عوامل دلسردی کاربران نسبت به اپلیکیشن شما

عواملی که باعث دلسردی کاربران نسبت به اپلیکیشن شما میشود

در اپلیکیشن ها امکانات متفاوت و مختلفی وجود دارد که باید اپلیکیشن سازها با توجه به خدماتی که ارائه می دهند از آنها استفاده کنند استفاده نا به جا از امکانات اپلیکیشن ها می تواند دردسر ساز باشد و منجر به این شود که کاربران از آن اپلیکیشن ها دلزده شوند و دلسردی کاربران از اپلیکیشن منجر به پاک کردن اپ از گوشی شان شود.

در این مقاله لیستی از اشتباهات استفاده نا به جا ازبرخی  امکانات اپلیکیشن را برای شما تهیه کرده ایم در صورتی که قصد دارید از اپلیکیشنی برای کسب و کار خود استفاده کنید به شما پیشنهاد می دهیم قبل از هر اقدامی این مقاله را مطالعه فرمائید.

1.استفاده از امکان اشتراک گذاری بی مورد:

امکان اشتراک گذاری یکی از اجزای مهم و اصلی صنعت اپلیکیشن ها می باشد که به منظور ارتباط بین کاربران می باشد ولی این بدان معنی نیست که شما از این امکان  در هر اپلیکیشنی  در هر موقعیتی استفاده کنید باید بدانید که اپلیکیشن شما چه خدمتی را ارائه می دهد و آیا چیزی برای به اشتراک گذاشتن وجود دارد یا خیر؟

هنگامی که اپلیکیشن شما چیزی برای به اشتراک گذاری ندارد بهترین روش این است که شما یک اپلیکیشن با کیفیت و کارآمد تولید کنید و کاربران را تشویق کنید  که به صورت خودجوش کاربران شما اپ را به دوستانشان معرفی کنند .در غیر این صورت، منجر به دلسردی کاربران اپلیکیشن شما می شود.

2.استفاده از امکان بازی:

امکان بازی در اپلیکیشن ها  بسیار جذاب می باشد و کاربران را برای ادامه رقابت تشویق به استفاده از اپلیکیشن می کنند اما یک بازی بی ارزش می تواند بازخورد منفی از سوی کاربران به دنبال داشته باشد کند با این حال هیچ کس نمی تواند در مورد ضروری بودن یا نبودن آن نظر قطعی بدهد. هر تصمیم گیری اشتباه که با بازخورد منفی همراه شود می تواند روی ارزش کلی محصول شما تاثیر گذار باشد. این مورد برای جلوگیری از دلسردی کاربران بسیار تاثیر گذار است. امروزه اپ ها از امکاناتی چون گردونه های شانس، بازی های مختلف و مشارکتی، نرخ مشارکت کاربران خود را بالا می برند.

3.استفاده بی مورد از امکان مکان یابی :

امکان مکان یابی در اکثر اپلیکیشن ها وجود دارد و توانسته خیلی از اپلیکیشن ها را محبوب کند اما هنگامی که شما از این امکان بدون هیچ دلیلی استفاده می کنید با بازخورد منفی کاربران مواجه می شوید  و گاهی نیز بعضی از کاربران به علت عدم اعتمادی که شما ایجاد کرده اید اپلیکیشن شما را به طور کلی پاک میکنند.

در صورتی که از این امکان خواستید استفاده کنید بهتر است دلیل قانع کننده ای برای کاربرانتان داشته باشید در غیر اینصورت جز اشتباهاتی است که موجب دلسردی کاربران از اپلیکیشن تان می شود.

در اپلیکیشن ساز اپچار مکان یابی فقط در تسویه حساب وجود دارد و این مورد به صورت آپشن جداگانه است تا کاربرانی که نیازی به این مورد ندارند، دسترسی از کاربرانشان گرفته نشود.

4.حذف ساخت حساب کاربری یا صفحه شخصی در اپلیکیشن:

حدود یک دهه پیش یعنی زمان ورود اپلیکیشن ها ی شبکه های اجتماعی امکان ایجاد صفحه شخصی  به کاربران میداد که در آن زمان ساخت این صفحات با استقبال کاربران مواجه شدند.

در بعضی از اپلیکیشن های بازی این امکان وجود دارد اما بعضی از افرادکه دارای اپلیکیشن بازی و یا صفحه اجتماعی هستند  تصور می کنند ساخت صفحه شخصی خیلی قدیمی شده است و یا به طور کلی حذف می کنند و یا خیلی مختصر،در حد اعلام وضعیت کاربر  کرده اند. که شاید عواقبی مثل راکد ماندن یک اپلیکیشن  شبکه اجتماعی و یا بازی را به دنبال داشته باشد.

5.استفاده بی رویه از امکان پوش نوتیفیکیشن ها :

امکان  نوتیفکشن ها برای تمامی اپ ها الزامی نمی باشد البته  نوتیفیکیشن ها نقش بسزایی در برقرای ارتباط و تعامل با کاربران دارد.

اما استفاده نادرست از نوتیفیکیشن ها می تواند یکی از مهمترین دلایل دلزدگی کاربران از اپلیکیشن باشد شما باید نوتیفیکیشن ها را در زمان و به تعداد مناسب نمایش دهید در صورتی که که تعداد این نوتیفیکیشن ها زیاد باشد و یا از پوش نوتیفیکیشن های بی ربط استفاده کنید باعث آزار کاربرتان خواهید شد .

حتی اگر گزینه ای برای غیر فعال کردن کامل نوتیفیکیشن در بسیاری از اپلیکیشن ها تعبیه کرده باشید ، بازهم  ارسال بیش از حد نوتیفیکیشن نباید جزو پیشفرض های تنظیمات اپلیکیشن شما باشد. اپلیکیشن باید گزینه ای برای فیلتر کردن نوتیفیکیشن ها بر اساس اهمیت و انتخاب های شخصی داشته باشد.

6. استفاده از فرایند پیچیده ثبت نام:

امکان ثبت نام از کاربران در اپلیکیشن روش بسیار مفیدی برای دسترسی به اطلاعات کاربران می باشد که برای شخصی سازی های آینده مورد نیاز خواهد بودبر طبق تحقیقات انجام گرفته 68 در صد  از کاربرانی که با  اپلیکیشن های که دارای فرایند طولانی و پیچیده ثبت نام هستند و یا  در این فرایند یکسری اطلاعات نامرتبط از آنها در خواست می شود مواجه می شوندبه علت ایجاد حس عدم اطمینان  اقدام به حذف آن اپلیکیشن می نمایند

گاهی توسعه دهندگان اپ برای رهایی از این مشکل  امکان وارد شدن کاربران  از طریق حساب کاربری شبکه های اجتماعی را ایجاد می کنند که این مورد نیز برای بعضی از کاربران به علت عدم تمایل آنها در به اشتراک گذاری اطلاعات شبکه اجتماعی خود  مطلوب نمی باشد. لذا باید محتاط عمل کنید و تنها اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری نمایید که به ارتقای تجربه کاربری ختم شود.

7. استفاده بیش از اندازه از تبلیغات:

هنگامی که کاربر در حال کار کردن با اپلیکیشنی می باشد ظاهر شدن ناگهانی تبلیغات آن هم از نوع ویدئویی  شرایط رابرای کاربر متشنج می کند .در اکثر مواقع این تبلیغات بدون دکمه برای توقف  و یا  دارای دکمه بسیار کوچک برای بستن می باشد ، هنگامی که کاربر بر روی آن کلیک کرد وارد قسمت اپ استور می شود در این صورت کاربر از انجام کار خود باز داشته می شود. نتیجه این کار از دست دادن کاربر به قیمت کسب درآمدی مازاد است.

8. اپلیکیشن های رایگانی که برای هر کاری به پرداخت نیازمندند.

هنگامی که شما اپلیکیشن خود را به عنوان یک اپلیکیشن رایگان به کاربرانتان معرفی می کنید کاربرانتان انتظار دارند بدون هیچ پرداخت درون برنامه ای بتوانند از خدمات اپلیکیشن شما استفاده کنند.اما هنگامی که شما به ازای استفاده از هرامکاناتی اقدام به دریافت پول می کنید کاربران خود را دچار یک سردرگمی میکنید که در نهایت منجر به دلزدگی و انصراف از اپلیکیشن خود می کنید.

9. درخواست های بیش از اندازه برای امتیاز دهی

در اپلیکیشن ها این امکان وجود دارد که کاربران بتوانند به اپلیکیشن  مورد نظر امتیاز دهند و یا آن را در شبکه های اجتماعی فالو کنند اما استفاده نا به جا از این امکانات  برای کاربر بسیار آزار دهنده می باشد . شما نباید مدام از کاربرتان درخواست امتیاز دهی اپلیکیشن تان  را داشته باشید .اگر شما مایل هستید از این امکان در اپ خود استفاده کنید بهتر از در مرحله آخر فرایند خدمات خود از این امکان بهره ببرید .

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟