اپلیکیشن کاتالوگ

اپلیکشن کاتالوگ:

اپلیکیشن کاتالوگ صرفا برای معرفی محصولات و خدمات می باشد و در آن امکان خرید وجود ندارد و یا نهایتا یک ثبت سفارش بدون اعلام هزینه و زمان ارسال و … می باشد.

تفاوت اپلیکیشن کاتالوگ و کاتالوگ کاغذی

تبلیغات(در اینجا ساخت کاتالوگ)  از دوران ماقبل تاریخ وجود داشته است این را می توان از  نقش و نگارهای حک شده بر روی سنگ ها متوجه شد . بنابراین تبلیغات، علمی چندان جدیدی نیست بلکه ریشه در زندگی اجتماعی انسان ها دارد.

شاید در گذشته تبلیغات یک رابطه گفتگویی یک طرفه بوده است ولی امروزه تبلیغات یک رابطه گفتگویی  دو طرفه می باشد به نقل از آقای وینستون فلتچر، تبلیغات یکی از شیوه های ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی می باشد.

کمتر از چند دهه پیش زمانی که هنوز علم تبلیغات با ساختار امروزی آن شکل نگرفته بود و مشتریان نیز در این مقوله  به این اندازه سخت گیر نبودند .در هر کوی و برزنی  افرادی در حال پخش کردن تراکت ها و کاتالوگ های تبلیغاتی بودند و در و دیوار شهر پر از کاغذهای رنگارنگی که خبر از کسب وکاری جدید می دادند .

البته شایان ذکر است که هنوز هم بسیاری از فروشندگان برای تبلیغات خود از این روش سنتی استفاده می کنند . اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علم ,روش های بازاریابی نیز دچار تغییرات چشم گیری شده اند به طوری که مخصوصاً در دهه اخیر روزانه با  ابزارها و روشهای جدیدی برای بازاریابی مواجه می شویم.

یکی از این شیوه های جدید بازاریابی به نامInbound  است که در این شیوه از طریق آن اجازه می‌دهید مشتریان شما را پیدا کنند، به جای آنکه شما خود را به آنها تحمیل کنید؛ در این شیوه که از طریق اپلیکیشن ها و… انجام می گیرد بیشترین توجه بر متن و محتوی پیام تبلیغاتی می باشد که بتواند نظر مشتری را به خود جلب کند و اورا ترغیب به خرید کند.

براساس تحقیقاتی که در امریکا انجام گرفته است می توان به اهمیت تبلیغات اپلیکیشنی پی برد:

200 میلیون نفر در آمریکا نام خود را در فهرست عدم دریافت تماس تلفنی تبلیغاتی ثبت کرده‌اند.
44 درصد از نامه‌های تبلیغاتی که مستقیما برای مصرف کنندگان ارسال می‌شود اصلا باز نمی‌شوند و تنها موجب هدر دادن وقت، هزینه و کاغذ می‌شود.

86 درصد مردم در زمان پخش آگهی‌های تلویزیون کانال را عوض می‌کنند و آنها را نمی‌بینند.
84 درصد از افراد 25 تا 34 ساله از وب سایت‌هایی که آگهی‌های بی‌ربط و مزاحم نمایش می‌دهند خارج می‌شوند.

حال که با تبلیغات به صورت نوین و سنتی آشنا شده اید دانستن تفاوت های بین آنها شما را بهتر می تواند در تصمیم گیری برای ساخت اپلیکیشن کاتالوگ (تبلیغات به روش نوین) و یا کاتالوگ های کاغذی(تبلیغات به روش سنتی ) یاری کند.

1.گستردگی  مخاطب:

درتبلیغات به روش  کاتالوگ کاغذی  مخاطبان شما بسیار محدود می باشند و شاید یک منطقه و حتی فراتر از آن یک شهر را در بر بگیرد  در صورتی که  در تبلیغات به روش اپلیکیشن کاتالوگ  مخاطبان شما فرا منطقه ای و حتی فرا مرزی می باشند.

2.صرفه جویی در هزینه:

اپلیکیشن کاتالوگ نسبت به کاتالوگ های کاغذی بسیار مقرون به صرفه می باشد. اگر شما یک حساب سرانگشتی انجام دهید خواهید فهمید که هزینه چاپ درتیراژبالا، خیلی بالاتر ازهزینه تهیه اپلیکیشن کاتالوگ می باشد.

3.بازاریابی رایگان:

هنگامی که شما از کاتالوگ های کاغذی استفاده می کنید باید افرادی را برای انتشار و پخش کاتالوگ ها بین مخاطبان استخدام کنید که مطمئناً برای شما هزینه بر است. در صورتی که اپلیکیشن کاتالوگ را با توجه به گستردگی گوشی های هوشمند می توانید به صورت رایگان بر روی میلیون ها گوشی انتشار دهید جالب است بدانید این کار را مشتریان تان برای شما انجام می دهند.

4. محدودیت زمانی:

هنگامی که شما از روش کاتالوگ کاغذی اقدام به پخش کاتالوگ می کنید فقط تا زمانی که شما حضور دارید این کاتالوگ ها به دست افراد می رسد.  اما در استفاده از اپلیکیشن کاتالوگ شما محدودیت زمانی برای تبلیغات ندارید و در هر زمانی از شبانه روز تبلیغات برای شما به وسیله مخاطبین شما انجام می گیرد.

5.کمک به محیط زیست:

برای تهیه کاتالوگ های کاغذی  میلیون ها درخت نابود می شوند که خود باعث افزایش آلودگی هوا وهمچنین تخریبات زیست محیطی دیگری را نیز به همراه دارد از طرفی این کاتالوگ ها استفاده دیگری نمی شود و دور ریخته می شود.

6.ارتباط دوطرفه با مخاطب:

در اپلیکیشن کاتالوگ ها شما می توانید نظرات ، انتقادات و پیشنهادات مشتریانتان  را دریافت کنید.در صورتی که تبلیغات به روش کاغذی این امکان را ندارد البته در روش سنتی کاغذی  شما فقط کاتالوگ را به دست مخاطب می دهید و یا برای مخاطبین تان پست می کنید .

7. به روز رسانی :

اگر شما بخواهید در کاتالوگ های کاغذی خود تغییری حتی کوچک دهید مجبور هستید که هزینه بسیار گزافی را برای گرافیست و چاپ مجدد پرداخت کنید. در صورتی که در اپلیکیشن کاتالوگ ها به راحتی و بدون پرداخت هزینه گزاف این کار انجام می شود.

8.تفاوت در تیراژ:

شما در اپلیکیشن کاتالوگ با تغییر تیراژ هزینه ای را پرداخت نمی کنید در صورتی که در کاتالوگ کاغذی با تغییر تیراژ هزینه ای را باید متحمل شوید.

9.تفاوت در قابلیت ها:

در اپلیکیشن کاتالوگ شما می توانید از قابلیت های چند رسانه ای مانند گذاشتن فیلم، صدا، انیمیشن استفاده کنیدکه تأثیر زیادی بر روی ترغیب مخاطب دارد . در صورتی که کاتالوگ کاغذی هیچ یک از این قابلیت ها را ندارد.

10.تفاوت در ذخیره اطلاعات کاربران:

شما هنگام استفاده از اپلیکیشن کاتالوگ می توانید یکسری اطلاعات از مشتری بگیرید و آنها را ذخیره سازی کنید ودر تبلیغات بعدی ویا اطلاع رسانی  از آنها استفاده کنید ولی شما هنگام پخش کاتالوگ کاغذی هیچ اطلاعاتی نمی توانید از مشتریان داشته باشید.

11.آمار بازدید:

هنگامی که شما اقدام به پخش کاتالوگ کاغذی می کنید آماری از اینکه چند نفر کاتالوگ های شما را مطالعه کرده اند در دسترس ندارید چه بسا که بعضی از افراد بدون مطالعه آنها را دور بریزند. در صورتی که در اپلیکیشن کاتالوگ این امکان وجود دارد که شما بدانید چند نفر بازدید کننده  داشته اید. این امر برای برنامه ریزی شغلی شما بسیار می تواند مفید باشد.

نمونه از اپ کاتالوگ:

شما از طریق ووکامرس می توانید، کاتالوگ محصولات خود را ایجاد نمایید. و نهایتا از طریق اپچار، اپلیکیشن خود را ایجاد کنید. نمونه ای از این مشتریان نانوسان می باشد.

 

 

اپلیکیشن کاتالوگ

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟