ثبت اپلیکیشن در کافه بازار

ثبت نام:

برای ثبت اپلیکیشن در کافه بازار ابتدا به قسمت توسعه دهندگان وب سایت کافه بازار  مراجعه نمایید. پس از مراجعه به این قسمت موارد مختلفی وجود دارد. می توانید ابتدا قوانین و مقررات این قسمت را مطالعه نمایید. از قسمت ثبت نام می توانید بعنوان یک توسعه دهنده ثبت نام نمایید.

ثبت اپلیکیشن در کافه بازار

پس از زدن دکمه ی ثبت نام به صفحه ی زیر هدایت می شوید.

با وارد کردن ایمیل و رمز عبور اولین مرحله ی ثبت نام را طی می کنید. توجه کنید اگر می خواهید اکانت را به نام سازمان خود ثبت نمایید از ایمیل سازمانی استفاده نمایید.

پس از ثبت نام، ایمیلی برای شما ارسال می شود و با کلیک بر روی لینک ارسال شده در ایمیل، می توانید مابقی فرایند ثبت نام را جلو ببرید.

با کلیک بر روی لینک، به صفحه ی زیر وارد می شوید. توجه نمایید که در این راهنما آموزش ثبت نام شخصی داده می شود. اما اگر سازمان هستید، اکانت شرکتی را انتخاب نمایید.

در قدم دوم باید مشخصات فردی را به طور کامل وارد نمایید.

در قدم سوم باید نام توسعه دهنده را انتخاب نمایید. این نام در زیر نام تمامی اپ های ثبت شده توسط شما نمایش داده می شود.

اگر وب سایتی دارید، در همین قسمت آدرس آن وارد نمایید.

در قدم چهارم، به شماره موبایل قید شده در مرحله ی دوم، یک کد 4 رقمی ارسال می شود . بعد از وارد کردن کد، ثبت نام شما تکمیل می شود . می توانید به پیشخان خود وارد شوید.

پنل پیشخان بازار

ابتدا باید قرارداد با کافه بازار را تایید نمایید و سپس به مابقی قسمت ها مراجعه نمایید.

یکی از نکاتی که باید در پیشخان رعایت شود، قسمت اطلاعات ناشر می باشد. تا زمانی که این قسمت تایید نشده باشد، شما نمی توانید هیچ اپی را برای انتشار ارسال نمایید.توجه نمایید تا زمانی که وضعیت شما تایید نشده است، ایمیل خود را بررسی نمایید. ممکن است به علت خاصی شما رد شده باشید و علت آن برای شما ارسال شده و باشد و شما باید این مورد را رفع نمایید.

نکته: در صورتی که بعد از چند روز هنوز وضعیت شما تایید نشده بود، می توانید از قسمت پشتیبانی، تیکت ارسال نمایید و پیگیر تایید کاربری خود باشید.

از قسمت وضعیت اشتراک، شما می توانید اکانت خود را شارژ نمایید. مبلغ شارژ حساب سالانه می باشد. توجه نمایید اگر اکانت شما شارژ نداشته باشد، نمی توانید اپی را منتشر کنید یا آپدیت نمایید.

ثبت اپلیکیشن

توجه نمایید که پیشخان بازار قسمت های مختلفی دارد . از قبیل قسمت تبلیغات یا قسمت مالی و قرار دادها و … که شما بر حسب نیاز خود می توانید به آن قسمت ها مراجعه نمایید و از پشتیبانی بازار مواردی که برای شما مبهم است را بپرسید.

برای ثبت اولیه ی اپلیکیشن، به قسمت برنامه ها مراجعه نمایید و دکمه ی برنامه ی جدید را بزنید.

قدم اول، انتخاب دسته ی اصلی اپلیکیشن می باشد. لطفا دسته ی مناسب با اپلیکیشن خود را انتخاب نمایید. و سپس فایل apk اپلیکیشن خود را بارگذاری کنید. سپس دکمه ی ایجاد برنامه را بزنید. حالا برنامه ی شما در لیست اضافه شده است.

قبل از انتشار برنامه باید اطلاعات اپلیکیشن را وارد نمایید. برای این کار از لیست برنامه ها، بر روی نام اپ کلیک کنید. در صفحه ای که باز می شود، موارد زیر وجود دارد که باید بررسی شود.

1- داشبورد:

در این قسمت اطلاعات مربوط به تعداد نصب و فروش را مشاهده می کنید

2- اطلاعات:

این قسمت باید قبل از انتشار حتما تکمیل شود.  اطلاعات پایه ای مثل توضیحات و .. اپلیکیشن که باید به دو زبان وارد شود. اطلاعات پشتیبانی که  راه ارتباطی شما می باشد و اطلاعات قیمت.

3- تصاویر:

قبل از انتشار نیز، این قسمت حتما باید تکمیل شود. ایکون اپلیکیشن و اسکیرین شات برای اپلیکیشن از موارد اجباری می باشد.

4- بسته ها:

اگر می خواهید نسخه ی جدیدی از اپ خود آپلود نمایید باید به این قسمت وارد شوید.

پس از تکمیل این اطلاعات، می توانید درخواست انتشار را بزنید. برای ثبت  اپلیکیشن در کافه بازار تمامی اقدامات بالا ضروری است. پس از بررسی برنامه توسط بازار که ماکسیمم یک هفته ی کاری است، نتیجه ی انتشار مشخص می شود. اگر تایید شده باشد، اپلیکیشن در کافه بازار ثبت می شود. اگر رد شده باشد، علت آن هم برای شما ایمیل می شود و هم در پنل قابل مشاهده می باشد.  بعد از رفع مشکل می توانید مجدد درخواست انتشار بدهید.

امیدوارم کمکی به شما برای ثبت اپلیکیشن در کافه بازار، کرده باشیم.

نکاتی برای کمک به مشتریان اپلیکیشن ساز اپچار:

برای ثبت اپلیکیشن های فروشگاهی باید شما برای وب سایت خود حتما نماد اعتماد الکترونیک و نماد ساماندهی را دریافت کرده باشید. در غیر این صورت کافه بازار، اپلیکیشن شما را منتشر نمی کند.

در صورتی که نمی توانید و یا زمان کافی برای طی کردن مراحل بالا را ندارید، می توانید این کار را به ما بسپارید.

 

 

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟