اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی یا سایت سازگار با موبایل!؟

اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی یا سایت سازگار با موبایل!؟

اینکه کار خود را با وب سایت های سازگار با تلفن های همراه شروع کنید یا با اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی درست مثل پاسخ دادن به این سوال است که اول مرغ بوده است یا تخم مرغ؟!

انتخاب در چنین حالتی واقعا دشوار است و عوامل زیادی بر این تصمیم گیری تاثیرگذارند. در این مقاله هر دو حالت را بررسی میکنم و سعی میکنیم در فرایند تصمیم گیری به شما کمک کنیم. به نظر ما بهتر است کار خود را با وب سایت سازگار با تلفن همراه شروع کنید و سایت را منطبق بر نیاز جریان قالب مخاطب بسازید.

بدین ترتیب با تکیه بر اطلاعاتی که در نتیجه راه  اندازی سایت بدست می اید می توانید یک اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی استثنائی بسازید.

قبل از شروع به طور اجمالی به بحث هایی که در این مقاله به آن میپردازیم اشاره میکنیم.

تفاوت وب سایت ها سازگار با تلفن همراه واپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی

8مزیت برتر وب سایت های سازگار با تلفن همراه

9 دلیل عمده برای راه اندازی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی

چطور همزمان وب سایت و اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی بسازید

بررسی مصداقی: چطور Zappos از پس مدیریت همزمان وب سایت و اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی بر میاید

تفاوت های وب سایت سازگار با تلفن همراه و اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی

وب سایت های سازگار با تلفن همراه، وب سایتهایی هستند که کاربر با استفاده از مرورگر تلفن همراه خود(سافاری، کروم) به ان دسترسی دارد.

تنها تفاوت نسخه های دسکتاپ و موبایلی این دسته از وب سایت ها این است : زمانی که کاربر با استفاده از تلفن همراه سعی در برقراری ارتباط میکند میزبان تشخیص میدهد که فرد با استفاده از تلفن همراه به سایت مراجعه کرده و به جای بارگذاری نسخه دسکتاپ نسخه موبایلی آن را نمایش میدهد.

ظاهر و حس وب سایت برای استفاده در تلفن ها ی همراه بهینه شده است به طوری که کاربر تعامل روانی خوبی با وب سایت خواهد داشت. تصاویر، محتوی و ساختارهای پیمایشی سایت به گونه ای طراحی شده اند که کاربر به راحتی با آن ارتباط بر قرار میکند.

اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی ، برنامه ای است سازگار با تلفن های هوشمند که مختص سیستم عامل های موبایلی طراحی شده است(به زبان های cو سویفت برای سیستم عامل های iOS و جاوا مخصوص اندروید).

چون هر اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی طبق دستورات فنی و تجربی خاصی  ساخته میشود نه تنها عملکرد سریع تری دارد بلکه درست همان چیزی است که باید باشد. منظور از تناسب همخوانی و سازگاری ظاهر و تعامل برنامه با دیگر برنامه های موجود در دستگاه است.تمایل کاربران برای تعامل و استفاده از اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بسیار بیشتر است.

یکی از مزیت های اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی دسترسی به دیگر قابلیت های تلفن همراه و استفاده از آنها است.(به طور مثال: جی پی اس، دفترچه تلفن، دوربین و..) فرستادن پیامک و یا پخش آهنگ با استفاده از تلفن همراه نمونه هایی از کاربرد اپلیکشن های بومی در تلفن همراه است.

به بیان دیگر اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی برنامه ای است که مختص سیستم عامل تلفن همراه ساخته شده است.

8 مزیت برتر وب سایت های سازگار با تلفن همراه

وب سایت شما در واقع کارت ویزیت شما محسوب میشود.

وب سایت های سازگار با تلفن همراه ابزارهای بسیار قدرتمندی هستند.  هر فرد تقریبا روزی 6ساعت را با ابزار های دیجیتالی مختلف میگذراند که از این میزان 51 درصد زمان را با تلفن همراه، 42 درصد را با دسکتاپ/لپ تاپ ها و 7 درصد را با تبلت ها میگذرانند.

و از انجایی که کاربران موبایلی 80 درصد از وقت خود را صرف کار با برنامه های مختلف میکنند این شانس وجود دارد که اولین برخورد مشتری با شما از طریق وب سایت رخ دهد.

لازم نیست همه وب سایت را برای کاربران موبایلی بهینه کنید بلکه هدف نشان دادن اهمیت این برخورد است چرا که احتمال همکاری با شرکت شما را افزایش میدهد.

به وب سایت خود به چشم کارت ویزیت بنگرید اگر این کارت همانی باشد که باید مشتری تمایل بیشتری به همکاری با شما خواهد داشت و به عکس اگر نتوانستید مشتری را برای دانلود برنامه تان مجاب کنید احتمال اینکه جایی در تلفن همراهشان داشته باشید صفر است.

وب سایت ها به سهولت در دسترس هستند و میتوانند توجه مشتریان را به برنامه ها جلب کنند.

وب سایت ها به راحتی و بدون زحمت در دسترس هستند. تنها کاری که باید کرد  نوشتن آدرس در مرورگر و در نهایت اتصال به سایت است. (اتصالی سازگار با تلفن همراه). اما در مقابل برنامه ها باید ابتدا دانلود و نصب شوند تا در دسترس افراد قرار بگیرند.

یکی از شگردهای شرکت ها استفاده از وب سایت برای تبلیغ برنامه هاست. به عنوان نمونه Seeking Alpha را در نظر بگیرید،این گروه پلتفرمی جست و جو گر است که کاربران را به دانلود برنامه هایشان تشویق میکنند در حالی که وب سایت به روزی دارند و محتوی از طریق مرورگر در اختیار کاربران قرار میگیرد.

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید این سایت کادری را برای تبلیغ اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی خود در بالاترین قسمت سایت در نظر گرفته است. این کار نه تنها جنبه ترغیبی دارد بلکه درجه اهمیت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی آنها را به کاربران نشان میدهد.

علاوه بر این این سایت به کاربرانی که قبلا برنامه را دانلود کرده اند اجازه میدهد تا مستقیما از وب سایت به برنامه و بالعکس دسترسی داشته باشند. همانطور که میبینید وب سایت  کاملا برای استفاده تلفن های همراه بهینه شده است.

باز خوانی مطالب در این صفحه آسان است و لینک ها در فواصل مناسبی از یکدیگر قرار گرفته اند و کار کلیک کردن را آسان کرده اند. این سایت مثال کاملی از مدیریت همزمان  وب سایت و اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی است.

به روز رسانی برنامه به اجازه کاربران نیاز ندارد و به سرعت در دسترس افراد قرار میگیرد.
چون سروکار شما با وب سایت است نه با اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی بدین ترتیب هر تغییر که در سایت ایجاد شود به سرعت روی موبایل افراد ظاهر میشود.

اما در مورد اپلیکیشن ها بخصوص ان دسته از ان ها که مختص iOS توسعه یافته اند برای اپدیت  محدودیت هایی وجود دارد  برخی توسعه دهندگان این محدویت ها را کابوس محض میدانند.

در مقابل به روز رسانی وب سایت کاملا در اختیار شما ست. میتوانید زمان مناسب این کار را خود انتخاب کنید(ترجیحا شب هنگام) بعد از راه اندازی مجدد کدها را تست کنید و اگر اشتباهی رخ داده بود. یتوانید تنظیمات را به حالت قبل بازگردانید اما این پروسه درمورد اپلیکیشن ها به مراتب پیچیده تر است.

شاید اصلا نیازی به اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی نداشته باشید. در ادامه خواهیم دید که اپلیکیشن ها چه مزیت هایی نسبت به وب سایت ها دارند و هر بار در این مقایسه این اپلیکیشن ها هستند که برتر ظاهر میشوند.

هرچند همانطور که دیگران اشاره کردند وب سایت مناسب افرادی است که به انتشار سریع محتوی نیاز دارند در حالی که برنامه  برای کسانی تدارک دیده شده است که از کاربران انتظار همکاری دارند.

ایا شما به برنامه نیاز دارید؟

این انتخاب به سرمایه گذاری های شرکت باز میگردد بسته به صنعتی که در آن مشغولید احتمالا تنها وجود یک وب سایت برای شما کافی است. به طور مثال هفته پیش که قصد  رسیدگی به حیوان خانگی خود را داشتم تنها به ادرس و شماره تلفن نزدیک ترین پیرایشگاه حیوانات نیاز داشتم. من فقط به اطلاعات نیاز داشتم و نیازی به دانلود برنامه مخصوص نبود. گوگل و وب سایت مرتبط برای رسیدن به این هدف کافی بودند. بسته به نوع نیازتان ظاهر وب سایت را بهینه کنید.

با وجود وب سایت ها نگرانی بابت پلتفرم ها، تجربه  و کنترل  سایت نخواهید داشت.

این ویژگی هم مزیت و هم نقص وب سایت ها به شمار می اید. یکی از بزرگترین مزیت های اپلیکیشن ها تجربه افراد در مواجه با آن ها است. اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی که طراحی میشود متناسب با دستورالعمل های سیستم عامل مقصد خواهد بود.

مثلا چون سیستم عامل تلفن من اندروید است من از سبک، ظاهر و حسی متناسب با اندروید استفاده خواهم کرد. و در مواجه با وی سایت ها دیگر چنین تجربه ای را نخواهم داشت.

در طراحی وب سایت ها به ازای تمامی وب سایت ها یک طراحی خواهید داشت. در چنین حالتی شما به کدها و دستور العمل های سیستم خاصی محدود نخواهید بود و به راحتی میتوانید روشی را که متناسب با کار شماست انتخاب کنید. و در مصرف پول و زمان صرفه جویی کنید.

به توانایی خاصی برای طراحی وب سایت های سازگار با تلفن همراه نیاز نیست.

توسعه دهنده ای که با تیم من کار میکند میتواند هم وب سایت و هم وب سایت متناسب با موبایل را در قالب اچ تی ام ال طراحی و راه اندازی کند اما متاسفانه توانایی طراحی اپلیکیشن های بومی iOS را ندارد چون در تخصص او نیست نه تا به حال با  پلتفرم Xcode کار کرده و نه با زبان سویفت کد نوشته است.

در یک کلام برای ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی خوب به توانایی ها و منابع خاص نیاز دارید مگر اینکه با کسی که در هر دو زمینه متخصص است کار کنید که چنین افرادی بسیار کمیاب اند به علاوه برای طراحی اپ هر پلتفرمی به منابع خاص ان نیاز دارید در حالی که در وب سایت ها با یک منبع میتوانید به هدف خود برسید.

وب سایت ها بسیار ارزانتر اند.

وب سایت ها در مقایسه با اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی به شدت ارزانتر هستند چرا که شما با یک منبع کد هم وب سایت و هم نسخه سازگار با موبایل ان را راه اندازی میکنید. بدین ترتیب هر تغییر در وب میتواند در نسخه موبایل هم مشاهده شود.

طبق تجربه من ساخت وب سایت سازگار با موبایل به تنها 20 درصد تلاش بیشتر در مقایسه با خود وب سایت نیاز دارد در حالی که برای طراحی یک اپلیکیشن موبایل با توجه به پلتفرم های مختلف، زبانهای برنامه نویسی و پروتکل های برنامه به تلاشی دو یا چند برابر نیاز است.

بهنیه سازی موتورهای جست و جو برگ برنده وب سایت ها واکنش گراست.

اگر برای جلب مشتری به گوگل امید دارید و سعی میکنید با به کار بستن تکنیک های سئو این شناس را افزایش دهید وب سایت شما راه درازی در پیش دارد.

اگر سیاست شرکت شما برای جلب مشتری به کار بستن تکنیک های بهینه سازی وب است داشتن یک برنامه خوب نیاز اولیه شما نیست چرا که برنامه ها محیط های بسته ای هستند که در لیست جست و جوی موتورهای جست و جو گر قرار ندارند. بدین ترتیب وب سایتی با درجه سئو خوب میتواند در جلب مشتری کار ساز باشد اما برای ادامه راه  حتما به یک برنامه خوب نیاز دارید.

همانطور که اشاره کردم به نظر من وب سایت ها حکم کارتهای تجاری را دارند. و اولین اشنایی های مشتری با شما از طریق همین وب سایتها اتفاق می افتد. پس بهتر است تا آنجا که ممکن است بی نقص باشند. اما به کرات دیده شده که این اپلیکیشن ها هستند که با ایجاد حس تجربه، مشارکت و …در افزیش درآمد شرکت ها نقش داشته اند.

وقتی صاحبان کسب و کار و سهامداران این نظر من را به چالش ان ها را به گزارش امریکا از برنامه های موبایلی  ارجاع میدهم همانطور که میبینید بازید از وب سایت ها در مقایسه با زمانی که صرف برنامه های موبایلی میشود کمتر است.

9 دلیل عمده برای ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی

مشارکت بیشتر با کاربران همیشگی از طریق وب سایت ها موبایلی امکان پذیر نیست.
همانطور که دیدیم اپلیکیشن ها در جذب مشارکت کاربران بسیار موفق تر از وب سایت هاعمل میکنند. این حقیقت ساده که کاربران 18 برابر بیشتر از زمانی که صرف وب سایت ها میکنند صرف اپلیکیشن ها میکنند واقعا عجیب نیست؟، در ادامه دلایل محبوبیت اپلیکیشن ها را شرح خواهم داد.

قبل از هرچیز برنامه روی دستگاه نصب است یعنی کاربر در یک چشم به هم زدن به برنامه دسترسی پیدا میکند.و این یعنی دردسر کمتر و راحتی بیشتر. در مقابل دسترسی به وب سایت ها الگوریتم خاص خود را دارد: باز کردن مرورگر و وارد کردن ادرس سایت.

از طرفی هر اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی کاربرد خاص خود را دارد. البته هرکسی روش خاص خود را برای مدیریت محتوی دارد. اما اجازه بدهید به عنوان نمونه تلفن همراه من را مورد بررسی قرار دهیم.

مانند همه ی افراد هم نسلم من نیز برای مدیریت برنامه ها از پوشه های جداگانه استفاده میکنم(53درصد از افرادی که برای مدیریت محتوا از پوشه ها استفاده میکنند بین 18-34 سال سن دارند.)

همانطور که میبینید برنامه های من طبق وظایفی که دارند دسته بندی شده اند هر دسته بندی نشان دهنده وظیفه ای است که من به برنامه خاصی نسبت داده ام، اگر میخواهم با کسی ارتباط بر قرار کنم ذهن من به سمت پوشه برنامه های اجتماعی و برنامه خاصی کشیده میشود .

اگر میخواهم وامی را پرداخت کنم برنامه های بانکی و اگر برای پرداخت ها به دنبال برنامه خاصی هستم پوشه تجارت الکترونیک مقصد من خواهد بود.نکته  اینجاست که هر برنامه وظیفه خاصی دارد که نیاز من است. من عمدا برنامه هایی که به نظرم هدف خاصی را ندارند استثنا کردم کسی تا به حال با برنامه بلاکباستر کار کرده است؟

هدف نهایی هر شرکت از ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی هماهنگی آن با نیاز مشتری است. تا کنون هر برنامه ای هدفی داشته که به مشارکت کاربر ختم میشود. در مقابل وقتی کار من به عنوان یک مشتری با وب سایت تمام میشود ارتباط من با سایت قطع خواهد شد.

برنامه ها حرف میزنند، برنامه از طریق اعلان ها(نوتیفیکیشن ها) به مشتری یاد اوری میکنند که یک محصول جدید سفارش بدهند و یا بازی خاصی تغییراتی را به وجود اورده و یا کسی به شبکه اجتماعی که او دران حضور دارد ملحق شده است.فیس بوک، اسنپ چت، لینکدین، اینستاگرام همه برنامه های اجتماعی هستند که این کار را میکنند.

در واقع گزارش ها نشان میدهد برنامه هایی که از اعلان ها بهره میبرند 45 درصد بیشتر از دیگر برنامه ها در مشارکت دادن کاربران موفق هستند. اما وب سایت ها در حال حاضر چنین امکانی را ندارند. با استفاده از اعلان ها شانس شما برای مشارکت دادن کاربران 45 درصد بیشتر خواهد بود.

بهترین تجربه را به کاربران میدهند.

اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومیبرنده از پیش تعیین شده این رقابت هستند. برای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی توسعه دهندگان میبایست از مجموعه ی اجزا کنترلی و UIهایی که مختص به پلتفرم مربوطه هستند استفاده کنند.

از انجا که یک عکس گویاتر از هزار کلمه است اجازه بدهید محیط اپلیکیشن موبایل فیس بوک در دو پلتفرم iOS و اندروید را مورد بررسی قرار دهیم.

همانطور که میبینید تجربه کاربر از دو محیط اختصاصی و متفاوت است و نوع تعامل کاربر با هرکدام مختص یه خود محیط است. جعبه جست و جو، محل استاتوس، عکس اعلان های اولیه خوراک های خبری، درخواست ها، پیامها و اعلان ها همگی در هر دو پلتفرم در مکان های خاص و متفاوتی قرار گرفته است.

و بدین ترتیب فیس بوک تجریه ای اشنا و خوب برای کاربران فراهم میاورد.وب سایت ها اعتقادی به پلتفرم ندارند.!

بهترین عملکرد را با برنامه های بومی تجربه کنید.

فیس بوک در حال حاضر یک برنامه بومی است اما از ابتدا به همین شکل نبوده است.در واقع اولین قدم فیس بوک در جهت سازگاری با تلفن های همراه راه اندازی وب سایت واکنش گرا بود که به تلفن های همراه اجازه دسترسی به سایت را علی رغم نوع پلتفرم میداد.

اما مارک زاکربرگ در اولین مصاحبه بعد از مدیر عامل شدن در فیس بوک پذیرفت که بزرگترین اشتباه شرکت فیس بوک راه اندازی این وب سایت واکش گرا بوده است چرا که برعملکرد و قابل اطمینان بودن برنامه تاثیر گذاشته است.

برنامه های بومی تجربه ای مطابق با نیاز کاربر و در کمترین زمان ممکن در اختیارش قرار میدهد. به نظرات توسعه دهندگان در باره اپلیکیشن ها توجه کنید:

ساده است وب سایت ها از لحاظ فنی توانایی رقابت با اپلیکیشن ها را ندارند. اپلیکیشن ها مستقیما با سیستم عامل در ارتباط اند در حالی که وب سایتها به واسطه مرورگر ها به سیستم عامل وصل میشوند و همین انها را کند تر و سخت تر از اپلیکیشن ها میکند.

طبق مطالعاتی که سال 2015 صورت گرفت عملکرد اپلیکیشن ها دومین دلیل عمده برتری ان ها بر وب سایت هاست. چرا که برنامه با یک کلیک در اختیار فرد است در حالی که برای دسترسی به وب به مروگر نیاز است.

دسترسی سخت افزاری و نرم افزاری به دستگاه

ارائه نیاز کاربران بر اساس محل زندگی در 5 سال گذشته روند روبه رشدی داشته است طبق گزارش های گوگل خرید بلیط رویدادهای مختلف بیشترین سهم خرید های اینترنتی را به خود اختصاص داده که این رویدادها همگی با محل زندگی فرد مرتبط بوده اند. در مقالات قبلی شرح دادیم که با وجود تلفن ها همراه  جمع اوری اطلاعات شخصی بسیار اسان تر شده است .

خدمات مکان محور یکی از نیازهای عمده کاربران تبدیل شده است به طور که 75 درصد از مصرف کنندگان امریکایی به دنبال بهره مندی از خدمات مکان محور افلاین با استفاده از تلفن های هوشمند خود هستند.

شخصی سازی برگ برنده اپلیکیشن های بومی

حرف در مورد شخصی سازی اپلیکیشن ها بسیار است. شرکت ها سرمایه گذاری روی منابع را به منظور اختصاصی کردن تجربه مخاطبیان شروع کرده اند. هدفی که پشت این حرکت نهفته است بسیار ساده است اگر مشتری برنامه شرکت مذکور را روی دستگاه خود نصب کند.

شرکت میتواند اجتماع مشتریان را به سمتی که میخواهد سوق دهد و هر بار با اعلان خاصی مشتری که میخواهد را هدف قرار دهد. بدین ترتیب به راحتی میتوانید با طیف متنوعی از کاربران تعامل داشته باشید. به طور مثال به شیوه شخصی سازی Grouponتوجه کنید.

Groupon با ارائه اطلاعات و محتوی مرتبط با تجربه کاربران در این امر موفق ظاهر شده است. شخصی سازی را در وب سایت ها نیز میتوان تجربه کرد اما این امر نیازمند احراز هویت کاربران است(ثبت نام و ورود به سایت).

در مقابل کاربر قبل از شروع کار با برنامه یک بار هویت خود را تصدیق میکند و بعد از ان با همان هویت از برنامه استفاده میکند. در این مقاله لیستی از مطالعاتی که پیرامون اهمیت شخصی سازی بر روی کاربران امریکای انجام شده است خواهیم دید.

با در نظر گرفتن این حقیقت که بهترین نوع شخصی سازی در اپلیکیشن های موبایل اتفاق میافتد. اهمیت بهره مندی از این قابلیت در تلفن های همراه اشکار میشود.

73 درصد از مصرف کنندگان ترجیح میدهند فعالیت های تجاری خود را با برندهایی که از اطلاعات شخصی انها استفاده میکند انجام دهند.
86 درصد از مصرف کنندگان معتقدند که شخصی سازی در خرید ان ها تاثیر گذار است.

45 درصد از خریداران انلاین سایت هایی که به انها امکان شخصی سازی را میدهد ترجیح میدهد.
40 درصد از مصرف کنندگان از فروشندگانی که با استفاده از کانال ها تجربه خرید را شخصی سازی میکنند خرید میکنند.

80 درصد از خریداران ایمیل هایی که از طرف فروشگاه  به انها میرسد و با توجه به خرید های قبلی فرد سعی در پیشنهاد محصولات جدید دارند میپسندند.

چیزی که از مبارزه اپل و اف بی ای اموختم این بود که تلفن های همراه هوشمند بسیار امن هستند و درنتیجه برنامه ای که روی انها نصب میشود نیز از این امنیت بی بهره نیست.

دلایل امنیتاپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی بیشتر به رفتار کاربران مربوط است تا به وب سایت های خاص. به طور مثال دسترسی به وب سایت های مختلف کاربران را در معرض فیشینگ قرار میدهد. فیشینگ فرایند دسترسی به اطلاعات حساس و شخصی افراد بدون اطلاع ان هاست.

از لحاظ فنی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی با این مشکل مواجه نیستند چون تنها به API های خاصی وصل میشوند. و چون قوانین مربوط به کوکی ها در مورد کوکی های اپلیکیشن ها صادق نیست در نتیجه  کوکی ها نمیتوانند توسط برنامه های مخرب اسیب ببینند.

علاوه بر این پیشرفت های خاصی در رابطه با امنیت برنامه های صورت گرفته که مشابه ان برای وب سایت ها وجود ندارد.

علاوه بر این توسعه دهندگان میتوانند با رمزگذاری اطلاعات مطمئن باشند که اطلاعات سری روی دستگاه ذخیره نخواهد شد و در اخر حذف خواهند شد. با اینکه اغلب وب سایت ها سعی در پیاده سازی شرایطی مشابه دارند اما مرورگر ها با ایجاد امکان ذخیره اطلاعاتی مانند شماره و رمز کارتهای اعتباری هر راه حل امنیتی را در معرض ریسک قرار میدهند.

اخیرا امکان حذف و یا خروج کاربران از حسابهای کاربری برای ان ها به وجود امده است. (اگرچه این قابلیت بیشتر در برنامه های سازمانی فعال است اما میتواند همه گیر شود.). در کل مکانیزم های امنیتی که در  اپلیکیشن های موبایل به کار گرفته میشود امنیت اپلیکیشن ها را بیشتر کرده است حداقل در حال حاضر این چنین است.

برنامه ها نیازی به ورود ندارند

هدف بخش تجارت الکترونیک و مدیریت محصول افزایش رضایت مشتری برای خرید بیشتر است اما متاسفانه 22 درصد از خریداران به خاطر مشکلات مربوط به ورود و ثبت نام در سایت ، سایت را ترک میکنند.

مهم نیست که شما در این مورد چقدر انعطاف پذیر باشید- امکان بررسی به عنوان مهمان را فعال کرده باشید و یا امکان ورود و ثبت نام اجتماعی را به سایت اضافه کرده باشید – به ندرت تغییری در این رقم حاصل میشود.

اما برنامه ها با این مشکل مواجه نیستند چرا که اگر کاربر یک بار به برنامه وارد شود همان یکبار کافی خواهد بود.. و همین همه چیز را اسان تر میکند، نمایش محتوی شخصی، ارجاع انها برای ادامه خرید، نمایش پیشرفت ها، برگرداندن کاربران به پلترفم های اجتماعی و بازی ها و… همه و همه بدون نیاز به ورود دوباره کاربر امکان پذیر است.

در مقابل به دلایل امنیتی هر سایتی محدودیتی برای ورود کاربران در نظر گرفته است بدین ترتیب که پس از ورود در صورتی که تا یک ساعت فعالیتی در سایت نداشته باشد خود به خود از سایت خارج خواهد شد. این یعنی هر بار که شما 100 نفر را راضی میکنید که در سایت شما ثبت نام کنند 22 نفر از انها سایت را ترک خواهند کرد چرا که سیستم شما خود به خود انها را خارج میکند.

به راه حل های پیچیده دیجیتالی در اپلیکیشن ها بیشتر بها داده می شود

چون راه حل های نرم افزاری طبق سلیقه عموم شکل میگیرند  ممکن اس بسیار پیچیده باشند.این راه ممکن است نتیجه بررسی خواسته های مصرف کنندگان و تلاش برای تطبیق عملکرد سایت و وب سایت موبایلی باشد و یا سعی در بهینه سازی جریان های متنوع ام وب عامل این پیچیدگی باشد.

به هر دلیلی با گذشت زمان پیچیدگی وب سایت ها بسیار زیاد میشود و هر چقدر هم که توسعه دهندگان شما خبره باشند تلاش ان ها باعث پیچیدگی میشود و این پیچیدگی مانع از موفقیت ام وب ها و یا اپلیکیشن های ترکیبی میشود.

من به شخصه بارها طی فرانید ساخت اپلیکیشن ها ترکیبی و وب سایت ها(مخصوصا اپلیکیشن هاییی مانند اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی و اپلیکیشن وردپرس و اپلیکیشن ووکامرس)

با این مشکل مواجه شده ام، و هر بار با حل این مشکل بخشی از کار را از دست داده ام چون تکنولوژی پشته به من اجازه حل مشکل بدون تاثیر بر عملکرد وب سایت  یا اپلیکیشن موبایل را نمیدهد.

در مقابل چون کد برنامه های بومی متناسب با عملکرد انها بهینه شده است شما میتوانید بدون نگرانی از بابت بازگشت تنظیمات راه حل های تجاری خود را گسترش بدهد. با توجه به تفاوت های پایه ای برنامه ها و وب سایت ها این برنامه ها هستند که همواره از لحاظ فنی برتر ظاهر میشوند.

به زبان ساده برنامه ها همواره در راس سیستم های عامل قرار دارند و مستقیما با انها در تعامل هستند. در حالی که واسطه وب سایت ها و سیستم های عامل مروگرها هستند(موزیلا، کروم،سافاری) یعنی وب سایت ها برای انجام وظایف خود باید از یک مانع اضافه تر عبور کنند.

و چون هرچقدر راه حل موبایلی شما پیچیده تر باشد درصد ناامیدی و خستگی کاربران به دلایل مختلف بیشتر خواهد شد.

راه اندازی وب سایت و برنامه به صورت همزمان

یکی از دلایل راه اندازی وب سایت و اپلیکیشن موبایل یکی بعد از دیگری فاصله زمان تجارت و منابع و توانایی های موجود است. وجود هر دو باهم درست نیست اما وجود یکی بعد از دیگری ضروری است. بهترین راه انتخاب بین این دو ارزیابی اهداف و جامعه هدف است.

نیاز شما به وب سایت ها در حد معرفی خود، توانایی ها و خدمات و پیشنهاد هاست. به علاوه وب سایت شما باید به روشنی ارزش مشارکت افراد با شرکت شما را انتقال دهد و به عبارتی بتواند چرایی و چیستی شرکت را به خوبی معرفی کند. به علاوه مزیت های وب سایت مستقیما به سئو سایت بستگی دارد.

به خصوص اگر شما شرکتی محبوب باشید که به مشارکت مردم در به اشتراک گذاری محصولات از طریق فضاهای مجازی و اجتماعی نیاز داشته باشد. تا به حال که نتوانستید صفحه بومی را در رسانه های اجتماعی منتشر کنید.

قبلا نشان دادیم که از نظر مشارکت متریک و القای تجریه های خاص برنامه های بومی بهترین انتخاب هستند. یکی از تفاوت های وب سایت و اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی تفاوت در مخاطبان ان هاست.

وب سایت ها  متناسب با نیاز مصرف کنند گان ایند و گسترش تجارت(بازاریابی) تهیه شده اند در حالی که هدف اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی رسدیگی به نیاز های مصرف کنندگان کنونی است. با توجه به هدف های مختلفی که این دو دنبال میکنند شاید بسیار منطقی به نظر برسد که هر دو را همزمان راه اندازی کنید به جای اینکه نیازهای دسته ای از کاربران را بر دیگری ترجیح بدهید.

چگونه Zappos وب سایت و اپلیکیشن موبایل خود را مدیریت میکند.

قبل از هرچیز انها به نیاز کاربران اینده- یا ان دسته از کاربرانی که اپلیکیشن ان ها را نصب نکرده اند-  یعنی نیاز به جست و جو توجه میکنند. همانطور که میبینید بخش جست و جو بیش از 50 درصد از سایت را به خود اختصاص داده است و به دو صورت نمایش داده شده است:

در بالاترین قسمت سایت ابزار جست و جو قرار گرفته است و با حرکت به سمت انتهای سایت تنظیم کننده ای را میبینید که نتایج جست و جو را بهینه میکند. پس اگر کاربر کفش را انتخاب کند سایت از او جنسیت را میپرسد و بعد از انتخاب جنسیت سایز را انتخاب میکند تا به نتیجه ای که میخواهد برسد.

همانطور که مشاهد میکنید قبل از اینکه فرد تعامل با سایت را شروع کند Zapposدر یک لایه جداگانه پیشنهاد دانلود برنامه را به فرد ارائه میکند.

ادامه صفحه به معرفی محتوی متناسب با نیاز کاربران اینده اختصاص یافته است. هدف هدایت کاربران به محصولات هدف است. هدف اولیه انها ارجاع زنان به صفحه محصولات ضروری بهاری و بخش خاص “از Zappos بپرسید” است در این بخش سایت از مشتریان میخواهد اگر بدنبال محصول خاصی هستند.

میتوانند از طریق ارسال پیامک ایمیل یا اپلود تصویری از محصول منتظر پاسخی از طرف Zappos باشند. یعنی کافی است از لباس کسی خوشتان بیاید عکس میگیرید برای Zappos میفرستید و Zappos کار کثیف جست و جوی انلاین لباس را برای شما انجام میدهد.

و در نهایت Zappos به خاطر حمایت از مصرف کننده در امریکا شناخته شده است. همانطور که میبینید برخلاف دیگر شرکت ها Zappos شماره های تماس خود را بالای صفحه قرار داده است.

خلاصه

وب سایت واپلیکیشن فروشگاهی اندروید بومی هریک مزیت ها و نواقصی دارند. من عمدا به ویژگی های رقابتی که میتواند در متقاعد کردن شرکت ها موثر باشد اشاره کردم. چرا که من معتقدم در اکوسیستم موبایلی امروزه شرکت ها برای جلب توجه مشتریان هم به وب سایت و هم به اپلیکیشن موبایل نیاز دارند.

وب سایت شما همواره نقش کارت ویزیت را بازی میکند و اطلاعاتی را به کاربران ارائه میدهد که باعث شروع تعامل شرکت شما و مشتریان میشود. وب سایت ها از طریق بهینه سازی موتورهای جست و جو و نتایج جست و جو سعی در ارائه پیشنهادات شما به مشتری دارند.

به علاوه وب سایت ها در جمع اوری اطلاعات ضروری مانند نوع سیستم عامل کاربران بسیار موثر هستند. و با بهره گیری از این اطلاعات میتوانید پلتفرمی که قرار است اپلیکیشن موبایل را روی ان پیاده سازی کنید انتخاب کنید.

اما زمانی که حرف از القای تجربه بهینه به مشتری به میان میاید این اپلیکیشن ها هستند که شما را به هدفتان میرسانند. طبق فاکتورهای تجارت موبایلی اپلیکیشن ها کلیدهای تجارت اینده هستند.

اپلیکیشن ها بهترین تجربه مشارکت را به کاربران القا میکنند، بهترین تجربه را به انها هدیه میکنند، بهترین امنیت و عملکرد را دارند. اپلیکیشن ها این امکان را به شما میدهند تا کمپین تجاری خاص خود را راه اندازی کنید.

چرا که انها امکان دسترسی به عملکردهای خاص تلفن های همراه را به شما میدهند چیزی که وب سایت ها به ان دسترسی ندارند.(موقعیت جغرافیایی، دوربین، تقویم و…)

اگر هنوز تصمیم نگرفته اید پاسخ ساده است: ابتدا یک وب سایت سازگار با موبایل کارامد راه اندازی کنید و بعد از آن برای افزایش تعامل نهایی با مشتریان به فکر راه اندازی اپلیکیشن موبایل باشید. برای سایت سایت یا فروشگاه سایت فروشگاهان را بررسی کنید و برای ساخت اپلیکیشن موبایل می توانید نمونه های اپچار را بررسی کنید

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟