تأثیر اپلیکیشن بر بانکداری الکترونیک

تأثیر اپلیکیشن بر بانکداری الکترونیک

دراین مقاله سعی داریم که تأثیر اپلیکیشن ها بر توسعه و گسترش بانکداری الکترونیک را مورد بررسی قرار دهیم.
دراین مقاله سعی داریم که تأثیر ساخت اپلیکیشن موبایل بر توسعه و گسترش بانکداری الکترونیک را مورد بررسی قرار دهیم.در دنیای تجارت نوین امروز اپلیکیشن های تلفن همراه و شبکه های اجتماعی دو عنصر اصلی و مؤثر هستند که اگر افراد بتوانند از این دو عنصر به  طور صحیح استفاده کنند می توانند آینده کاری و تجاری خود را تضمین نمایند.

تجارت الکترونیک مستلزم به وجود بانکداری های سیار الکترونیکی برای جا به جایی پول و سرمایه می باشد.

بانکداری الکترونیکی در اصل به  بانکداری گفته می شود  که با استفاده از فناوری های پیشرفته نرم افزاری و سخت افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات بدون حضور فیزیکی مشتری می تواند  منابع مالی و اطلاعات مالی را جابه جا کند.

هدف نهایی این سیستم ها خدمات رسانی به مشتریان به صورت امن و سریع  می باشد که با گسترش اینترنت و شبکه های بی سیم نسل جدیدی از بانکداری به نام بانکداری موبایلی بوجود آمده است. به طور کلی خدمات بانکی موبایلی را از لحاظ نوع ارتباط می توان به 4 دسته تقسیم نمود:

1.اطلاعیه ها و هشدارها (Notifications and Alerts) به منظور آگاه نمودن مشتری از عملیاتهایی که در مورد حساب وی انجام شده یا باید انجام شود، ارائه می شوند. واریز شدن وجوه به حساب مشتری از سوی شخص ثالث فرا رسیدن سررسید قسط وام ،2.اطلاعات (Information) اطلاعات مربوط به عملیاتها و موجودی حساب در مقاطع خاص موجودی حساب چند عملیات آخر آخرین وضعیت وام دریافتی،3. درخواستها (Application) ارسال یک درخواست (تقاضا نامه) توسط مشتری در مورد حساب یا عملیات خاص درخواست صدور دسته چک یا یک سند بانکی دستور عدم پرداخت یک چک .4.انتقال وجوه (Transfer) انتقال وجه بین حسابهای مشتری یا پرداخت به شخص ثالث پرداخت قسط وام پرداخت یک صورتحساب مانند قبوض.

بر اساس آمارهای موجود دامنه گسترش استفاده از ابزارهای موبایلی بالاتر از هر فناوری دیگری است و این مسأله، تجارت سیاروبه موازات آن بانکداری سیار  را به شکل انقلابی جهانی درآورده است که با همان سرعت وقوع در کشورهای پیشرفته، در کشورهای در حال توسعه نیز در حال رخ دادن است.برخی از کشورهای فعال در زمینه انجام خدمات الکترونیکی از طریق تلفن همراه عبارتند از : آلمان، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، ایالات متحده، فیلیپین و چین آلمان  که  مشترکین تلفن همراه خریدهای خود را اینترنتی انجام میدهند.

طبق تحقیقات انجام شده  در طی سال های اخیر در سطح جهان، تعداد کاربران اینترنت از طریق تبلت و اسمارت فون ها (تلفن های هوشمند ) برای اولین بار از تعداد کاربران اینترنت از طریق رایانه‌های شخصی  پیشی گرفته است. این مسأله خود بیانگر پتانسیل قوی تجارت سیار است که می تواند در آینده نزدیک بیشترین سهم از بانکداری الکترونیکی را به خود اختصاص دهد. بنابر این می توان گفت که در کسب و کارهای اینترنتی بانکداری اینترنتی (سیار) یکی از مهمترین حوزه های تجارت سیار ،که ارتباطات وسیع و تأثیرگذاری بر سایر حوزه های تجارت سیار دارد. بخش اعظمی از نقل و انتقالات پولی در شبکه تجارت سیار، از طریق بانکها و شبکه بانکداری سیار آنها انجام می شود، لذا بانکداری سیار از یک سو با مشتریان خود در ارتباط است و از سوی دیگر قادر است  برای سایر بنگاه هایی که در حوزه تجارت الکترونیکی فعالند، خدمات مالی مؤثری تأمین نماید.

عواملی که توجه بانکها را شدیداً به سمت استفاده هرچه بهینه تر از ابزارهای موبایل جلب نموده است؛ امکان بی نظیر خدمات موبایلی در کاهش هزینه های ارائه خدمات بانکی و سرعت و امنیت بالای آنها می باشد همچنین به علت مشکلاتی از قبیل حمل کارت های پرداخت متعدد در کیف مشتریان، نگهداری رسیدهای کاغذی گوناگون، نبود یک سیستم خودکار ثبت سفارش، نبود مدیریت بر روی سیستم های پرداخت متنوع ناسازگار، عدم پشتیبانی پایانه های فروش از کلیه سیستم های پرداخت و …  تمایل زیادی برای ایجاد یک سیستم پرداخت الکترونیک یکپارچه، که هزینه و ریسک مراودات را به شدت کاهش دهد، وجو دارد.

و در نهایت با گسترش تلفن های هوشمند انقلابی عظیم در تجارت الکترونیک بوجود آمد بطوریکه می توان گفت تجارت الکترونیک پیشرفت و گسترش قابل ملاحظه ای پیدا کرد.در این بین با ظهور اپلیکیشن های  تجاری و حرفه ای برای تلفن های هوشمند با سیستم عامل های مختلف باعث گردید تا تلفن های هوشمند به سکویی برای گسترش تجارت الکترونیکی در بین مردم گردد.

بانکداری الکترونیک

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟