تلفن همراه و تجارت الکترونیکی= تجارت موبایلی

تجارت موبایلی یا m-commerce   به نوعی از خرید و فروش آنلاین گفته می شود که تنها با ابزار های بی سیم الکترونیکی انجام می شود.

این ابزار های بی سیم به شبکه های کامپیوتری متصل می شوند و کامپیوتر ها قادر هستند فرآیند خرید کالا را ثبت کنند. هر گونه تبادل پول که بصورت آنلاین انجام می شود e-commerce (تجارت الکترونیکی) نام دارد به همین ترتیب زمانی که این تبادلات از طریق ابزار هایی شبیه به موبایل انجام می شود به آن ها m-commerce یا تجارت موبایلی اتلاق می شود.

هیچ شکی نیست که تجارت موبایلی شرایط فوق العاده ای برای صاحبان کسب وکار فراهم کرده، به همین دلیل تمرکز بر بازاریابی و بهبود آن اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر می خواهید در شرایط تجاری فعلی به موفقیت دست پیدا کنید باید بتوانید از طریق تلفن همراه به مشتری ها دسترسی پیدا کنید. هیچ چیز نمی تواند راحت تر از تلفن همراه شما را به مشتری نزدیک کند. بهتر شدن تجربه ی مشتری پس از استفاده از خدمات موبایلی دیگر در گروه امکانات اضافی قرار نمی گیرد بلکه یکی از ضروریات کار شما محسوب می شود.

رشد استفاده از گوشی های هوشمند

حالا اکثر افراد بالغ صاحب یک گوشی هوشمند هستند به همین دلیل زمانی که برای راه اندازی یک اپلیکیشن مخصوصا اپلیکیشن وردپرس یا اپلیکیشن ووکامرس سرمایه گذاری می کنید، تنها بخش کوچکی از بازار را پوشش نمی دهید. شما تعداد زیادی از کاربران را هدف قرار داده اید. محبوبیت گوشی های هوشمند و تبلت ها در بین کاربران، همچنین افزایش تعداد مصرف کنندگان شرایطی بوجود می آورد که صاحبان کسب و کار، راحتی کاربران هنگام داد و ستد را وظیفه ی خود می دانند. در نهایت تجارت موبایلی به قسمت مرکزی و اصلی تجارت دیجیتالی مبدل می شود.

بازار تجارت الکترونیکی

حداقل یک دهه است که تجارت الکترونیکی رواج پیدا کرده. این داستان به زمانی بر می گردد که دسکتاپ و لپتاپ بهترین روش ممکن برای ثبت خرید اینترنتی محسوب می شدند.  ولی پس از مدت کوتاهی به این نتیجه رسیدند که هرچه مشغله ی کاری کاربران بیشتر می شود نرخ تجارت الکترونیکی کاهش پیدا می کند. با پیشرفت و تکامل گوشی ها، کاربران هم هوشمندانه تر عمل می کنند و قصد دارند فعالیت های تجاری خود را از حالت الکترونیکی  به حالت موبایلی تبدیل کنند.

اپلیکیشن ها می توانند نرخ خرید آنلاین را افزایش دهند

زمانی که مشتری ها نسبت به خدمات شما متعهد می شوند طبیعتا نرخ داد و ستد هم بالا می رود. اگر کسب و کار شما یک اپلیکیشن فروشگاهی در اختیار کاربران قرار دهد شما می توانید تجربه ی خوبی از خرید آنلاین برای آن ها باقی بگذارید. زمانی که تعداد زیادی از کاربران شما را دنبال کردند و تعدادی از آن ها به کسب وکار شما وفادار ماندند به نقطه ای می رسید که بهترین استراتژی های تجارت موبایلی که با وضعیت کاری شما مطابقت دارند را شناسایی می کنید.

تجارت موبایلی تنها برای فروشگاه های خرده فروشی اینترنتی نیست چون بعضی از کاربران تنها از ابزار های موبایلی برای خرید استفاده می کنند در نتیجه اگر هیچ اپلیکیشن و یا امکانات موبایلی در اختیار آن ها قرار ندهید برای این قبیل کاربران اصلا وجود ندارید. با ساختن یک اپلیکیشن ساده، هر کسب و کاری می تواند جالب و یا حتی پول ساز شود.

با توجه به مواردی که در بالا قید شده است، تجارت موبایلی امروزه در بالاترین سطح قرار گرفته اند و انواع خدمات در بستر اپلیکیشن های موبایلی به کاربران ارائه می شود. خدماتی از قبیل خشکشویی آنلاین، سوپر مارکت های آنلاین، سفارش غذا و هر آنچه که شما به آن فکر کنید. در بستر خدمات موبایلی قابل ارائه است و جز لاینفک زندگی بشری امروز شده است. تمامی کسی و کارهای سنتی در این بستر به خوبی قابل رشد هستند.

تجارت موبایلی

نظرتون درمورد این مقاله چیه؟!
fa_IR
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اپچار اینجاست تا به سوالات شما پاسخ بده. هر سوالی دارید، بپرسید. در 24 ساعت آینده، در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.
? سلام. چه طوری می تونم کمکت کنم؟