایت‌»!

راه‌های زیادی برای افزایش ترافیک سایت‌ وجود دارد. در این مقاله می‌خواهیم نگاهی بیندازیم به 25 روش برای افزایش ترافیک سایت‌.

افزایش ترافیک سایت‌

1- تبلیغات

چون که تبلیغات واضح‌ترین روش است، اول از همه آن را بررسی می‌کنیم. تبلیغ در گوگل، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، و تبلیغات بنری جزو بهترین روش‌ها برای جذب مخاطب، برندسازی، و افزایش ترافیک سایت‌ هستند.

استراتژی تبلیغات شما باید متناسب با اهداف‌تان باشد – آیا فقط به دنبال ترافیک بیشتر هستید، یا اینکه می‌خواهید نرخ تبدیل را هم افزایش دهید؟ هر کانال و روش تبلیغاتی مزایا و معایب خاص خود را دارد. بنابراین قبل از پرداخت هزینه‌ی تبلیغات، به دقت به اهداف‌تان فکر کنید.

اگر می‌خواهید ترافیک سایت‌تان را به این امید که فروش‌تان بالاتر رود افزایش دهید باید کلمات کلیدی که نشان از نیت خرید دارند را هدف بگیرید. بله، حجم رقابت برای این کلمات بسیار سنگین و پرهزینه است، اما نتیجه‌ای که از آن می‌گیرید ارزشش را دارد.

2- اجتماعی شوید

تولید محتوای خوب و امید داشتن به دیده شدن آن کافی نیست – باید فعالیت‌تان را بیشتر کنید. یکی از بهترین راه‌های افزایش ترافیک سایت‌، استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای ترویج محتواست.

توئیتر برای مطالب کوتاه و ترغیب کننده ایده‌آل است، در حالی که گوگل‌پلاس می‌تواند به قرار گرفتن سایت‌تان در نتایج جستجو کمک کند و به خصوص در کسب‌وکارهای B2B یا بنگاه به بنگاه مفید و تاثیرگذار است. اگر کسب‌وکار شما B2C است و مستقیما با مصرف‌کننده سر و کار دارید، بهتر است از شبکه‌های عکس-محور مانند اینستاگرام استفاده کنید.

3- همه را ترکیب کنید

علیرغم ادعاهایی که می‌شود، هیچ فرمول معجزه‌آسایی برای موفقیت در بازاریابی محتوایی وجود ندارد. به همین دلیل، حجم و قالب محتوای‌تان را متنوع‌تر کیند تا مورد توجه افراد بیشتری قرار گیرد. از محتواهای کوتاه و خبری، پست‌های بلاگ، و محتواهای طولانی در قالب‌های متن، ویدئو، و اینفوگرافیک استفاده کنید تا تاثیرگذاری آن به حداکثر برسد.

4- تیتر و عنوان جذاب داشته باشید

تیتر و عنوان یکی از مهمترین بخش‌های محتوای شماست. بدون عنوان جذاب، حتی بهترین و جامع‌ترین مطالب هم خوانده نمی‌شوند. بنابراین، لازم است که در تیترنویسی مهارت پیدا کنید.

به عنوان مثال، نویسندگان BuzzFeed و Upworthy معمولا بیست تیتر مختلف را برای مطالب‌شان تهیه می‌کنند و درنهایت بهترین تیتر که باعث افزایش ترافیک سایت‌ شود را انتخاب می‌کنند. بنابراین، پیش از انتشار مطالب، تیتر و عنوان آن را به دقت بررسی کنید.

5- به سئوی داخل صفحه توجه کنید

اگر فکر می‌کنید عمر سئو به پایان رسیده در اشتباهید. بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو همچنان یک فعالیت مهم و ارزشمند است. آیا به درستی از متن جایگزین برای عکس‌های‌تان استفاده می‌کنید؟

آیا در مطالب‌تان لینک‌های داخلی قرار می‌دهید؟ شرح متا چطور؟ لازم نیست که حتما زمان و انرژی خیلی زیادی را به سئوی داخل صفحه اختصاص دهید. ولی رعایت اصول سئوی داخلی می‌تواند باعث افزایش ترافیک سایت‌ به صورت ارگانیک شود.

6- کلمات کلیدی طولانی را هدف بگیرید

آیا کلمات کلیدی تجاری که نشان از نیت خرید مشتری دارند را بطور کامل پوشش داده‌اید؟ پس وقت آن است که کلمات کلیدی طولانی (دم دراز) را هم هدف بگیرید. این نوع کلمات کلیدی در بهبود نتایج جستجوی بسیاری ازوب‌سایت‌ها تاثیرگذارند. بنابراین، چنانچه آنها را در سئو و تبلیغات کلیکی هدف نگیرید، فرصت‌های زیادی را از دست خواهید داد.

7- بلاگ مهمان را شروع کنید

اگر شنیده‌اید که عمر بلاگ مهمان به پایان رسیده است، بدانید که اینطور نیست. بلاگ مهمان واقعی هیچگاه نمرده است. نوشتن پست همان در سایت‌های معتبر می‌تواند منجر به افزایش ترافیک سایت شده و به برندسازی‌تان کمک کند.

اما توجه داشته باشید که استاندارهای بلاگ مهمان در هجده ماه گذشته تغییرات زیادی کرده و استفاده از روش‌های اسپم و متقلبانه می‌تواند باعث جریمه‌های شدیدی شود. بنابراین، با احتیاط عمل کند.

8- دیگران را دعوت به بلاگ مهمان در سایت‌تان کنید

بلاگ مهمان یک خیابان دوطرفه است. علاوه برای پست محتوا در بلاگ‌های دیگران، از افراد مرتبط با کسب‌وکارتان دعوت کنید که در سایت‌تان بلاگ بنویسند.

احتمال دارد که این افراد بلاگی که نوشته‌اند را به اشتراک بگذارند یا از سایر محتواهای‌شان به آن لینک دهند، و این می‌تواند خوانندگان بیشتری را جذب سایت‌تان کند. حتما مطمئن شوید که فقط پست‌های باکیفیت، دسته اول، و بدون لینک‌های اسپم را در بلاگ‌تان منتشر می‌کنید وگرنه توسط گوگل جریمه خواهید شد.

9- بروید دنبال ترافیک رفرال

به جای اینکه سعی کنید دیگران را متقاعد سازید که به شما لینک دهند (که کار پرزحمت و وقت‌گیری است)، محتوایی تولید کنند که دیگران بخواهند به آن لینک دهند.

10- در لینکدین پست بگذارید

لینکدین به چیزی بیش از ابزار یافتن شغل جدید تبدیل شده است. بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه‌ای جهان اکنون یک پلتفرم انتشار محتواست، و این یعنی شما باید بطور منظم در لینکدین محتوا پست کنید. این کار می‌تواند باعث افزایش ترافیک سایت و بیشتر دیده شدن پروفایل‌تان شود؛ بخصوص اگر دنبال‌کنندگان زیادی داشته باشید.

11- میکرودیتای Schema را اجرا کنید

اجرای Schema یا دیگر فرمت‌های میکرودیتا لزوما به خودی خود باعث افزایش ترافیک سایت‌ نخواهد شد، اما باعث می‌شود که ربات‌های موتورهای جستجو راحت‌تر صفحات شما را پیدا کرده و آنها را ایندکس کنند. مزیت دیگر استفاده از schema در سئو این است که می‌تواند منجر به اسنیپت‌های غنی‌تری در سایت شود که به بهبود نرخ کلیک سایت کمک خواهد کرد.

12- لینک داخلی دهید

قدرت لینک‌های یک سایت صرفا محدود به تعداد لینک‌های ورودی آن نیست، بلکه ساختار لینک‌های داخلی نیز بر قدرت و استحکام لینک‌های آن اثر می‌گذارد. وقتی محتوایی را تولید و منتشر می‌کنید، مطمئن شوید که از فرصت‌های لینک‌سازی داخلی به خوبی استفاده کرده‌اید.

این نه تنها به سئو کمک می‌کند، بلکه منجر به تجربه بهتر و مفیدتری برای کاربر می‌شود – و تجربه کاربری اساس و بنیاد افزایش ترافیک سایت‌ است.

13- با متخصصان صنعت مصاحبه کنید

آیا فکر می‌کنید مصاحبه گرفتن فقط کار شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ است؟ احتمالا شگفت زده خواهید شد که چه تعدادی از افراد حاضرند با شما گفتگو کنند. کافیست از آنها درخواست کنید. برای رهبران فکری، متخصصان، و صاحب نظران صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید یک ایمیل بفرستید و از آنها درخواست مصاحبه کنید.

سپس مصاحبه‌تان را در بلاگ‌تان منتشر کنید. این کار نه تنها باعث افزایش ترافیک سایت‌ و اعتبار آن خواهد شد، بلکه فرد مصاحبه شونده نیز احتمالا متن مصاحبه را در رسانه‌های خود به اشتراک خواهد گذاشت و افراد بیشتری آن‌را خواهند دید.

14- ایمیل مارکتینگ را نادیده نگیرید

بسیاری از کسب‌وکارها آنقدر بر جذب مشتریان جدید ازطریق بازاریابی محتوایی متمرکز شده‌اند که روش‌های قدیمی‌تر را به کل فراموش کرده‌اند. بازاریابی ایمیلی می‌تواند یک ابزار قدرتمند باشد و به میزان قابل توجهی باعث افزایش ترافیک سایت‌ شود.

فقط مواظب باشید که مردم را با ایمیل‌های فراوان درباره‌ی تک‌تک اتفاقات شرکت‌تان بمباران نکنید. همچنین، بازاریابی دهان‌به‌دهان را نادیده نگیرید، بخصوص از سوی مشتریانی که از کیفیت خدمات و محصولات‌تان رضایت دارند. یک ایمیل دوستانه درباره معرفی خدمت یا محصول جدید نیز می‌تواند باعث افزایش ترافیک سایت‌ شما شود.

15- مطمئن شوید که سایت‌تان واکنش‌گراست

دیگر آن دوران که مردم فقط با کامپیوتر و لب‌تاپ اینترنت‌گردی می‌کردند گذشته است. امروزه افراد بیشتری، بیش از هر زمان دیگر، از طریق موبایل وارد اینترنت می‌شوند. بنابراین اگر کاربران مجبور شوند که مدام روی صفحات سایت‌تان زوم کنند و این طرف و آن طرف بروند، احتمالا کلا از سایت‌تان خواهند رفت.

بنابراین، مطمئن شوید که وب‌سایت‌تان به خوبی و راحتی از طریق دستگاه‌های گوناگون، من‌جمله گوشی‌های هوشمند کوچک‌تر، قابل مشاهده و استفاده است.

16- مطمئن شوید که سرعت سایت‌تان بالاست

آیا شده که سی ثانیه برای باز شدن یک سایت منتظر بمانید؟ هیچ‌کس منتظر نمی‌ماند. اگر باز شدن سایت‌تان خیلی طول بکشد، نرخ دفع کاربران‌تان به شدت بالا خواهد رفت. بنابراین، مطمئن شوید که صفحات سایت‌تان، من‌جمله تصاویر، ساختار، و پلاگین‌ها، از لحاظ فنی تا جایی که ممکن است بهینه‌سازی شده باشند. سایت‌تان هرچه سریع‌تر باز شود بهتر است.

17- یک انجمن ایجاد کنید

مردم دوست دارند درباره آنچه در ذهن‌شان می‌گذرد صحبت کنند. بنابراین، ایجاد انجمن در سایت‌تان یک روش مناسب برای شروع گفتگو بین افراد و افزایش ترافیک سایت‌ خواهد بود. البته به خاطر داشته باشید که باید انجمن را مدیریت کنید تا حداقل استانداردهای یک فوروم یا تالار گفتگو در آن رعایت شود.

18- در سایت‌ها نظرتان را بگویید

احتمالا در طول روز از تعدادی وب‌سایت مرتبط با کارتان بازدید می‌کنید. پس چرا وارد گفتگو نشوید؟ درست است که درج دیدگاه در بلاگ‌ها بلافاصله منجر به افزایش ترافیک سایت نمی‌شود، اما ارائه نظرات کارشناسی و مفید در بلاگ‌های مرتبط با کارتان باعث می‌شود که اسم‌تان دیده شود و مردم شما را بیشتر بشناسند.

این در نهایت باعث افزایش ترافیک سایت‌ خواهد شد. فقط به خاطر داشته باشید که اینجا، مانند پست مهمان، کیفیت و مرتبط بودن بسیار مهم و کلیدی است. شما باید با افرادی که مرتبط با صنعت کسب‌وکارتان هستند تعامل داشته باشید، نه اینکه لینک سایت‌تان را مانند اسپم در همه سایت‌های مربوط و نامربوط بگذارید.

19- اطلاعات آنالیتیکس را ارزیابی کنید

سرویس گوگل آنالیتیکس یک منبع ارزشمند اطلاعات درباره جنبه‌های مختلف سایت‌تان است، از صفحات پرطرفدار گرفته تا اطلاعات جمعیت‌شناسی کاربران. بنابراین، باید توجه ویژه‌ای به اطلاعات آنالیتیکس‌تان داشته باشید و از این اطلاعات در استراتژی‌های محتوا و ترویج خود استفاده کنید.

ببینید که کدام پست‌ها و صفحات بیشترین بازدید را دارند. اطلاعات بازدیدکنندگان را رصد کنید تا ببینید ترافیک سایت چگونه، از کجا، و در چه زمانی می‌آید.

20- در رسانه‌های اجتماعی فعال شوید

صرفا اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی کافی نیست. شما باید بطور فعالانه در آن حضور داشته و مشارکت کنید. آیا اکانت توئیتر دارید؟ وارید بحث‌های گروهی شوید و از هشتگ مناسب استفاده کنید.

آیا مخاطبان در پست اینستاگرام‌تان نظر می‌گذارند؟ به سوالات‌شان پاسخ دهید و با آنها وارد تعامل و گفتگو شوید. از شبکه‌های اجتماعی صرفا برای انتشار پیام و مخابره اطلاعات استفاده نکنید. بلکه از آن برای ارتباط و تعامل با افراد استفاده کنید.

21- محتوای‌تان را برای سایت‌های اگریگیتور بفرستید

حتما توجه داشته باشید که از این سایت‌ها نباید برای ارسال اسپم استفاده شود. این سایت‌ها به خوبی مطالب اسپم را که در قالب لینک‌های صحیح انتشار می‌یابند تشخیص می‌دهند. بنابراین صرفا مطالب و لینک‌های مفید را ارسال کنید. سایت مرتبط را انتخاب کنید، محتوای‌تان را ارسال نمایید، و ببینید که ترافیک چگونه به سوی سایت‌تان سرازیر می‌شود.

22- از ویدئو در استراتژی محتوای‌تان استفاده کنید

محتوای متنی کاملا خوب و مفید است، اما ویدئو یک محتوای باارزشی است که هم می‌تواند کاربران جدید را جذب کند و هم تعامل کاربران با سایت را افزایش دهد. بررسی‌ها نشان داده اطلاعاتی که بصورت تصویری دریافت می‌شوند، در مقایشه با اطلاعات متنی، بیشتر در ذهن باقی می‌مانند.

بنابراین، بازاریابی ویدئویی یک روش عالی برای جلب و نگه‌داشتن توجه مخاطب، و همزمان افزایش ترافیک سایت‌ است.

23- درباره رقبا تحقیق کنید

اگر از نرم‌افزارهایی مانند BuzzSumo برای مشاهده فعالیت‌های رقبای‌تان استفاده نکنید ضرر می‌کنید. این نرم‌افزارها اطلاعات سایت‌ها و محتواهای رقبا در رسانه‌های اجتماعی را جمع‌آوری کرده و به شما نشان می‌دهند که در لحظه چه عناوینی مورد توجه مخاطبان بوده و وضعیت در رسانه‌های اجتماعی به چه صورت است.

ببینید مردم درباره چه چیزهایی مطلب می‌خوانند و گفتگو می‌کنند. شما نیز همان نوع مطالب را تولید کنید تا ترافیک بیشتری به وب‌سایت‌تان بیاورید.

24- وبینار برگزار کنید

مردم عاشق یادگیری هستند؛ و وبینار یک روش عالی برای انتقال دانش به مخاطبان است. اگر وبینار با یک کمپین شبکه‌های اجتماعی ترکیب شود می‌تواند اثرگذاری بسیار زیادی در افزایش ترافیک سایت‌ داشته باشد.

یک هفته قبل از تاریخ وبینار به مخاطبان‌تان از طریق ایمیل اطلاع‌رسانی کنید. یک روز قبل از وبینار نیز ایمیل «آخرین فرصت برای ثبت نام» را بفرستید. حتما وبینارتان را ضبط کنید و آن را از طریق شبکه‌های اجتماعی تبلیغ و در فرصت‌های گوناگون نمایش دهید.

25- در کنفرانس‌ها شرکت کنید

در هر صنعت و صنفی که فعالیت می‌کنید، احتمالا سالانه حداقل یکی دو کنفرانس یا همایش مرتبط با کسب‌وکارتان برگزار می‌شود که می‌توانید در آن شرکت کنید. شرکت در این رویدادها خوب است، اما سخنرانی در آنها بهتر است. یک سخنرانی کوتاه و تاثیرگذار می‌تواند به خوبی شما را معرفی کرده و سایت‌تان را نیز تبلیغ کند.

 

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟