سوالات و مشکلات در تنظیمات اپلیکیشن

مواردی در تنظیمات وجود دارد که در حالت عادی ممکن است کاربران به آن ها احتیاج نداشته باشند و در تنظیمات اشتباها از آن ها استفاده می کنند و اپ هایشان  دچار مشکل می شود. این نکات و سوالات قبلا در متن توضیحات هر راهنما توضیح داده شده است، اما به صورت جداگانه در این مقاله گردآوری شده است تا مشکلات اپلیکیشن فروشگاهی خود را به سرعت رفع کنید.

نمونه ای از سوالات و مشکلات در تنظیمات اپلیکیشن :

1- آیدی محصول یا پست یا دسته ی بلاگ چیست؟

ایدی محصول یا پست در هنگام ساخت صفحه ی اول اپلیکیشن، ارسال نوتیف دستی (در پلاگین نوتیف پیشرفته) و افزونه ی صفحه ساز بلاگ مورد استفاده قرار می گیرد.آیدی دسته ی پست نیز در صفحه ساز  (زمانی که بلاگ فعال است) مورد استفاده قرار می گیرد.

برای استخراج ایدی همانند تصاویر زیر باید اقدام نمایید. ایدی محصول را در لیست محصولات می توانید به راحتی بیابید.

سوالات و مشکلات در تنظیمات اپلیکیشن

در رابطه با ایدی پست و ایدی دسته ی پست، باید ویرایش را بزنید و ایدی را در لینک بیابید.

ایدی پست (مقاله):

سوالات و مشکلات در تنظیمات اپلیکیشن

ایدی دسته ی پست (مقاله):

2- اپلیکیشن من فقط ورود دارد و امکان ثبت نام ندارد؟

این مورد یکی از تنظیمات اپلیکیشن می باشد و احتمالا به طور اشتباهی این تنظیمات را انجام داده اید. این ویژگی برای کسانی که مشتریان خاص دارند (عمده فروشان) مناسب می باشد. برای قعالسازی ثبت نام کافی است به تنظیمات افزونه رفته و تیک گزینه ی  hide signup page را بردارید.

3- به چه علت فرم تسویه حساب ندارم؟ (نگرفتن ادرس و …)

این سوال دو حالت دارد.
الف: فایل دانلودی  یا محصول مجازی میفروشید؟

با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید. تلگرام و واتس اپ خانم اسماعیلی به شماره ی 09130846260 توضیحات کامل را ارائه می کنند.

ب: محصول فیزیکی میفروشید؟

این مورد می تواند ناشی از چندین مورد باشد .

اول اینکه ممکن است هیچ روش ارسالی تعریف نکرده باشید. این مورد را بررسی کنید.

نحوه ی تعریف روش ارسال:

به مسیر ووکامرس، پیکربندی (تنظیمات)، حمل و نقل رفته و سپس ناحیه ی حمل و نقل تعریف نمایید و نهایتا روش ارسالی را تعریف نمایید.


دوم اینکه فرم تسویه حساب در سایت شما تغییر کرده است به نحوی که استان و شهر نیز حذف شده اند. باید تست کنید آیا مشکل با برگشت فرم اولیه، رفع می شود یا خیر. اگر رفع نشد، تیکت زده و اعلام نمایید. اگر رفع شد برای اجرای فرم تسویه حساب ویرایش شده، می توانید افزونه ی ویرایش فیلدهای تسویه حساب را تهیه نمایید (قبل از خرید حتما با کارشناسان مشورت نمایید)

4- اپلیکیشن در قسمت دسته بندی ها کرش می کند

در اپلیکیشن ساز اپچار شما 3  مدل چیدمان دسته بندی دارید. برای استفاده از هر روش، باید شرایط استفاده را رعایت نمایید.
در دسته بندی دو سطحی حتما باید حداقل دو سطح دسته بندی وجود داشته باشد. در حالت دسته بندی به صورت یک سطحی و زیر دسته ها به صورت تب بار نیز باید حتما فقط دو سطح دسته بندی وجود داشته باشد و دسته ی مادر محصولی نداشته باشد.

5- در اخرین مرحله ی ثبت سفارش، خطای شهر نامعتبر است می دهد.

این پیام زمانی مشاهده می شود که شما از افزونه ی حمل و نقل ووکامرس استفاده کرده باشید. اگر کاربر قدیمی هستید و نمی خواهید اپلیکیشن را اپدیت نمایید : این افزونه را غیرفعال نمایید و برای محسابه ی هزینه ی پست پیشتاز و سفارشی از افزونه ی دیگری استفاده کنید.

اما اگر  مشتری جدید هستید و یا اپلیکیشن خود را حداقل هفته ی دوم تیرماه 1399 آپدیت کرده اید،  می توانید از تنظیمات  مربوط شهرهای حمل و نقل استفاده نمایید و بر روی گزینه ی دوم (مطابق تصویر زیر) تنظیم نمایید.

سوالات و مشکلات در تنظیمات اپلیکیشن

6- در پایان سفارش، خطای شماره موبایل نامعتبر است مشاهده می شود:

اگر فرم تسویه حساب را ویرایش نموده اید و به جای شماره موبایل، شماره تماس (می تواند شماره ثابت هم باشد) قید کرده باشید و یا به هر علتی شماره ی موبایل دریافت نشده باشد. این خطا مشاهده می شود و علت آن هم افزونه ی پیامک حرفه ای ووکامرس می باشد. برای رفع این مشکل باید در قسمت تسویه حساب حتما شماره ی موبایل دریافت شود. اگر تمایل به دریافت شماره موبایل ندارید، باید تنظیمات افزونه ی پیامک حرفه ای را مانند تصویر زیر تغییر دهید.

سوالات و مشکلات در تنظیمات اپلیکیشن

 

 

 

 

 

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟