چگونه از قیمت اپلیکیشن خود آگاه شوید؟

چگونه از قیمت اپلیکیشن خود آگاه شوید؟

هنگامی که اپلیکیشن خود را ساخته اید نوبت آن می رسد که بر روی آن قیمت گذاری و به مشتریان خود عرضه کنید.

در فرآیند اعتبار سنجی قیمت اپلیکیشن  باید دو مورد را مد نظر داشته باشید. یک : هزینه های اولیه مانند: هزینه های نگهداری نرم افزار، تبلیغات درون برنامه ای و موارد بسیار دیگری .دو: شناخت از بازار رقابتی

قیمت اپلیکیشن

روش های تعیین قیمت اپلیکیشن

1.از قیمت رقبای خود آگاه شوید:

اگر جزء افرادی هستید که از قیمت بازار اپلیکیشن  اطلاع ندارید می توانید  ازقیمت رقبای خود مطلع شوید معمولاًبهتر است شما قیمتی پایین تر از رقبای خود بدهید البته نه آنقدر ارزون که کاربران  برای اپلیکیشن شما ارزشی قائل نشوند .

2.تعیین قیمت اپلیکیشن بر اساس امکانات اپلیکیشن :

البته این امری مسلم است که نمی توان بر روی همه اپلیکیشن ها قیمت یکسانی گذاشت زیرا هر اپلیکیشنی دارای امکانات و خدمات متفاوتی می باشد .شما  باید با توجه به خدمات و  امکاناتی که اپلیکیشن تان در اختیار کاربران می گذارد قیمت گذاری کنید  مطمئناً مشتریانی که به اپلیکیشن نیاز دارند  مشتاقند که هزینه ای فقط به اندازه نیازشان برای آن اپلیکیشن پرداخت کنند .

به عبارتی دیگر قیمت گذاری بر روی اپلیکیشن ها باید بر اساس تنوع و تعداد بخش ها، میزان شخصی سازی کردن ومیزان زمان مورد نیاز برای توسعه و تولید و …باشد.

3.قیمت گذاری براساس فروش قسطی یا اشتراک خدمات:
هنگامی که شما قیمت گذاری سالیانه یا ماهانه انجام می دهید مزایایی برای کاربران اپلیکیشن شما دارد از جمله: هزینه بالایی را در ابتدای امر پرداخت نمی کنند.2.تعهدی به شما در صورتی که از سرویس دهی راضی نبودن ندارند 3.برای افرادی که هنوز به اپلیکیشن اعتماد ندارند راهی مطمئن می باشد.

در اینجا شما با دو دسته مشتری روبه رو هستید:

1.مشتریانی با روابط کوتاه مدت:این دسته از مشتریان که فقط چند ماه از آغاز اشتراک خود حق اشتراک خود را باطل میکنند این افراد برای شما سود آور نیستند وحتی هزینه های شما را هم جبران نمی کنند.

2.مشتریانی با روابط  طولانی مدت: این دسته از مشتریان که حق اشتراک  طولانی مدت دارند سودآور هستند حتی سودآورتر از زمانی که شما فروش یکباره داشته باشید.

با توجه به این دو دسته مشتری شما باید در قیمت گذاری قسطی میانگین طول مدت اشتراک مشتریان خود را به دست آورید و سپس برای حق اشتراک خود قیمت گذاری کنید.

4.قیمت گذاری بر اساس سیستم عامل :

قطعا می دانید که دستگاه های تلفن همراه دارای سیستم عامل های متفاوتی مثل اندروید ،ios ، ویندوزموبایل ، osx و… هستند که هر کدام اپلیکیشن های خاص خود را دارند .که معمول ترین آنها اندروید و ios می باشد اپلیکیشن های که برای سیستم عامل ios ساخته می شود کمی پیچیده تراز اندروید می باشد و شما می توانید با تکیه بر این اصل ،هنگام قیمت گذاری این نوع اپلیکیشن ها را با قیمت بالاتری نسبت به اندروید بفروش برسانید.

مثلا در سیستم اپلیکیشن ساز اپچار، قیمت اپلیکیشن های  ios بالاتر از اپلیکیشن های اندروید می باشد  و سیستم قیمت دهی بر این اساس می باشد

5.تعیین قیمت اپلیکیشن بر اساس قیمت یکسان برای انواع اپلیکیشن:

در این قسمت ما در مورد دادن گزینه “خرید و مالکیت” یک اپلیکیشن به شیوه سنتی که توسعه دهندگان و برنامه نویس ها انجام می دهند، صحبت میکنیم؛ اما هنگامی که شما از یک اپلیکیشن ساز استفاده می کنید، مسایل می تواند کمی پیچیده شود. اگر شما زمانی تصمیم به ترک اپلیکیشن ساز خود بگیرید،  بر طبق قرارداد فروش شما، احتمالا مشتری تان هنوز حقوق اپلیکیشن خود را دارد، پس شما باید راهی برای رساندن این حقوق پیدا کنید.

شما همیشه می توانید با آن ها در مورد استفاده از اپلیکیشن ساز شفاف باشید و توافق می تواند اینگونه باشد که آن ها اپلیکیشن شان را در اکانتی به نام خودشان نگه داری کنند.

بسیاری از شرکت های اینترنتی، عادت دارند به مشتریان شان بگویند که وب سایت هایشان را از هیچ می سازند، در حالی که در واقعیت از پلتفرم هایی مانند وردپرس استفاده می کنند.

اما زمان در حال تغییر است، آژانس های تبلیغاتی متوجه شده اند که هیچ شرمی در باز بودن در روابط با مشتری در مورد حقیقت این که از یک تکنولوژِی وسیع ساخته و تایید شده استفاده می کنند، وجود ندارد. و خدمتی که مشتری برای آن هزینه پرداخت می کند، درواقع خلاقیت و کار اختصاصی است توسط آن ها انجام میگیرد.این نکته را در هنگام دادن حق مالکیت تام به مشتریتان با یک نرخ یک دست در ذهنتان داشته باشید.

6.تعیین قیمت اپلیکیشن بر اساس سیاست های آینده قیمت گذاری اپلیکیشن:

هدف اصلی اغلب توسعه دهندگان و سازندگان اپلیکیشن رسیدن به یک منبع درآمد  می باشد.هنگام قیمت گذاری یا فروش اپلیکیشن شما باید با یک سیاست گذاری مناسب پیش روید. اگر دانلود اپلیکیشن شما رایگان باشد ولی همراه با تبلیغات درون سازمانی باشد می تواند بسیار سوددهی داشته باشد نسبت به اپلیکیشن های که برای دانلود باید هزینه ای پرداخت شود.

علاوه بر این مورد اپلیکیشن تان خیلی زود در بازار توسعه پیدا میکند زیرا توسط افراد بیشتری دانلود می شود و این یعنی درآمد بیشتر . بنابراین شما باید در کنار قرار دادن تبلیغات، مدل های قیمت گذاری می توانند بر اساس هزینه ی به روز رسانی ها، ورژن های آزمایشی، درآمد پرداخت های درون برنامه ای و … باشد.

7. قیمت گذاری بر اساس تخفیف دادن به مشتری:

در بازار تجارت اپلیکیشن ها مخصوصا اپلیکیشن های غیر تجاری، کاربرانی وجود دارند که برای خرید اپلیکیشن از شما تقاضای تخفیف دارند و حتی در مواردی اگر تخفیف داده نشود آنها توان مالی استفاده از خدمات شما راندارند شما برای از دست ندادن این مشتریان باید همیشه آمادگی ارائه یک پیشنهاد شگفت انگیز را داشته باشید. مطمئناً درآمد کم بهتر از بی درآمدگی می باشد.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟