اپلیکیشن موبایل یا وب سایت – تفاوت در عملیات فروش

اپلیکیشن موبایل یا وب سایت

امروزه ساخت اپلیکیشن موبایل در پیشرفت کاری سازمان ها خصوصا در بخش فروش مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفتهاست استفاده از اپلیکیشن موبایل برای معرفی خود به سایرین می باشد. ولی بسیاری از افراد سایت را به دلیل گستردگی حجممطالبی که میتوان استفاده کرد بیشتر میپسندند. در این مطلب قصد داریم به برخی تفاوت های اساسی این دو مقوله اشاره کنیم.

در نیاز به توضیح می باشد که: وب سایت به یک برنامه کاربردی گفته می شود که در اینترنت ارائه میشود و به انتشار یک خبر یا یک مطلب و یا ارائه توضیحات در مورد یک خدمت می پردازد استفاده از وب سایت فقط بصورت آنلان (درحالت اتصال به اینترنت) امکان پذیر می باشد. اما اپلیکیشن موبایل یک برنامه کاربردی گفته میشود که بر روی اسمارت فون ها نصب میشود و یک ماهیت فیزیکی بر روی اسمارت فون ایجاد میکند و ماهیت ابتدایی اپلیکیشن آفلاین بوده و حداقل امکانات رو میشه به صورت آفلاین مشاهده کرد.

اپلیکیشن موبایل یا وب سایت

تفاوت های اپلیکیشن موبایل و وب سایت ها:

اما اولین اختلاف اپلیکیشن موبایلو وب سایت برای یک سازمان رسالت این دو هستند. در حقیقت قرار نیست کاری که وب سایت برای ما انجام میدهد را اپلیکیشن به صورت تمام و کمال پیاده سازی کند. اگر چنین باشد ساخت اپلیکیشن کاری است بیهوده و صرف هزینه و وقت اضافی است. اما رسالت وب سایت در واقع ویترین کاری است که ما انجام میدهیم. یعنی هرآنچه که ما در سازمان انجام میدهیم را در وب سایت به صورت کامل میتوانیم ارائه دهیم و به عرصه نمایش بگذاریم اما اپلیکیشن به این صورت نیست. در اپلیکیشن باید سعی شود مخاطب را جذب کرد  و اطلاعات تکمیلی را حضوری ارائه داد. البته این مورد در مورد سازمان هایی صدق میکند که قصد افزایش فروش از طریق اپلیکیشن را دارند. در غیر این صورت تفاوت ها تغییر خواهد کرد.

فرض کنید شما سازمانی هستید که کارتان فروش مصالح ساختمانی است. مسلما آوردن همه مصالح در یک اپلیکیشن موبایل و توضیح کامل آن حجم اپلیکیشن موبایل را بالا میبرد و باعث نارضایتی کاربر میشود. اما میشود برای معرفی یک توضیح مختصر و کاربر پسند در اپلیکیشن ارائه داد و مجبور کرد مخاطب رو که با شما تماس بگیرد.

تفاوت دیگر همان بحث ماهیت فیزیکی و مجازی است که بین سایت و اپلیکیشن موبایل وجود دارد. در سایت کاربر آنچه که در محیط نت وجود دارد را میتواند مشاهده کند و از آن استفاده کند ولی در مورد ساخت اپلیکیشن باید یک فایل بر روی سیستم بارگزاری شود تا بتواند آن را مشاهده کند. اگر بخواهیم بهتر توضیح دهیم لازم به ذکر است که ما در سایت حتما نیاز به اینترنت داریم و نمیشود بدون نت مطلبی را مشاهده کرد ولی در مورد اپلیکیشن همین که یک فایل بر روی سیستم باید بارگزاری شود این یعنی میتوان همراه فایل اطلاعاتی را به صورت آفلاین به سیستم داد که فرد به صروت آفلاین نیز به برخی مطالب دسترسی خواهد داشت.

تفاوت بعدی در سایز دستگاهی است که قرار است یک اپلیکیشن موبایل یا سایت را باز کند. در مورد سایت هدف یک دستگاه پی سی حداقل 15 اینچی است و طراحی سایت بر این پایه طراحی میشود. البته بماند که امروزه سایت ها ریسپانسیو طراحی میشود ولی طراحی بر اساس یک پی سی است. اما در طراحی یک اپلیکیشن موبایل هدف اجرا شدن بر روی همه نوع سایز از 3 اینچ تا 10 اینچ مد نظر و طراحی به نحوی که در مثلا یک دستگاه 3 اینچی اون طرح مورد نظر را نشان دهد. این تفاوت زمانی اهمیت پیدا می کند که در نظر بگیریم که امروزه استفاده از گوشی های هوشمن و تبلت در رقابت با داستفاده از کامپیوترهای شخصی و ختی لب تاپ در حال پیشی گرفتن می باشد و طبق برآوردهای انجام شده تا آینده بسیار نزدیک استفاده از گوشی های هوشمند کاملا جایگزین کامپیوترهای شخصی می گردد و از آنجائیکه براساس ادعای اگثریت کاربران گوشی های هوشمند استفاده از اپلیکیشن موبایل بسیار بهتر و راحت تر از وبسایت در گوشی های هوشمند می باشد می توان نتیجه گرفت که اهمیت استفاده از اپلیکیشن موبایل در پیشبرد اهداف فروش سازمانها روز به روز حیاتی تر می شود.

البته امروزه کاربران به این نتیجه رسیده اند که این دو مکمل یکدیگر می باشند و به تنهایی پاسخگوی نیاز مشتریا نیستند. بهتر است یک سایت ریسپانسیو در کنار یک اپلکیشن کاربردی قرار بگیرد و بهترین تجربه ی فروش آنلاین را تجربه کنند. در صورت تمایل به داشتن سایت و اپلیکیشن با ما ارتباط بگیرید.

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟