موانع خرید مشتری از اپلیکیشن

موانع خرید مشتری ازطریق اپلیکیشن و راه حل رفع این موانع:

تولید و توسعه اپلیکیشن ها  توسط اپلیکیشن ساز ها یا اپلیکیشن ساز آنلاین در سراسر جهان با سرعت چشمگیری در حال رشد می باشد اما اپلیکیشن های هم وجود دارند که اعتماد مشتریان را حتی پس از دانلود نتوانسته جلب کنند  و در این راه با شکست مواجه شده اند در عین حال در ایران اکثر کاربران اپلیکیشن های خارجی را به اپلیکیشن های داخلی ترجیح می دهند.این عدم اعتماد می تواند علل مختلفی داشته باشد که قصد داریم در اینجا به بررسی  علل و راه حلهای رفع موانع خرید از اپلیکیشن  بپردازیم :

1.عدم اعتماد به امنیت اپلیکیشن:

اپلیکیشن های موبایل بسته به نوع و ساختار اپلیکیشن کاربردهای متفاوتی دارند بعضی از اپ ها فقط جهت اطلاع رسانی به کار میروند و چون اطلاعاتی از کاربر نمی گیرند جلب اعتماد کاربر در این اپلیکیشن ها بسیار ساده می باشد از این جمله می توان به اپلیکیشن های کاتالوگ  و اپلیکیشن سایت و اپلیکیشن فروشگاهی(اپلیکیشن ووکامرس) اشاره کرد.

اما گروهی دیگر از اپلیکیشن ها به گونه ای طراحی شده اند که از کاربر یکسری اطلاعات شخصی  و مالی را می گیرند مطمئناً جلب اطمینان در این اپلیکیشن ها به خاطر حساسیت کاربران نسبت به حفظ حریم شخصی بسیار سخت و دشوار می باشد که در این مورد این اعتماد تنها در مورد اپ های داخلی نیست اما چون اپلیکیشن های خارجی به کاربر بابت اعتبار و کیفیت اپلیکیشن اطمینان کامل  می دهد از اینرو کاربران راحت تر به اپلیکیشن  های فرا مرزی اعتماد می کنند.

راه حل :

برای اینکه توسعه دهندگان اپلیکیشن های داخلی نیز بتوانند تا حدودی این اعتماد را جلب کنند و یکی از موانع خرید از اپلیکیشن را رفع نمایند، باید یکسری نکات را رعایت نمایند:

1-1.برای انتقال اطلاعات از یک شبکه امن وای فای استفاده کنید استفاده از شبکه ناامن و ناشناخته وای فای ممکن است باعث شود که فایلهای مخرب وارد گوشی کاربر شود و اطلاعات کاربر به سرقت رود.

2-1. اپلیکیشن را قبل از ورود به بازار از نظر امنیتی بررسی کامل کنید .

2. عدم دریافت مجوز از کاربر برای دسترسی به امکانات گوشی :

برخی از اپلیکیشن ها هنگام نصب فراموش می کنند که برخی از مجوزهای دسترسی  از قبیل  لیست مخاطبین ،اطلاعات شخصی کاربر،موقعیت جغرافیایی کاربر و… را دریافت کنند و کاربر هنگامی متوجه می شود که اپلیکیشن  مورد نظر به این امکانات دسترسی دارد که آن اپلیکیشن را نصب کرده است  که این کار حس ناخوشایند عدم اطمینان به مشتری می دهد.

راه حل:

شما بعنوان یک  اپلیکیشن ساز باید پیش از نصب، کاربر را از تمامی جزئیات دسترسی ها ومجوزها آگاه کنید که کاربر با آگاهی به این موضوع اقدام به نصب اپلیکیشن کند. در اپچار  هیچ دسترسی اضافه از کاربران گرفته نمی شود و تنها موارد ضروری با توجه به نوع اپ اخذ می شود.

3.عدم شفاف سازی در نحوه استفاده از اطلاعات شخصی کاربر:

به طور نرمال کاربران تمایلی جهت به اشتراک گذاشتن موقعیت جغرافیایی و اطلاعات شخصی خود با دیگران ندارند و در صورتی که حس کنند سازنده اپلیکیشن بدون هیچ دلیل قانع کننده ای خواستار دریافت اطلاعات شخصی آنها می باشد اپلیکیشن را حذف می کنند

راه حل:

شما بعنوان اپلیکیشن ساز باید به طورکاملآً شفاف و دقیق با  جزئیات نحوه استفاده از اطلاعات را برای کاربر شرح دهید تا احتمال سو استفاده از اطلاعات شخصی کاربر بوجود نیاید.

4. عدم توجه به نحوه ذخیره سازی اطلاعات در تلفن همراه کاربر:

بعضی از اپلیکیشن ها به نحوه و مکان ذخیره سازی اطلاعات مهم کاربر ازقبیل رمزهای عبور، اطلاعات کارت اعتباری و…. نمی کنند و ازآنجایی که تلفن های همراه ممکن است در معرض سرقت یا گم شدن قرار بگیرند. دسترسی افراد دیگر به اطلاعات شخصی منجر به نگرانی کاربر و عدم اطمینان به اپلیکیشن مربوطه می شود.

راه حل:

شما باید حفظ امنیت حریم شخصی مشتریان تان دراولین اولویت قرار داشته باشد و تمام این موارد را در مرحله تست امنیتی اپلیکیشن مد نظر داشته باشید.

5.عدم ارائه توضیحات در تغییر رویکرد در نسخه جدید:

گاهی بعضی از اپلیکیشن ها قصد دارند که با ارائه نسخه جدید و یا اپدیت نسخه قدیم تغییرات اساسی در رویکرد اپلیکیشن خود دهند اما جزئیات این تغییرات و علت آن را به مشتری خود اعلام نمی کنند که پیامد این کار سلب اعتماد اولیه مشتری از اپلیکیشن شما می باشد.

راه حل:

راه حل این مسئله بسیار ساده است شما باید با مشتری خود رو راست باشید و تمام تغییرات و علت آن را به صورت شفاف و دقیق  به آنها توضیح دهید.

6.عدم ارزش کافی اپلیکیشن برای کاربر:

درست است که  تولید و گسترش اپلیکیشن ها در سراسر جهان خیلی سریع و از نظر کمیت خیلی زیاد می باشند اما آیا اپلیکیشن شما از نظر کیفیت هم دارای ارزشی می باشد ؟ آیا انتظارات کاربر را رفع می کند؟ گاهی عدم اطمینان و یا طرفداری نکردن از یک اپلیکیشن محتوی و ارزش درونی آن می باشد .

راه حل:

شما باید با دانستن این نکته  که دانلود اپلیکیشن از سوی کاربر نقطه شروع است و نه هدف نهایی از ساخت سعی کنید اپلیکیشنی تولید و توسعه دهید که کاربردی باشد و اطلاعات مفیدی را به کاربر دهد و یا موجب سرگرمی او شود این امر به محصول شما اعتبار زیادی می بخشد.

 7.عدم تیم پشتیبانی قوی ازاپلیکیشن :

کاربران انتظار دارند که اپلیکیشن ساز در صورت بروز مشکل و خطا در دسترس آنها قرار داشته باشند و در اسرع وقت اقدام به رفع مشکل آنها نمایند. اما عدم توجه به این مورد باعث می شود که کاربران اعتماد خود را نسبت به اپلیکیشن مورد نظر از دست دهند .

راه حل:

شما بعنوان اپلیکیشن ساز باید در ابتدا به فکر تیمی قوی برای پشتیبانی 24 ساعته باشیدکه به صورت آنلاین در تمام ساعات شبانه روز جوابگو مشکل کاربران باشند.

8. عدم اطمینان به سیستم بانکداری الکترونیک:

در چند سال اخیرسیستم بانکداری الکترونیک در ایران  پیشرفت چشمگیری داشته است که البته هنوز هم دارای یکسری از مشکلات می باشد.

از آنجایی که برخی اپ ها با اطلاعات مالی کاربر سروکار دارند ولی کاربر به سیستم بانکداری الکترونیک اطمینان کافی ندارد باعث میشود که از استفاده از ان اپلیکیشن منصرف شود.  . همچنین برای پرداخت ها اندازه صفحه گوشی های موبایل باعث می شود که تایپ کردن کمی دشوارتر از کامپیوترهای شخصی باشد و همین امر باعث می شود که کاربران تراکنش ها و پرداخت ها خود را ترجیح دهند از طریق کامپیوتر انجام دهند.

راه حل:

در صورتی که ما قصد داشته باشیم از این تکنولوژی در دنیای تجارت مدرن امروز عقب نباشیم باید سعی کنیم که سیستم بانکداری الکترونیکی امنی داشته باشیم .

9. عدم اطمینان به فروشنده:

شما بعنوان کسی که دارنده اپلیکیشن هستید باید بتوانید اعتماد مشتری یا کاربر را به خود جلب نمائید .گاهی بعضی از حرکات فروشندگان باعث می شود که کاربر نسبت به اپلیکیشنی اعتماد نکند و یا محبوبیت کمتری آن اپلیکیشن در نزد کاربران داشته باشد.

راه حل :

شما با دریافت نماد اعتماد الکترونیکی می توانید به مرور زمان این اعتماد را جلب کنید همچنین  شما باید هزینه ارسالی پست را واقعی در نظر بگیرید و در صورتی که مشتریتان جنسی را سفارش داده است که از هزینه پستی آن کمتر است می توانید با ارسال یک هدیه او را ازخرید راضی نگه دارید و مطمئن باشید که چنین مشتریانی باز به شما رجوع خواهند کرد. همچنین شما باید  اطلاعات کامل از محصولی که مشتری قصد خرید آن را دارد به او بدهید و حتی می توانید  به او پیشنهاد خرید کالای مکمل خریدشان را دهید.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟