تنظیمات صفحه ی اول اپلیکیشن فروشگاهی

با توجه به سلایق مختلف و کسب و کارهای متنوعی که از اپ فروشگاهی ما استفاده می کنند، از ابتدای کار ما صفحه ساز مناسبی را برای شما ایجاد نموده ایم. با توجه به این صفحه ساز، شما می توانید بنرها و گریدها و دکمه ها و … را بدون محدودیت در هر جایی از صفحه ایجاد نمایید. در ادامه تنظیمات صفحه ی اول اپلیکیشن توضیح داده خواهد شد.

آشنایی با قسمت های مختلف صفحه ساز:

در ابتدای کار بالای صفحه، دو وضعیت برای انتخاب وجود دارد. وضعیت تمام صفحه و وضعیت عادی. حالت پیش فرض وضعیت عادی می باشد و تمامی امکانات در آن قرار دارد. ابتدا وضعیت عادی که پیش فرض می باشد را توضیح می دهیم و سپس به سراغ قسمت وضعیت تمام صفحه می رویم.

وضعیت عادی تنظیمات صفحه ی اول اپلیکیشن:

شما با زدن دکمه ی اضافه کردن، یک لیست از امکانات صفحه ساز برای شما باز می شود. که از لیست داده شده، می توانید المان مدنظر خود را انتخاب نمایید.

تنظمات صفحه ی اول اپلیکیشن
تنظمات صفحه ی اول اپلیکیشن

المان اسلایدر:

در صورتی که المان اسلایدر انتخاب شود، همانند تصویر زیر، المان اسلایدر به این نحو قرار میگیرد. برای اضافه شدن تصویر کافی است، بر روی علامت + کلیک کنید تا به قسمت رسانه های سایت رفته و تصویر مدنظر را انتخاب نمایید. دو وضعیت اسلایدر داریم. اسلایدر با چرخش خودکار، اسلایدر با چرخش دستی (مشتری شما باید با دست خود تصویر را اسکرول کند).

اگر می خواهید حالت چرخش خودکار فعال باشد، باید مطابق تصویر زیر، تیک فعالسازی آن  زده شده باشد. زمان مکث (مدت زمانی که هر تصویر به کاربر شما نمایش داده می شود و سپس به تصویر بعدی می رود) هم باید حداقل 2000 ms باشد تا مشتریان شما بتوانند به درستی بنر را مشاهده کنند.

ابعاد مناسب اسلایدر 960*480 می باشد.

مطابق تصویر بالا، شما می توانید به به هر تصویر لینکی اختصاص دهید. این موارد در گریدها (انواع گرید)، تصویر تمام عرض، دکمه تکرار می شود.

مواردی که می توانید لینک دهید:

1- به صفحه ی دسته بندی ها در اپلیکیشن

2- دسته بندی تکی. با انتخاب این گزینه، لیست دسته بندی های محصولات به شما نمایش داده می شود. شما باید حتما یکی از دسته ها را انتخاب نمایید تا دچار مشکل نشوید.

نکته: در این حالت اگر به دسته ی مادر  (اصلی) لینک داده شده باشد در هنگام کلیک بر روی عکس، مطابق تنظیمات یا محصولات را نمایش می دهید یا لیست زیر دسته ها. (به مقاله ی مربوط به تنظیمات اپلیکیشن مراجعه شود)

3- آیدی محصول: اگر می خواهید تصویر بنر شما به محصول خاصی در داخل اپلیکیشن لینک شود، کافی است، آیدی یا همان شناسه ی محصول وارد گردد. مطابق تصویر زیر، آیدی هر محصول را می توانید پیدا کنید.

4- آیدی تلگرام : برای وارد کردن آیدی، لطفا بدون علامت @ و فقط خود کلمه قید شود مثلا: appcharsupport

5- آیدی اینستاگرام : برای وارد کردن ایدی اینستاگرام هم فقط کلمه ی مدنظر قید شود مثلا: appcharcom

6- آدرس url:  آدرس داده شده می تواند به سایت خود شما باشد یا به سایت های دیگران. در هنگام وارد کردن آدرس های اینترنتی، توجه نمایید که حتما به طور کامل قید شود همانند: https://new.appchar.com/

7- شماره ی تماس: اگر می خواهید کاربران شما با زدن فقط یک دکمه، با شما تماس بگیرند، بهترین کار استفاده از شماره ی تماس می باشد.

نکته: مواردی که در بالا ذکر شدند برای تمامی کاربران در دسترس می باشد. اما با فعال نمودن پلاگین بلاگ، موارد جدیدی نیز اضافه می شود که در راهنمای بلاگ در دسترس خواهد بود.

المان دکمه:

با استفاده از این المان، می توانید دکمه های تک ردیفه ایجاد کنید. این دکمه ها همانند اسلایدر قابلیت لینک شدن به موارد توضیح داده شده را دارد. البته دکمه قابلیت تعریف دکمه ی سرچ را دارد که در بقیه ی المان ها وجود ندارد. همانند تصویر زیر، با انتخاب دکمه، یک کادر برای نوشتن نام دکمه باز می شود و در کنار ان قابلیت لینک شدن به محل مدنظر وجود دارد.

المان تصویر تمام عرض:

تصاویر تمام عرض، به طور کامل عرض گوشی را پوشش می دهند و  به صورت تکی قرار می گیرد. تمامی مواردی که در اسلایدر قابلیت لینک شدن داشت. در این المان نیز، قابلیت لینک شدن دارد.

ابعاد مناسب برای تصویر تمام عرض: عرض 960 و ارتفاع بسته به انتخاب خود شما می باشد.

نمونه ای از تصویر تمام عرض:

المان گرید:

با انتخاب المان گرید، کادری برای انتخاب نوع گرید برای شما باز می شود. گرید تکی، دوتایی و سه تایی. توجه نمایید که از این المان به روش های متعددی می توان استفاده نمود. گریدها نیز به مواردی که در اسلایدر توضیح داده شد، قابلیت لینک شدن دارند. در ادامه تصاویری از استفاده از گریدها با ابعاد مختلف نمایش داده شده است.

ابعاد مناسب برای گرید تکی: عرض 960 اما ارتفاع به سلیقه ی شخصی خودتان (مربع یا مستطیل)

ابعاد مناسب برای گرید دوتایی: عرض 480 اما ارتفاع به سلیقه ی شخصی خودتان (مربع یا مستطیل)

ابعاد مناسب برای گرید سه تایی: عرض 320 اما ارتفاع به سلیقه ی شخصی خودتان (مربع یا مستطیل)

تفاوت گرید تکی و تمام عرض در چیست: در تصویر تمام عرض، کل عرض گوشی پر می شود اما در گرید تکی از چپ و  راست تصویر یک کادر باقی می ماند. تفاوت در عکس زیر قابل مشاهده است.

المان لیست محصولات:

با انتخاب این المان، مطابق تصویر زیر شما می توانید ابتدا نام لیست محصول را وارد نمایید و سپس نوع لیست را انتخاب کنید. جدیدترین ها، پرفروش ترین ها و یک دسته ی خاص. با انتخاب دسته ی خاص، لیست دسته بندی ها برای شما قرار می گیرد و شما می توانید یک مورد را وارد نمایید.

در اپدیت افزونه ی اپچار نسخه 3.8.0 شما می توانید تعداد محصول در هر ردیف را به دلخواه خود تعیین کنید. به صورت پیش فرض 15 محصول در هر ردیف نمایش داده می شود. اما این میزان قابل تنظیم می باشد (پیشنهاد می شود بیشتر از تعداد پیش فرض قرار ندهید زیرا در لود اولیه ی اپلیکیشن شما تاثیرگذار است)

نحوه ی اجرای کار: بعد از انجام تنظیمات بالا، کافی است دکمه ی ذخیره را بزنید. بعد زدن دکمه ی ذخیره، کادر جدیدی در روبروی المان شما باز می شود (مطابق تصویر زیر) که می توانید تعداد را در آن تعیین کنید و نهایتا مجدد دکمه ی ذخیره را بزنید.

نمایش لیست محصولات

المان  category slider:

از طریق این المان می توانید دسته بندی ها را به صورت دکمه هایی در کنار هم داشته باشید.

1- می توانید با انتخاب دسته های اصلی، تمام دسته های مادر را نمایش دهید.

2- با انتخاب یکی از دسته های مادر (اصلی)، تمامی زیر دسته های آن نمایش داده می شود.

3- در هنگام انتخاب رنگ، شما می توانید رنگ سبز، رنگ اصلی اپلیکیشن را انتخاب نمایید.

4-  در این سایت می توانید به راحتی کد رنگ های مدنظر خود را بیابید و پیشنهادات خوبی برای ترکیب رنگ به شما می دهد.

نمایش این المان در اپلیکیشن:

وضعیت تمام صفحه تنظیمات صفحه ی اول اپلیکیشن:

با انتخاب وضعیت تمام صفحه و ذخیره ی آن، صفحه ی زیر نمایش داده می شود. توجه نمایید که اگر در وضعیت عادی تنظیماتی برقرار شده باشد، با این کار، تمامی تنظیمات قبلی از بین می رود.

مطابق تصویر زیر، شما در این قسمت، فقط می توانید از المان تصویر تمام عرض استفاده نمایید و هیچ المان دیگری نباید استفاده شود. شما به این تصاویر می توانید مشابه بالا لینک های مختلف را اختصاص دهید.

نمایش حالت تمام عرض در اپلیکیشن:

آپدیت شهریور ماه:

در شهریور ماه، کتگوری اسلایدر به صورت عکس دار به تنظیمات صفحه ی اول اپلیکیشن اضافه شد. کافی است، تیک نمایش دسته بندی ها زده شود و سپس در اپلیکیشن نمایش با تصویر برقرار می شود.

نمایش در اپلیکیشن:

 

 

 

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟