تاثیر ASO بر افزایش دانلود اپلیکیشن ها

تأثیر ارتقا ASO در افزایش فروش اپلیکیشن

هر روزه با بیش از دو میلیون اپلیکیشن تلفن همراه که در سراسر دنیا ساخته می شود اپلیکیشن شما با این خطر مواجه می باشد که در بین این تعداد ناشناخته باقی بماند. اما راه حلی که برای  رفع این مشکل وجود دارد این است که Aso اپلیکیشن خود را ارتقا دهید. Aso مخفف عبارت App Store Optimization  که جهت ارتقا جستجو اپلیکیشن ها در فروشگاه ها می باشد.

در این روش بسیار مهم  بازاریابی هنگامی که از طریق کاربر اپلیکیشنی مرتبط با اپلیکیشن شما مورد جستجو قرار می گیرد برنامه شما در صفوف بالاتر فروشگاه ها برای مشتریان بالقوه نمایش داده می شود که افزایش تعداد بازدیدکنندگان باعث افزایش ترافیک سایت و اپلیکیشن شما در فروشگاه خواهد شد.

حدود 63 درصد از اپلیکیشن ها از طریق جستجو در فروشگاه های اپلیکیشن یافت می شوند حال هنگامی که Aso برنامه یا اپلیکیشن شما بالا باشد یعنی افزایش رتبه جستجو برنامه شما و در نتیجه افزایش دانلود و نصب اپلیکیشن شما توسط کاربران می باشد.

حال برای بهینه سازی  Asoباید یکسری  اصولی را رعایت نمایید:

استفاده از عنوان مناسب:

عنوان یکی از مهمترین کلمات کلیدی می باشد که مورد جستجو قرار میگیرد.همان طور که در مقالات قبلی در مورد ویژگی های یک عنوان خوب خدمت تان ارائه دادیم  عنوان یک اپلیکیشن باید کوتاه ، جذاب و گیرا باشد.

2.استفاده از لوگو مناسب:

هنگامی که عنوان اپلیکیشنی در بازاری مورد جستجو قرار میگیرد ممکن است از آن نمونه اپلیکیشن ده ها مورد برای کاربر نمایش داده شود در این موارد لوگو تعیین کننده این است که کاربر را به سمت خود جذب کند . لوگوی یک اپلیکیشن باید نمایانگر محتوای اپلیکیشن باشد. در مورد ویژگی های یک لوگو خوب نیز به طور کامل در مقالات قبلی برای شما عزیزان توضیحاتی ارائه داده ایم.

3.استفاده از کلمه یا کلمات کلیدی مناسب:

همان طور که می دانید کلمات کلیدی در بالا بردن رتبه سئو سایت تاثیر بسزایی دارند با توجه به این که همه بازارهای اپلیکیشن این امکان را ندارند و یا اینکه محدودیت برای استفاده از کلمات کلیدی دارند، شناخت رقبا و استفاده از کلمات کلیدی منحصر بفرد می تواند تاثیری در بالا بردن Aso سایت شما داشته باشد. استفاده از یک سرویس مانند MobileDevHQبرای ردیابی رتبه بندی جستجو خود، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی خود،  که کلمات کلیدی بهتری را انتخاب کنید، و در مقابل رقبای خود به روز باشید.

4. استفاده از توضیحات مناسب:

همان طور که مستحضر هستید در اکثر فروشگاه ها هنگامی که شما بر روی لوگو برنامه و یا اپلیکیشنی کلیک می کنید یکسری اطلاعات مختصر و مفید در مورد آن اپلیکیشن ویا برنامه برای شما نمایش داده می شود که براساس ان اطلاعات شما اقدام به دانلود کردن و یا انصراف از دانلود ان اپلیکیشن می نمایید.وجود توضیحاتی مختصر و مفید و همچنین اسکرین شات های متناسب می تواند یکی از فاکتورهای مهم بالابردن Aso  در اپ استورها باشد.

در نهایت نمی توان از اثرات چشمگیری که برروی برنامه های سرویس گیرنده چشم پوشی نمود. یکی از عاملان افزایش فروش  یک اپلیکیشن می تواندAso باشد البته Aso یک فرایند ساده و ابتدایی نیست و مطمئناٌ تاثیر آن به صورت یک دفعه نمایان نمی شود بلکه یک سرمایه گذاری بلند مدت می باشد که ارزش فوق العاده ای دارد.

شما به عنوان یک توسعه دهنده اپلیکیشن و یا برنامه نرم افزار باید به طور منظم پیگیر رتبه بندی Aso و Seo خود باشید . تا بتوانید با رفع نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت اپلیکیشن خود به نتیجه دلخواه خود برسید.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟