موفقیت اپلیکیشن در بازار رقابتی

راه موفقیت اپلیکیشن برای دیده شدن در بازار رقابتی چیست؟

همان طور که میدانید پلت فرم ها در رایانه ها و وسایل الکترونیکی به سخت افزار و نرم افزار گفته می شود درواقع بستری هستند که نرم افزارهای دیگر می توانند بر روی آن اجرا شوند . امروزه گوشی های هوشمند به یکی از جذاب ترین  و مهمترین پلتفرم های درآمد زایی برای برنامه نویسان تبدیل شده است. برای اینکه موفقیت اپلیکیشن خود در بازار تجارترا تصمین کنید،  غیر ازعلم  برنامه نویسی عوامل دیگری نیزدر آن  دخیل می باشند:

موفقیت اپلیکیشن

1.تبلیغات:

چندین سال قبل به دلیل تعداد کم اپلیکیشنها و نبود فضای رقابتی در فروشگاه های نرم افزاری موبایل، اپلیکیشن ها به سرعت به شهرت می رسیدند و راه موفقیت را در پیش می گرفتند .

اما امروزه با این حجم انبوه اپلیکیشن برای بقا در بازار رقابتی باید بر جنبه های نوآوری محصول نیز تکیه کرد البته گاهی هم پیش می آید که اپلیکیشنی از نظر ایده و طراحی بسیار موفق می باشد ولی فروش بالایی ندارد. شما به عنوان یک ارائه دهنده اپلیکیشن باید بدانید که عرضه آن بدون هیچ استراتژی  تبلیغ،  محکوم به شکست خواهد بود.

2. کمتر دیده شوید! :

گاهی تصرف 80 درصد یک بازار کوچک خیلی بهتر از تصرف 1 درصد بازار بزرگ می باشد زیرا میزان رقابت کمتر می باشد و شانس دیده شدن شما بالاتر می رود .

بازارهای اپلیکیشن های موبایل اشباع شده است!! شاید این تیتر را در بعضی از سایت های علمی خوانده باشید اما این به معنای اتمام خلاقیت و نوآوری در  این بازار نیست مسلماً اگر شما ایده ای ناب داشته باشید می توانید بازار اپلیکیشن را در دست بگیرید.

اما در حال حاضربازارهای  اپلیکیشن های برای ساعتهای هوشمند، اینترنت اشیا یا واقعیت مجازی هنوز دارای جنبه های بکر و دست نخورده می باشد که به علت کم بودن این اپلیکیشن ها در این زمینه ها چون رقابتی هم وجود ندارد کمک زیادی به برجسته شدن ایده و کار شما می کند. میان تعداد اندک اپلیکیشن‌های موجود برای این پلتفرم ها، مسلما محصول شما حتی بدون هیچ تبلیغی تعداد زیادی دانلود خواهد داشت.

3.اپلیکیشن خود را در پلتفرم ها و مارکت های مختلفی ارائه دهید:

شما می توانید برای اینکه مشتری های خود را جذب کنید از مارکت های مختلفی مثل فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی استور یا مارکت های دیگر  استفاده کنید. اگر شما بتوانید در پلتفرم های مختلفی مثل لپ تاپ، گوشی های موبایل، ساعت های هوشمند  حضور داشته باشید بیشتر همراه مشتری  خود هستید.

همچنین  شما می توانید با راه اندازی کمپین های قبل از ارائه ی محصولات توجه همه  بخصوص وب سایت های خبری و یا کاربران شبکه های اجتماعی را بخود جلب نمایید  که باعث افزایش دیده شدن و موفقیت اپلیکیشن و جذب مشتری خواهد شد.

4.با مشتریان بالقوه خود در ارتباط باشید:

هم راستا با پرورش ایده و رسیدن به محصول نهایی باید در مورد مشتریان خود نیز اطلاعات کسب کنید.شما باید بدانید مشتریان بالقوه تان در کدام قشر جامعه قرار دارند ؟ یا  اینکه شما چگونه باید با آنها ارتباط داشته باشید؟ و هزاران سؤال از این قبیل را از خود بپرسید.

یکی از مهمترین راه های ارتباطی صفحات اجتماعی می باشد با توجه به گسترش رو به افزون کاربران این صفحات ابزار مناسبی برای معرفی کسب وکار  می باشد. با این حال مهم‌ترین مشتریان شما در حقیقت اطرافیان شما هستند. به احتمال زیاد در لیست اطرافیان خود افراد زیادی را دارید که می‌توانید محصولتان را برای آنها به نمایش بگذارید، اجازه‌ی استفاده از اپلیکیشن را بدهید و نظر آنان را جویا شوید.

اما هر چقدر هم کار برنامه نویسی و محصولات شما عالی هم باشد ولی بدون دانلود و استفاده کاربران بی ارزش می باشد بنابراین باید فکری هم در مورد ارائه کالای خود داشته باشید که بدون شناخت و مطالعه بازار و مشتریان ممکن نمی باشد.

5. توزیع افقی:

یکی از استراتژی‌های مهم برای موفقیت اپلیکیشن در بازار برنامه‌های موبایل توزیع افقی است. در این حالت به جای رسیدن به 1000 دانلود برای یک اپلیکیشن، یک دانلود برای هزار اپلیکیشن هدف سازندگان می‌شود. یعنی شما با طراحی یک برنامه کم حجم به جای یک برنامه پرحجم قادر خواهید بود اپلیکیشن های زیادی را وارد بازار کنید و در نتیجه شانس دیده شدن خود را بالا ببرید.

این روش در بازاریابی  به نام توزیع افقی نامیده می شود.ارائه‌ی چند اپلیکیشن در کنار محصول اصلی شما باعث افزایش بازدید و احتمالاً افزایش میزان دانلود از مجموعه‌ی کارهای شما خواهد شد.یکی دیگر از استراتژی‌های محبوب در بین برنامه‌نویسان شروع از یک بازار کوچک و حرکت پایدار به سمت بازار بزرگ است مثلاً فیس‌بوک نیز به عنوان یک شبکه‌ی اجتماعی در داخل دانشگاه هاروارد شناخته می‌شد که در مرحله‌ی بعد اجازه‌ی ورود بقیه‌ی افراد را داد.این ها مثال هایی برای اقدامات لازم  برای موفقیت اپلیکیشن می باشد.

6.طراحی  زیبا منحصر به فرد:

روزانه کاربران زیادی  از مارکت های  نرم افزاری (فروشگاه های اینترنتی) متعددی دیدن میکنند و به دنبال یک اپلیکیشن خاص میگردند اولین چیزی که کاربر با آن روبرو می شود طراحی جذاب و مناسب  اپلیکیشن و حتی ایکن آن که افراد را تر غیب به دانلود برنامه می کند طراحی آیکن برنامه شما از اهمیت بالایی برخوردار است باید آیکنی را انتخاب کنید که  حس کنجکاوی را در مخاطب برانگیزد. اسم اپلیکیشن نیز اهمیت زیادی دارد معمولا اپلیکیشن‌هایی با اسمی که معرف هدف کلی برنامه و هم‌زمان کوتاه، خاص و ساده باشند، احتمال آنکه بیشتر دیده شود بالاتر می باشد.

7. توجه به بهینه سازی  یا SEO:

همان طور که میدانید سئوعملیاتی است که برای بهبود بازدید  و بهینه سازی برای موتورهای جستجو گر  که بتوانند کاربران بیشتری را به صفحه شما ارجاع دهندبنابراین استفاده از کلید‌واژه‌ها در متن‌هایی که برای معرفی اپلیکیشن‌ خود می‌نویسید یکی از نکات مهم بازاریابی آنلاین است.

 8.بازاریابی:

7 موردی که ذکر شد برای موفقیت اپلیکیشن  می باشد. حال با توجه به روند روبه رشد بازاریابی اینترنتی باید از روشهای استفاده کنید این روش ها ممکن است هزینه بر باشند ولی برای اینکه بتوانید اپلیکیشن خود را در بازار پر رقیب ارائه دهید و به سود دهی برسید  باید هزینه کنید . این روش ها عبارتند از:

1. ساخت وب‌سایت مخصوص در کنار ایجاد وبلاگ و تولید محتوا برای آن
2.تبلیغات آنلاین
3. ساخت ویدیو و انتشار آن
4.نوشتن محتواهای متنی در وب‌سایت‌های پربازدید به عنوان نویسنده‌ی مهمان یا رپورتاژهای متنی

9.با برنامه وارد بازار شوید:

برای اینکه بتوانید در رقابت تنگاتنگ تجارت امروزه دوام بیارید به غیر از ایده ناب و برنامه نویسی که فقط شما را برای ساخت اپلیکیشن ساپورت میکند شما باید برای ورود این اپلیکیشن به بازار برنامه ریزی مناسبی داشته باشید به عبارتی دیگر تنها داشتن ایده و برنامه نویسی قوی موفقیت شما تضمین نمی شود بلکه باید برای رسیدن به هدف اصلی باید به جنبه های مدیریتی کسب وکار خود بیندیشید.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟