معرفی کد QR وتاثیرآن بر فروش

کد QR چیست؟

کد QR مخفف  عبارت Quick Response Code می باشد که  به معنای کدهای واکنش سریع  است.

،کدQR در سال 1994میلادی  بوسیله شرکت Denso Wave که از شرکتهای اصلی کمپانی Denso  ژاپن  بود ابداع شد این کدها که از اعداد تشکیل شده و قادر است 7089  رقم عددی را در خود ذخیره کند به صورت مربعی شکل می باشد که نه تنها حاوی اطلاعات بسیاری نظیر آدرس اینترنتی، نام، نشانی، تلفن، متن دلخواه یا هراطلاعات دیگری می باشد در عین حال می تواند به سرعت  به اطلاعات گسترده ای که در آن وجود دارد دسترسی پیدا کرد.کدهای QR  را می توان به کمک گوشی های هوشمند اسکن نمود و رمز گشایی کرد که در ادامه  نحوه رمزگشایی این کدها بوسیله گوشی همراه را توضیح خواهیم داد.

این کدها در سال 2000 میلادی پس از معرفی به سرعت در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفت  و جایگاه خاصی بین فروشنده گان و بازاریابان پیدا کرد.

کد QR

کاربرد کدهای QR  در کشورهای مختلف:

این کدها در مفهومی بسیار وسیع در اروپا ، اسیا بخصوص آسیای شرقی   و امریکا مورد استفاده قرار گرفته است.

این کشورها از این کدها بیشتر در روزنامه نگاری و همچنین صنعت ، به منظور ردیابی قطعات استفاده می کنند .این کدها در تجارت الکترونیک نیز تأثیر بسزایی داشته است بعنوان مثال : در کشور کره جنوبی فروشگاه های زنجیره ای تسکو در اقدامی بسیار جالب که منجر به صرفه جویی های فراوان برای خریدار و فروشنده شده، با قراردادن تصاویر کالاهای خود به همراه رمزینه پاسخ سریع آنها در ایستگاه های مترو، این امکان را برای مردم ایجاد کرده تا با اسکن  کد QR کالای مورد نیاز توسط تلفن همراه خود و ارسال اطلاعات آن، کالای مورد نظر را درب منزل تحویل بگیرند .

حتی این کدها در صنعت گردشگری نیز کاربرد دارد بعنوان مثال : در بعضی از شهرهای اروپایی برای دادن اطلاعات جغرافیای مختلف به گردشگران از این کدها استفاده می شود.

در ایران این کدها علاوه بر تبلیغات و بازاریابی برای رد یابی کالاهای وارداتی و صادراتی با طرحی به نام شبنم از سال 1391 در حال اجرا می باشد.

کاربرد این رمزینه ها برای عموم مردم ، استفاده و بهره برداری سریع از اطلاعات رمز شده با استفاده از تلفن های همراه می باشد همچنین شما با استفاده از گوشی های اندرویدی می توانید به راحتی با اسکن این کدها از مارکت های اندرویدی خرید و یا فایل ها و برنامه های نظیر بازی را بارگذاری کنید.

به طور کلی ، کدهای QR روش نوین و راحت و کاربردی برای معرفی، شناسایی و خرید محصول به حساب می آید . و شما به عنوان یک فروشنده میتوانید با به کاربردن ترفندهای مشتریانتان را به خرید تشویق و حتی آنان را به مشتری وفادار تبدیل کنید.

شما می توانید به  مشتریانتان پیشنهاد اسکن کردن  کد QR که همراه با آن  اپلیکیشن فروشگاهی تان دانلود شود را دهید.
شما میتوانید با استفاده ازاین کد ،امکان مقایسه قیمت ها را برای مشتریان فراهم کنید که مطمئنا ً مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
شما می توانید از این کدها برای معرفی محصولات ، مزایا و معایب و دستورالعمل آن استفاده کنید.
کد QR  می توانند در هر جای در معرض دید قرار گیرند  مثلاً بر روی بیلبوردهای شهری ،اتوبوس ها ، نشریه ها و … که این راحتی دسترسی باعث می شود که مشتریان بالقوه تبدیل به مشتریان بالفعل شما شوند و همچنین یک روش تبلیغاتی بسیار ارزان برای شما محسوب می شود.

بسیاری از کاربران در زمانهای که تعطیل هستند به خرید کردن می پردازند از این رو اگر بازاریابان شما در این زمان حساس می توانند با ارائه ی تخفیف ویژه ، کوپن های خرید و تبلیغاتی که حاوی کد QR  می باشند مشتری های بیشتری را جذب نمایند. تجربه ثابت کرده است که چنین مشتریانی، این فروشگاه ها را به ذهن سپرده و در تعطیلات و فرصت های آزاد بعدی حتماً به آنها مراجعه خواهند کرد بدین صورت شما توانسته اید مشتریانی وفادار به سیستم خرید و فروش خود پیدا کنید.

حالا که پی به تأثیر این کدها در پروسه خرید و فروش تان، برده اید زمان آن رسیده است که از این روش نوین برای تجارت خود استفاده نمایید و مشتریان بیشتری را جذب کنید.

نحوه استفاده از کد QR برای مشتریان:

با پیشرفت علم و تکنولوژی کاربران می توانند با استفاده از گوشی های هوشمند خود  این کدها را رمز گشایی کنند.

برای اسکن این کدها گوشی هوشمند مشتریان شما  باید مجهز به موارد زیر باشد:

1.دوربین با قدرت تفکیک مناسب

2.نرم افزار رمزینه خوان

نرم افزار رمزینه خوان و بارکد خوان بر روی بعضی از گوشی های هوشمند به صورت پیش فرض نصب می باشد .

دارندگان اپلیکیشن آیفون و آی پد می توانند از اپلیکیشن‌ها رایگانی که ویژه اسکن این کدها نوشته شده استفاده کنند که محبوب ترین آن Read laser  می باشد.

دارندگان گوشی های اندروید”، استفاده ازکد “QR” را که شامل اضافه کردن بارکد‌خوان “زینگ” بر روی برخی از مدل‌ها می‌باشد، پشتیبانی می‌نماید

دارندگان گوشی های سیستم عامل نوکیا نیز مجهز به فناوری خواندن این کدها و بارکدها می باشند.

دارندگان گوشی با سیستم عامل مائیمو می توانند از اپلیکیشن ام-بارکد برای اسکن و خواندن بارکد ها استفاده کنند.

دارندگان گوشی های با سیستم عامل  جاوا نیز می توانند از اپلیکیشن رایگان kavwaReader  استفاده کنند

درفناوری NFC در گوشی‌های جدید روش بی‌نظیری برای استفاده از یک ضربه کوچک برای اسکن بارکدها می باشد.

برای ساخت کد QR خودتون، میتونید به این  سایت برید .

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟