بررسی 4 مدل درآمدی اپلیکیشن ها

بررسی 4 مدل درآمدی اپلیکیشن ها:

شما به عنوان کسی که صاحب اپلیکیشن موبایل هستید  مطمئناً یکی از دلایل ساخت اپلیکیشن  برای شما کسب درآمد بیشتر از کسب وکارتان  می باشد حال اینکه با چه ترفندهای می توانید این بازگشت سرمایه یا به اصطلاح ROI را داشته باشید را در 4 مدل  برایتان توضیح خواهیم داد اما قبل از  این توضیحات شما در ابتدا باید به یکسری سؤالات پاسخ دهید.

1 .هدف اپلیکیشن شما چیست؟

2 .هدف شما پیوستن به یک بازار بزرگ جهانی  است یا بازاری کوچک‌تر؟

3 .هزینه ساخت اپلیکیشن چقدر شده است؟

4 .با چه مدل درآمدی شما به سود خواهید رسید؟

5.قیمت اپلیکیشن های رقبای شما چگونه می باشد؟

مدل درآمدی

1 .مدل درآمدی پرداخت(Pay Model):

کاربر هنگام ورود به مارکت های اپلیکیشن بر طبق قیمت گذاری که شما به عنوان صاحب اپلیکیشن قرار داده اید قبل از استفاده باید هزینه را درون برنامه پرداخت نماید البته به علت اینکه اپل، اپلیکیشن های که فاقد پرداخت درون برنامه ای هستند رادر اپل استور  برجسته نشان می دهد ممکن است یه ضرر اپلیکیشن های باشد که از این مدل پیروی می کنند.

2 .مدل درآمدی رایگان (Free Model):

در این مدل کاربر بدون هیچ هزینه ای اپ شما را دریافت می کند . که شرکت یا سازمان از طروق دیگر  می تواند از اپ خود درآمد زایی نمایند.

3.مدل درآمدی فری میوم ((Freemium Model:

این عبارت در سال 2006 توسط جارید لوکین ابداع شد . از دو عبارت free (رایگان ) و premium ( پول ) می باشد .بهترین مدل درآمدی می باشد که در این مدل که بیشتر مورد استقبال استارت اپ ها و اپلیکیشن سازها قرار گرفته است بدین صورت است که کاربر یکسری امکانات و فیچرها را به صورت رایگان دریافت می کند بابت امکانات و قابلیتهای بیشتر باید هزینه ای را پرداخت کند.این مدل درامدی را می توان به عنوان یک ابزار بازاریابی خوبی محسوب کرد که البته در این مدلاگر شما به یکسری امور واقف نباشید ممکن است کسب و کار شما را با چالش های مواجه کند که درنهایت منجر به شکست شما شود.1 . شما در این مدل قبل از هر چیزی باید بدانید که چه امکاناتی از اپ خود را باید رایگان و چه امکاناتی را باید غیر رایگان در اختیار کاربران قرار دهید اگر در این مرحله انتخاب درستی انجام ندهید مطمئناً با شکست مواجه خواهید شد. 2 . در این مدل باید به صورت کاملا ً اشکار برای کاربر توضیح داده شود که در صورت شارژ حساب خود قرار است چه چیز باارزشی را به دست آورد .3 .در این مدل شما باید همواره در حال ارتقا اپلیکیشن خود باشید . 4 .شما در این مدل باید ارزش کاربران رایگان خود را درک کنید زیرا یا خود تبدیل به مشتری شما می شوند و یا منجر به جذب دیگر کاربران خواهند شد .

4.مدل درآمدی پی میوم (Paymium Model ):

ترکیبی از مدل فری میوم و پرداخت است . که در این مدل مشتری از همان ابتدا باید هزینه آپ را پرداخت کند و در صورتی که قصد ارتقا و دسترسی به امکانات و قابلیت های بیشتر را داشته باشد باز باید هزینه ای مازاد پرداخت نماید.

مدل پرداختی یا پی‌میوم برای زمانی که ارزش اپ بر اساس محتواست بسیار مناسب است.اپلیکیشن برای مشتریان منافع روشن و واضحی دارد بدون اینکه حتما نیاز به دسترسی  ویژگی‌های جدید باشد.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟